Nu cumva ne mănâncă-n cur?

În 1977 mi se părea a fi un lucru bun. Pace și prietenie în galaxie. Copil prost fiind, păduri de clișee cutreieram…
Nu mi s-a părut atunci că am avea de-a face cu un mic paradox. Vreau să spun că atunci nu mi s-a părut nimic deosebit că niște specimene ca noi, care-au inventat sclavia, Inchiziția, camerele de gazare, exterminările de populații, armele chimice, Hiroshima, războaiele mondiale, putem avea atâta deschidere naivă în a invita aici extratereștri mai puternici decât noi. Pare că uităm experiența indienilor nord americani și atzecilor atunci când au avut de-a face cu popoare doar cu un pic mai dezvoltate decât ele.
”La lansarea Voyager 1 şi 2 din 1977, NASA a echipat cele două sonde cu un ”disc de aur”, o serie de înregistrări cu mesaje ”pământene”. Gramofonul conţine sunete şi imagini menite să ilustreze diversitatea vieţii şi culturii pe Pământ şi a fost trimis cu intenţia de a fi descoperit de orice fiinţe inteligente sau oameni ai viitorului.
Arhiva de sunete cuprinde o compilaţie de saluturi de pe Pământ, în mai multe limbi, precum şi sunete care să ilustreze stadiul în care se afla omenirea în secolul al XX-lea. Aceste înregistrări au fost încărcate acum pe Soundcloud şi pot fi ascultate de oricine are o conexiune la internet.”
Dacă vreți salutul în română care străbate acum Universul îl aveți aici:

Sper ca românii verzi să se înfioare de plăcere. Apropo, pe lângă sunetul de rachetă pe care l-au trimis în spațiu americanii, drept ar fi fost să le zică extratereștrilor și cum stă treaba cu efectul Coandă, și cum primele rachete în trepte au fost descoperite la Sibiu, vechi oraș românesc, de către un sas (spun unii!!) Conrad Haas, în 1529, nume germanizat de la românescu conu’ Radu Hăsescu, dac de-al nostru. Da’ istoria o scriu învingătorii, recte ăștia de-au furat de la alții piesele, au asamblat aparatul și l-au trimis în spațiu.

Dar nu asta vreau să spun, ci faptul că la vârsta de acum, în anul de grație 2015, brusc am avut revelația că ne cam mănâncă-n fund.
Adică ce vrem noi de la civilizațiile din Univers?! Să ne scriem pe Facebook, să ne ajute cu un copy/paste în ce privește tehnologia, să jucăm fotbal, să bem un șpriț împreună? Păi dacă sunt prea înapoiați, n-am făcut nimic, rezultatul este nul. Singura cale de a primi răspuns este ca cei la care ajunge mesajul nostru să posede o tehnologie cu mult deasupra noastră. Păi fraților, în cazul ăsta sunt mari șanse s-o îmbulinăm!
Mă apucă râsu’- plânsu când văd ce le-a transmis președintele american Jimmy Carter:

”Transmitem acest mesaj în cosmos. Este foarte probabil să supravieţuiască un miliard de ani, timp în care civilizaţia noastră va fi profund alterată, iar suprafaţă Pământului mult schimbată. Dintre cele 200 de miliarde de stele din Calea Lactee, unele – poate multe – ar putea avea planete locuite de civilizaţii care călătoresc în spaţiu. Dacă o astfel de civilizaţie receptează Voyager şi poate înţelege aceste înregistrări, acesta este mesajul nostru:
Acesta este un cadou de la o lume îndepărtată şi mică, o mărturie a sunetelor noastre, a ştiinţei noastre, a imaginilor şi muzicii noastre, a gândurilor şi sentimentelor noastre. Speram ca într-o zi, după ce depăşim problemele pe care le întâmpinăm acum, să ne alăturăm civilizaţiilor galactice. Această înregistrare reprezintă speranţa, dorinţa şi buna noastră intenţie, într-un univers vast şi impresionant”.

Corect, cam așa suna și mesajul amerindienilor și acuma stau prin rezervații. Au avut totuși noroc c-au supraviețuit. Auzi, să ne alăturăm ”civilizațiilor galactice”…elefantul și șoricelul pe o punte…șoricelul mândru: ce mai tropăim noi doi!!
Mie îmi vine să calculez probabilitatea ca două sonde să nu fie interceptate în vastul ocean galactic vreme de 1 miliard de ani. Poate avem noroc și scăpăm. Măcar de-ar fi trimis doar una, dar nu, prostu’ dacă nu-i fudul…
Omenire sinucigașă, după ce că fabricăm la greu bombe nucleare, ne otrăvim planeta, inventăm războaie și roboți mai inteligenți ca noi, gata într-o sută de ani să ne înlocuiască, mai căutăm și un colonizator prin spațiu cosmic!!

This entry was posted in General and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

36 Responses to Nu cumva ne mănâncă-n cur?

  1. athos says:

    Deci exista si nationalismul planetar 🙂 …

  2. athos says:

    Daca este sa abordam acest subiect, eu personal nu ma astept ca un contact cu eventuale civilizatii mult mai avansate tehnologic, sa se produca la initiativa noastra. Asa ca nu imi imaginez ca Voyager ar fi elementul care sa le atraga atentia si sa le trezeasca dorinta de a ne exploata, daca ar fi ceva de exploatat. Vreau sa spun ca este improbabil ca mesajul lui Voyager sa spuna ceva nou unei civilizatii aflata la o distanta care sa aiba in suficienta masura semnificatia de “vecinatate”, incat sa ne imaginam posibil un contact fizic.

    Am citit ca de curand, pe langa noi a trecut un meteorit cu un nucleu de platina, estimat la nu stiu cate trilioane de dolari. Deja, anumite companii au luat serios in calcul trimiterea de echipamente menite sa exploateze minier asemenea resurse. Ma gandesc ca si pentru altii, mai avansati, este mai ieftin sa caute resurse in apropierea lor, decat la distante de mii de ani lumina.

    • d'Artagnan says:

      Nici nu știu ce să mai zic…scapi de dracu și dai de tac-su: dacă nu ne termină altă civilizație într-un miliard de ani, oricum Calea Lactee se lovește de Andromeda în 2 miliarde de ani, și Soarele face ”poc” în 5 miliarde.
      Ca să nu aduc aminte că mai avem și o gaura neagră taman în mijlocul galaxiei!!
      Sunt cu nervii la pământ.

      • athos says:

        Asta este un scenariu valabil pentru orice alta galaxie/sistem solar care poate gazdui viata. Asa ca toata lumea intra probabil, la un moment dat, in febra mutarii. Insa orice are un inceput, are si un sfarsit, prin urmare va veni si un moment in care nu mai ai unde si de ce sa te muti… Asta perspectiva depresiva.
        Noroc cu mecanica cuantica, ce sugereaza sau confirma celor care vor sa vada lucrurile asa, ca Universul nu are neaparat o existenta absolut obiectiva… Mai exista, prin urmare, speranta.

  3. mac gregor says:

    mie cel mai naspa mi se pare daca n-ar exista extraterestrii… deloc.

    Nu zice nicaieri ca e musai sa existe tehnologii de calatorie ftl, la fel cum nu e posibil sa transformi plumbul in aur. Desi cateva secole tot asta s-a visat.

  4. athos says:

    Iata si niste aliens de pe la noi:

    “Par eu prost, dar nu asa destept”. Asta nu poate fi decat unul din cei descrisi si in “Man in Black”, un deghizat care inca are probleme de sincronizare lingvistica.

    http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/par-eu-prost-dar-nu-asa-destept-romanii-care-refuza-un-salariu-de-1500-de-lei-transport-cazare-si-doua-mese-pe-zi.html

  5. athos says:

    Iata Partidul Comunist Chinez, fata in fata cu propriul sau produs: o bula bursiera a la carte. Handmade in China.
    Bineinteles, ultimul lucru pe care il va face PCC, este sa-si asume vreo vina. De vina sunt, bineinteles, vanzatorii, cei care indraznesc sa faca altceva decat sa inghita pe nemestecate imnul de partid despre cresterea continua:

    http://economie.hotnews.ro/stiri-burse-20331027-bursele-din-china-restrictii-24-conturi-brokeraj-suspectate-influentat-preturile-anchete-asupra-programelor-informatice.htm

  6. Radu says:

    Ca veni vorba de stele, extraterestri, etc.

    E vreunul pasionat de astronomie ? Eu sunt asa, la modul mai mult virtual. Visez la un telescop dar pana atunci visez la un cer senin si fara poluare luminoasa. Fara poluare luminoasa inseamna sa merg la cel putin o ora in afara Montrealului, ideal ar fi cam trei. Treaba grea cand ai familie si trebuie sa o convingi sa iasa din casa la 20:00 ca sa caste gura la stele intre 23:00 si 02 dimineata …

    Asa ca m-am gandit eu sa scurtcircuitez traseul si sa planificam un concediu undeva la tara, departe de luminile din Montreal. Usor zis, mai greu facut pentru ca “initiativa” trebuia sa para ca vine de la … stiti voi cine, dar treaba a mers si mi-am zis ca o sa le arat copiilor stelele (ca in Montreal vezi luna … cateodata si nimic mai mult). Ciuciu !! A plouat, cerul a fost acoperit, n-am vazut decat norii !

    Cati dintre voi au vazut Calea Lactee ? Cu ochiometrul, nu altfel, dar clar ! Imi amintesc cum ne lua Ceausescu lumina dupa ora sase in coltul de Univers unde am copilarit si cand era senin si treceai de cealalta parte a Pietricicai nu-ti mai trebuia nici un telescop sau binoclu, aveai toata harta cerului in fata ochilor.

    • athos says:

      In ultimii ani, mi s-a intamplat rar. Asa cum spui, e prea multa lumina jos, ca sa nu mai vorbim de poluare.

      Totusi, acum ceva vreme, (sunt totusi vreo 15 ani de atunci), am iesit cu cainele la plimbare intr-o dimineata in care nu aveam somn – era inainte de 5.00. Stand afara pe camp, am putut admira un cer de o densitate stelara remarcabila, semn de foarte buna vizibilitate. Dar mai ales, am trait experienta unei ploi de meteoriti – un spectacol impresionant.
      Bineinteles ca am profitat sa-mi pun o gramada de dorinte cu atatea stele cazatoare in preajma, dar banuiesc ca nu erau din categoria potrivita…

    • neamtu tiganu says:

      scirtie zapada sub talpi, iti ingheata rasuflarea, o stringi la piept, ii simti carnea fierbinte prin blana, esti in starea aia euforica de sfirseala feerica, dupa o zi de schi, o seara stropita din belsug cu vin fiert, la 1500 de metri, te scufunzi in cer.
      Te temi ca vei cadea in stele, le-ai prinde cu mina goala, da n-or fi prea reci(?), le recunosti desi nu le-ai vazut niciodata, Luceafarul, carul mare, ala micu si inca multe flori, sclipesc, sunt colorate, multe ce nu le-a vazut nimeni, niciodata, si nici nu le va vedea, ca sunt unice, iti apartin numai tie si ei si numai in acea clipita.

      *****************
      Il bag in pizda ma-si (cu cratima), sa-i ramina capu afara si sa ma cac in gura lui, in ordine analfabetica, pa Dartagnian, Athos, Mecacat si toata gasca lor de idioti.

      • d'Artagnan says:

        Aceste lucruri mă doare.
        Țigane, tu ai o problemă la mansardă.
        Prima chestie pe care ai făcut-o după ce te-am scos din moderare a fost să ne-njuri. Parcă ești un câine turbat. De fapt, am mai auzit de cazuri de câini care au turbat în lanț. Iar pentru tine moderarea este un lanț.
        Asta înseamnă că…te-ai prins, nu, ce înseamnă?
        Că eu m-am prins cum stă treaba cu tine. Relația între noi doi este de Master and Slave. Nu poți să pleci de-aici, nu poți să nu ne citești, să nu MĂ citești. Într-un fel, ești fascinat de MINE.Turbezi că stai în lanț, moderat, dar nici nu vrei să pleci la altă cușcă. Vrei atenția mea. Mă iubești și mă urăști în același timp. Cum de-ai ajuns să fii așa de subjugat de mine, Dumnezeu știe, dar am observat că firile mai slabe cedează ușor în contact cu personalitatea mea. De fapt tu ai două lanțuri: unul de la moderarea pe care-o cauți cu insistență, și altul de la atracția irezistibilă pentru acest blog. Știi că-ți fac rău amândouă dar pur și simplu este mai presus de voința ta…Plăceri perverse, autodistrugătoare.
        Bineînțeles că nu sunt deloc încântat de admiratori problemă ca tine, ce-mi strică feng șuiu la mine-acasă, de au ajuns amicii să plece de la han. Un căcat în mijlocul sufrageriei strică ambientul. Un căcat căcat de cineva, nu un căcat de persoană fizică, înțelegi ce vreau să spun…
        Ei, acuma fă testul ăla, vezi dacă ai lanțul pus…zum…♪♪♪…zum…♪♪♪…zum..

  7. Radu Humor says:

    “Ferice” de voi, ateiii ?!
    Cît de uşor L-aţi scos din ecuaţie pe Dumnezeu şi vă fute grija de extratereştrii, acum !
    Din ăştia ca voi se va forma gloata care-l va primi pe Mesia.
    Cel aşteptat de evrei să vină cît de curând….
    Vai şi de capul vostru ! Nu numai de… cel amintit în titlu !

  8. Baronul Munchhausen says:

    Sa ne delectam cu ceva poezie patriotica:

    Sergentul plagiator si mitoman(plecand din imperiul otoman)

    Pe drumul de costişe ducând spre România
    Venea un om, cu jale… E alta poezia,
    Nu e nici cu sergentul, nu-i nici de-Alecsandri,
    Ci doar cu Victor Ponta – acum, în travesti.

    Ascuns e sub o barbă, ca Adrian Năstase,
    Şi trage greu piciorul, având dureri de oase.
    Nu vine de la Plevna, cu nimeni n-a luptat,
    Dar merge greu în cârje, că turcii l-au tăiat!

    „Mai scurtă-mi pare calea acum, la-ntors acasă…
    Aş fi rămas, dar ăştia, din ţară, nu mă lasă.
    Aş mai fi stat, că parcă nici nu am stat destul,
    Prea iute-a trecut timpul la turci, la Istanbul!

    Le-aş mai fi dat să-mi taie şi celălalt picior,
    Doar să mai stau o lună acolo, la Bosfor…
    O lună sau chiar două sau poate chiar un an,
    Că mă simţeam nu Victor, ci însuşi Suleyman.

    Aş mai fi stat cu drag, să se sfârşească anu’
    Ori şi mai mult – dar nu chiar ca Vodă Brâncoveanu.
    N-am vrut să plec acasă, la drum să o apuc:
    M-aş fi făcut vreun paşă, spahiu, chiar eunuc!

    Dar n-am rămas: spre ţară eu repede-am plecat,
    Că m-a sunat şi Şova, cică sunt aşteptat!
    O singură-ntrebare îmi pun, în mintea mea:
    M-aşteaptă tot poporul sau numai DNA?“.

  9. Radu Humor says:

    Ce-ar fi să luăm şi noi exemplul altora ?!
    Până nu-i prea târziu 😉

    ( titrat în limba română)

  10. neamtu tiganu says:

    test

  11. d'Artagnan says:

    Radu Humor
    În mod normal ar trebui să te las să-ți scrii prostiile și apoi să-ți trag șuturi în cur în piața publică.
    În mod normal. Dar eu nu am timp de așa ceva. Normal că n-am. Pentru că sunt prea ocupat. Și pentru că nu mi se pare că ești atât de important ca să-mi pierd vremea cu tine.
    Prin urmare…
    Dacă mai văd un singur comentariu antievreiesc te trec în moderare.
    Simplu.

    • Radu Humor says:

      Pentru ăştia, tu eşti în stare să treci şi peste mă-ta !
      Cu riscul de a lăsa gravidă ! 😳
      Siktir, greţosule ! :mrgreen:

  12. lazycat001 says:

    Revenind on-topic…

    Am mai auzit comentariul acesta, foarte mediatizat chiar de la Hawking cred.. Eu nu cred ca trebuie sa extrapolam experienta noastra (etica, adica lipsita de etica in legatura cu cei mai putin tehnic-civilizati decat noi) de acum cateva sute de ani la civilizatii supertehnologizate.

    Ce ar fi intr-adevar tare ar fi sa vina o civilizatie extratetrestra si sa ne trimita preotii lor (cum au facut spaniolii pe vremuri in America Latina si altii cam peste tot) ca sa ne convereteasca la religia “adevrata” hehehe

  13. lazycat001 says:

    @ d’Artagnan

    Daca ne-nujura neamtu, e “la liber” sa-l injuram si noi ? Io-s pisica patita, am vazut multe la viata mea…

  14. Ghita Bizonu' says:

    Date fiind distantele .. astronomice DACA se va ajunge la contact .. toti se vor lomita la schimb dd informatii … si mai imi este frica ca “marfurile” cele mai cerute vor fi cele artistice , tratalele de istorie si compendiile de biologie

    • d'Artagnan says:

      Adică ce vrei să spui Ghiță, că-ntr-un miliard de ani, ”ăia” n-au timp să ajungă la noi…dacă vor considera că suntem o ”bucățică” faină?

      • mac gregor says:

        Pai asta e haios, ca intr-un miliard de ani ei nu au ajuns aici.

        DACA pot exista motoare FTL in legile fizicii acestui univers si DACA este fiabil sa terraformezi, intr-un miliard de ani ei puteau face de un milion de ori un hijack la cursul evolutiei.

        • d'Artagnan says:

          Păi cum să ajungă dacă nu i-a anunțat nimeni?!
          Sau poate sunt aici de vreun miliard de ani. Știi tu, tipii ăia la care le zice lumea,o parte din lume, generic, Dumnezeu.
          În cazul ăsta e de bine. Nu cred să lase sondele de capul lor, să se ducă aiurea-n spațiu. Ne-o ajuta Dumnezeu și-om trece și de încercarea asta…

  15. Radu Humor says:

    PÂnă şi ăia de la B1 se trezesc de cap, dar voi. canci… 😉

  16. d'Artagnan says:

    Citind comentariile s-ar putea ajunge la concluzia că dintre toți eu aș fi cel mai prăpăstios. Cel mai prudent, hai să zicem cel mai prevăzător. Pre + văzător. Adică eu văd înaintea altora. Cam trebuie să te ducă mintea ca să vezi înaintea altora, să le-o iei înainte, cum s-ar spune, să fii cu un pas în față. Adică inteligent. Înțelept.
    Da, poți ajunge ușor la concluzia că eu aș fi cel mai înțelept.
    Mă rog, nu insist. Dar culcatul ăsta pe-o ureche că nouă nu ni se va întâmpla nimic mi se pare păgubos. Dacă ați fi văzut măcar jumate din filmele în care ne atacau alienii…norocul nostru a fost că binele învinge întotdeauna și scenariștii țineau cu ai noștri.

Leave a Reply

