Doi români: Eminescu şi Ştirbu

Azi îl aniversăm pe Eminescu. Mihai Eminescu. Poetul nostru naţional. Ultimul mare poet romantic al Europei.
Ca o curiozitate, noi suntem printre puţinele popoare care au un poet „naţional”. N-am auzit ca germanii, englezii, francezii să declare un poet ca fiind „naţional”. Poate că Eminescu este perceput ca atare datorită melodicităţii fascinante a poeziilor sale, a modului unic în care sună limba română atunci când potriveşte geniul său cuvintele.
El şi cu Caragiale cred că reprezintă foarte bine spiritul poporului nostru.
O singură amărăciune am, că Eminescu a fost „ultimul romantic al Europei”; mă deranjează că n-a fost primul.
Azi, cu ocazia aniversării lui Eminescu, şi-a dat cu părerea şi Ştirbu. Gigel Ştirbu. Ministrul nostru al Culturii. Ultimul mare moftangiu al Europei. (Mă rog, nu-i chiar ultimul…dar n-am găsit altă rimă!)
Ca o curiozitate, noi suntem probabil singurul popor care are în fruntea unui minister al Culturii un incult preţios şi agramat. N-am auzit ca germanii, englezii, francezii să aibă asemenea specimen într-o asemenea demnitate publică. Individul este perceput ca atare datorită tupeului cu care schilodeşte gramatica, a modului (deloc unic printre potentaţii zilei) în care sună limba română atunci când intelectul său face eforturi disperate să producă câteva cuvinte.
O singură amărăciune am, că nu e ultimul mare moftangiu…nu-i nici primul, nici ultimul…
Dacă Eminescu ar mai fi trăit 124 de ani (!!), n-ar mai fi murit nebun, ci de nervi. Ascultându-l pe Gigel.
După ce le-a mulţumit părinţilor săi „pentru numele CARE mi l-au dat”, s-a trezit să-şi dea cu părerea, pătruns de un nestăvilit avânt sentimental, despre poeziile poetului naţional.

Luceafărul mi-a plăcut întotdeauna. Pentru mine, Luceafărul reprezintă cel mai important ăăăă….aspect, putem spune sau cea mai importanta operă pe care poetul naţional a scris-o. Pentru mine, Luceafărul reprezinta sublimul culturii românesti (…) pentru mine, Luceafărul este tot ceea ce poate fi mai scump din punct de vedere literar pentru poporul roman”.Scurtul său comentariu poate fi asumat de orice corigent de limbă română, atât de fad şi semidoct este. Cuvintele nu redau însă preţiozitatea şi aerul de intelectual rasat atunci când debitează asemenea platitudini.

http://videonews.antena3.ro/video/romania/ministrul-culturii-a-refuzat-sa-recite-din-luceafarul.html

După cum ţuguie afectat buzele e convins că scurtul său expozeu va impresiona audienţa. Nici prin cap nu-i trece că n-a emis nicio chestie originală de mare amplitudine, ci a scos o simplă flatulenţă. O băşină, mai pe româneşte.

Atunci când jurnaliştii i-au cerut sa recite câteva versuri din poezia sa preferată, ministrul a evitat să facă acest lucru.

“Sigur ca va pot recita, chiar prima strofa, ultima strofa, cea de-a 63-a strofa, dar chiar credeti ca ministrul Culturii trebuie sa apuce sa recite asa pe holurile Parlamentului poezii? Dupa ce inchideti camerele va garantez ca va recit o poezie”, a spus Gigel Stirbu.
Deci garantează o poezie, nu o strofă din „Luceafărul”, poezia care l-a dat pe spate, prin urmare nu ştie nici prima strofă, nici ultima, nici pe cea de-a 63-a strofă…
Acum, nu-i chiar un necaz că nu ştie, enervantă la culme este teribila inadecvare a acestui individ la o funcţie atât de înaltă, cabotinismul şi impostura de care dă dovadă. Este exact genul de individ PE CARE ( sau CARE? cum se scrie corect, domnule ministru?) îl dispreţuia Eminescu. Despre inşi ca el scria poetul acum o sută şi ceva de ani:

Iară noi? noi, epigonii?… Simţiri reci, harfe zdrobite,
Mici de zile, mari de patimi, inimi bătrâne, urâte,
Măşti râzânde, puse bine pe-un caracter inimic;
Dumnezeul nostru: umbră, patria noastră: o frază;
În noi totul e spoială, totu-i lustru fără bază;
Voi credeaţi în scrisul vostru, noi nu credem în nimic.

(Ţin să anunţ că strofa e transcrisă de pe gugăl. Iar în tinereţe n-am ştiut nici prima strofă, nici ultima, nici a cincea.)

Indivizii de genul acesta sunt splendide confirmări ale teoriei formelor fără fond, teorie a procesului de modernizare românească enunţată de Titu Maiorescu şi continuată de Eminescu. Copiem ca nişte mimi organizarea, instituţiile, gesturile, legile occidentale, dar nu le pătrundem esenţa. Avem o spoială de civilizaţie, de cultură, de înţelegere a valorilor democratice şi occidentale şi, ca în cazul ministrului cu pricina, o spoială de decenţă şi cultură. Avem formă, dar n-avem fond. Dacă-l scuturi mai tare pe ministrul de formă Gigel nu rămâne din el decât un semidoct arivist, adică un fond zero.
Să nu uităm însă că şi Gigel Ştirbu e român de-al nostru. Şi el (împreună cu, să zicem, Vanghelie) reprezintă spiritul poporului român. Vă îndoiţi de asta?! Păi cum altfel, de vreme ce amândoi au ajuns în asemenea înalte funcţii?! Doar nu s-au pus singuri, poporul român a făcut-o!
Aa, mi-am mai adus aminte de o strofă dintr-o poezie (poate că pe asta ar fi vrut s-o recite ministrul):

Nu spera când vezi mişeii
La izbândă făcând punte,
Te-or întrece nătărăii,
De ai fi cu stea în frunte

Advertisements
This entry was posted in General and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

30 Responses to Doi români: Eminescu şi Ştirbu

  1. Radu says:

    No, chiar m-ai facut curios sa aflu si eu cine e ministrul culturii in Romania, adica intr-un fel urmasul lui Plesu:

    Vorbim despre Stirbu Gigel-Sorinel, vedeti CV-ul oficial aici:
    http://www.pnl.ro/subpagina/stirbu-gigel-sorinel

    S-a nascut in ’71. Oltean. La 22 ani a absolvit Seminarul Teologic iar la 27 Fac. de Teologie din Craiova. Cred ca a invatat de la seful lui de partid sa faca studiile incet, dar temeinic si sa repete cativa ani pana ramane cu ceva. Din ’95 in 2001 a fost preot undeva prin Olt. Din 2001 in 2005 iarasi nu e clar ce a facut Gigel-Sorinel, dar din 2005 lucrurile au intrat in viteza a sasea: in 2005 devine hodoronc-tronc subprefect de Olt. In cei doi ani (2005-2007) cand e subprefect gaseste timpul si energia sa termine Institutul National de Administratie iar in 2006 sa-si ia un “Master in Drept Social Roman si European”. Din 2007 pana in 2009 a fost cica “secretar de stat al C.C.” !!! Iote-l si in comitetul central ! Si bineinteles, printre picaturi gaseste timp ca in 2008 si Universitatea Nationala de Aparare Carol I, ce-o mai fi si aia !

    Bun, deci repetent, check, master in Catania, check, dar doctorat prin plagiat ? Nimic ? Ba da, ceva-ceva gasim, daca sapam putin dam de articolul:
    http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/cine-este-gigel-stirbu-propunerea-pnl-la-ministerul-culturii-320474.html

    unde ni se spune clar ca Gigel-Sorinel Stirbel:

    ” … s-a făcut remarcat şi printr-o iniţiativă legislativă controversată, care modifică legea drepturilor de autor şi care ar permite „includerea accidentală a unei lucrări sau a unui alt obiect protejat în alt material”. ”

    Bingo !! O tunat si l-o adunat cu cine se aseamana: cu repetentul si cu dottore-plagiattore !

    Cum bine cita d’Artagnan: “In noi totul e spoiala, totu-i lustru fara baza …”

  2. Radu says:

    d’Artagnan,

    Vezi ca mi-a ramas un comentariu in asteptare.

  3. Radu Humor says:

    Pe tine, ce te deranjează mai tare, omisiunea lui Ştirbu (pe), numele lui, sau faptul că România mai are încă un ministru care îndrăzneşte, nu numai să-l omagieze pe Eminescu la aniversară, dar să-l mai şi considere poet naţional.
    Cuvânt care vă scoate pe voi din sărite 😉
    Că nu degeaba vă “intitulaţi” voi, asemeni altui personaj celebru, dartagnian, athos, pierre ş.a.m.d
    Iar faptul că aduci în discuţie, pe un blog băsist până.n borta coorului expresii ca
    ” o simplă flatulenţă, o băşină, mai pe româneşte” , nu face decât să vă demonstreze că sunteţi iremediabil atinşi, nu numai de ideile, dar şi de atmosfera acestui malefic personaj .
    În fond ce mi-e Ştirbu, ce mi-e Băsescu ? Ambele sună a porecle 😉
    Iar când vine vorba de înfăâişare, Gigel seamănă a om :mrgreen:
    P.S.
    Nebun (şi incult, aş zice) e cel care crede asta despre Eminescu :mrgreen:
    Marele poet naţional a fost omorât, ucis mişeleşte !
    De către “cei care-au îndrăgit străinii … ”
    ———————————————–

    • d'Artagnan says:

      Pe marele poet național îl asasinează și acum, după atâția ani de la moartea sa, ciocoi de ăștia agramați ca Știrbu, ce au tupeul să se cocoațe în funcții de miniștri.

      • Radu Humor says:

        Auzi, băi penatule ?!
        Eu prefer unul ca Ştirbu, chiar ca prim ministru, în locul unuia ca Patapievici, pe acest post.
        Pentru că primul recunoaşte valoarea lui Eminescu pentru noi, iar al doilea, ca cel din urmă nesimţit trânteşte nişte afirmaţii pentru cattr ar trebui să nu mai poată niciodată să se spele de flegmele noastre :mrgreen:
        Cred că o ştii pe aia cu cadavrul de care trebuie să scăpm…. 😉
        Trebuie cu adevărat să scăpăm noi românii de ceva, dar nici într-un caz de cadavrul lui Eminescu din debara, ci de moacele lor de prin ţara asta unde se năpustesc precum lăcustele. De-am ajuns să nu te mai poţi întoarce spre vreun domeniu în care să nu se bage ei, mai ales când e vorba de furat bogăţii, sau de minţit poporul cu masstelevizorul.
        Faptul că opera lui Eminescu, mai ales publicistică, este de o chinuitoare actualitate şi astăzi demonstrează că avem o problemă cât casa. Ăştia, în nesimţirea , şiretenia şi cupiditatea lor, în loc să înveţe ceva din cele petrecute, până azi, continuă să prolifereze obraznic, la adăpostul banilor pe care-i folosesc în cel mai mîrşav scop :
        cumpărarea de conştiinţe naţionale. !
        Şi cum în România se dovedeşte că sunt mai multe cozi de topor decât topoarele lor , , tunuri financiare din cele mai ordinare, până acum au reuşit să distrugă sistematic mare parte din ceea ce s-a agonisit de sute de ani.
        Când se pregătesc, din nou :mrgreen: să ne rescrie Istoria şi să ne ucidă eroii şi valorile naţionale pentru a pune în loc cozile lor de topor, orice reacţie de apărare a noastră are justificare morală.
        Mai ales că acelaşi lucru se întâmplă mai peste tot în EU, dar mai ales la popoarele pe care odată, tot pretutindenarii ăştia, i-au ţinut sub papucul unei alte Uniuni de tristă amintire, cea sovietică :roll:,
        Sincer să fiu, speranţa mea nu pleacă neaparat de la trezirea naţională a românilor. Am pretenţii şi speraţe, chiar mai mari, de alte popoare !
        Care îmcet – încet se trezesc din acest adevărat coşmar iudeo-masonic al cărui principal scop este acaparareA TUTUROR VALORILOR MATERIALE, DAR MAI ALES FINANCIARE ÎN MÂNA UNUI GRUPUSCUL OCULT ŞI SATANIC:

  4. Mitzaa Biciclista says:

    Dacă M.Eminescu ar fi fost primul romantic al Europei, însemna că după el ar fi apărut alții mult mai romantici. Dar așa, rămânând ultimul romantic, am putea presupune că această situație se datorează doar geniului lui imposibil de atins și de depășit până acum. Nu credeți? 🙂

  5. Observator says:

    Rau ești! Atat a știut omu’ – auzise c-a scris Luceafărul. Altu’ mai umblat nu auzise decat de Levant si asta arunca la fiece intrebare despre literatura. Dar eu cu ce am greșit ca m-am născut in timpurile astea aici? Ale cui păcate le plătesc? Apropo, Eminescu zicea ca noi nu de inteligenta ducem lipsa … poate de caracter (pe-aproape, stiu).

  6. neamtu tiganu says:

    numa un dobitoc precum dartagnian poa, atunci cind e vorba de ceva sfint, si Eminescu e sfint, sa amestece timpenii de ale lui, garnisite cu idiotenii mitza biciclista. Vai de capu vostru!

    http://la-neamtu-tiganu.blogspot.de/2010/01/eminescu.html

  7. neamtu tiganu says:

    Mihai Eminescu – Rugaciune

    Craiasa, alegandu-te
    Ingenunchiem, rugandu-te:
    Inalta-ne, ne mantuie
    Din valul ce ne bantuie;
    Fii scut de intarire
    Si zid de mantuire,
    Privirea-ti adorata
    Asupra-ne coboara
    O, maica prea curata
    Si pururea fecioara,
    Marie!

    Noi ce din mila sfantului
    Umbra facem pamantului
    Rugamu-ne-ndurarilor,
    Luceafarului marilor;
    Asculta-a noastre plangeri,
    Regina peste ingeri,
    Din neguri te arata,
    Lumina dulce, clara,
    O, maica prea curata
    Si pururea fecioara,
    Marie!

    • d'Artagnan says:

      Şi eu mă rog să-ţi dea Fecioara Maria mai multă minte. Zi de zi.
      P.S. Bă, tu înţelegi ceva din creştinism sau te uiţi la icoană ca viţelul la poartă nouă?!

  8. neamtu tiganu says:

    Ca papagalu de dartagnian nu a auzit ca alte popoare (germanii, englezii, francezii ) ar avea poieti nationali nu e nici o mirare, baiatu oricum nu are habar de nimic, vezi aici http://de.wikipedia.org/wiki/Nationaldichter
    Ca papagalu nu a auzit de ministrii ai culturii agramati nu e de mirare, ” N-am auzit ca germanii, englezii, francezii să aibă asemenea specimen într-o asemenea demnitate publică” mai ales ca nemtii sunt extrem de inculti, pur si simplu nu au un minister al culturii si deci nici ministru! ca ma-ntreb la ce e bun un minister al culturii si ce face el!?

    • d'Artagnan says:

      Important e că am auzit de tine, băi, ţărane…pardon, ghiolbane…pardon, ţigane!
      Dacă tot vorbeşti de poet naţional…
      Păi, măi, derbedeule, cine mama dracu e Wikipedia asta? Wikipedia şi mai cum? Păi pot şi eu scrie în Wikipedia următoarele: Mihai Eminescu are un loc în conştiinţa publică românească ce nu se aseamănă cu cel al lui Goethe sau Hugo sau Dante sau Shakespeare în ierarhia de valori a popoarelor respective. De aceea este naţional.

      Vezi să nu caute vreunul în Wikipedia cuvântul”dobitoc” şi să găsească acolo scris că este tipul care scrie cu nickul neamţu ţiganu.
      Ar fi nasol pentru că după cum se ştie, tot ce se scrie acolo are valoare de adevăr absolut.
      Urechistule, ia şi citeşte asta:
      http://www.romlit.ro/ce_mai_nseamn_poet_naional

      • neamtu tiganu says:

        prostovane, tu, din dorinta de a te da haios, ai scirs “Ca o curiozitate, noi suntem printre puţinele popoare care au un poet „naţional”. N-am auzit ca germanii, englezii, francezii să declare un poet ca fiind „naţional”.
        Ar fi fost suficient sa gogglezi un pic si ai fi vazut ca si germanii, englezii, francezii folosesc acest termen “national”, nu numa cind e vorba de poieti ci si cind e vorba si de bautura, haleala, boala, manie s..a.m.d. De ce si cum s-a ajuns la aceasta notiune, e mult prea complicat pt. tine, nu vei reusi sa-ntelegi, nici tu, nici Mitza.

        • d'Artagnan says:

          Prostovane, mă plictisești. Din dorința de a te da deștept și Gică Contra te afunzi în rahat.
          Repet:nici germanii, nici francezii, nici englezii nu au un ”poet național”, cu alte cuvinte un anume poet care să fie așezat mult deasupra celorlalți, și nu numai ca poet, ci ca exponent fără rival al spiritului național. Ăia au poate poeți naționali.
          Și încă ceva: cine certifică acest titlu?! Tu, nevastă-ta, Wikipedia? Nobel? Oscar? Sorbona? Oxford? UE?

          ”În toate aceste accepţiuni, calificativul “naţional” circumscrie un superlativ absolut: “cel mai mare”, “unicul” ş.a.m.d. Cum se poate lesne constata, diluîndu-şi, prin supralicitare, capacitatea de cuprindere, formula “poet naţional” a ajuns o simplă etichetă, pusă pe un conţinut eterogen, nemaiavînd nici o relevanţă şi nemaicomunicînd nici o apreciere valorică. Acest fapt este atestat de utilizarea ei şi în cazurile altor scriitori. Dan Zamfirescu opina că mitropolitul Dosoftei este “poet naţional”15. Pentru Ioan Slavici, “scriitori naţionali” sînt Alecsandri, Eminescu, Coşbuc şi Goga. Pentru Nichita Stănescu, cel din 1979, “poetul naţional” este G. Bacovia. În 2001, a avut loc o serie de manifestări sub genericul “G. Coşbuc, poet naţional”.

          Da, prostovane, și noi avem un sport național: oina, nu e nicio contradicție cu ce-am spus mai devreme.
          Și până să pleci tu în Germania cred că aveam și-un prostovan național.

          • pierre says:

            @d’Artagnan,

            da-mi voie sa-ti spun ca esti in mare eroare : ba nu, il avem si acum, indiferent pe ce meleaguri s-ar afla.Prostovan national, adicatelea… 🙂

          • Radu Humor says:

            “Și încă ceva: cine certifică acest titlu?! Tu, nevastă-ta, Wikipedia? Nobel? Oscar? Sorbona? Oxford? UE?”
            🙄
            Înclin să cred că şi ţiganul şi neamţul au dreptate 😉
            Noroc că ţi-a sărit în ajutor pirritura….

        • pierre says:

          @tigane,

          ba, ce naiba-i cu agresivitatea asta pe tine acum, la inceput de an ? Te stim de acum cu totii de pe aici, cunoastem ce-ti p(o)ute gura, da’ ce te grabesti asa tare pe 2014 sa ne aduci aminte ? Ai petrecut nashpa trecerea dintre ani ? Mai stai potolit o perioada, macar sa iesim din iarna, sa ni se aseze sarmalele la locul lor, pe urma ai tot timpul sa scuipi si sa injuri pe cine ai tu chef.

          • neamtu tiganu says:

            mha Petrre, uite mha baiatule, iti spun cu frumosu, spune tu sincer, pa tine nu te irita faptu ca dartagnian asta se screme sa fie simpatic si calca pe niste chestii sfinte? Pa tine nu te enerveaza ipochimenu ca ia in deridere notiuni dragi oricarui roman? Tie nu ti se pare prosteasca interventia Mitzei care se vrea si ia spirituala?
            Pai daca e asa de ce nu le-o spui ma baiatule, ca ce daca io le-o spun inseamna ca-s agresiv, as zice, mai degraba, ca-i pa dos, el e agresiv nu numa cu mine ci cu toti. Stiu ca voi basistii sunteti solidari in timpenie, da mai ginditi-va!

  9. Swift says:

    Dan Mănucă despre ”poet national”:

    ”Oricît am cercetat volumele, studiile, articolele de critică şi istorie literară dedicate lui Mihai Eminescu, nu am aflat nici un singur rînd care să expliciteze sensul, sau sensurile, sintagmei în discuţie. Nu o face nici Călinescu, într-un studiu din 1964, intitulat chiar Eminescu, poet naţional14. Este motivul pentru care, încercînd să aflu prin ce este definit Eminescu drept “poet naţional”, am grupat posibilele accepţiuni pe care această construcţie lexicală le-ar avea în funcţie de centrul de greutate al argumentelor care o înconjoară. În consecinţă, “Eminescu poet naţional” ar avea următoarele accepţiuni:
    1. etnică (vîrf al specificităţii etnice: “cea mai glorioasă întrupare a geniului românesc”);

    2. culturală (culme a specificului nostru cultural: “o conştiinţă de cultură”);

    3. psihologică (expresia supremă a specificului psihologic al românilor: “ieşit din adîncul firei româneşti”);

    4. etno-filosofică (expresia supremă a filosofiei poporului român: “expresia integrală a sufletului românesc”);

    5. istorică (vîrf al concepţiei despre istorie a poporului român: “un maiestos sens al istoriei”);

    6. artistică (vîrf al artei româneşti a cuvîntului: “cel mai genial poet al naţiunei noastre”);

    În toate aceste accepţiuni, calificativul “naţional” circumscrie un superlativ absolut: “cel mai mare”, “unicul” ş.a.m.d. Cum se poate lesne constata, diluîndu-şi, prin supralicitare, capacitatea de cuprindere, formula “poet naţional” a ajuns o simplă etichetă, pusă pe un conţinut eterogen, nemaiavînd nici o relevanţă şi nemaicomunicînd nici o apreciere valorică. Acest fapt este atestat de utilizarea ei şi în cazurile altor scriitori. Dan Zamfirescu opina că mitropolitul Dosoftei este “poet naţional”15. Pentru Ioan Slavici, “scriitori naţionali” sînt Alecsandri, Eminescu, Coşbuc şi Goga. Pentru Nichita Stănescu, cel din 1979, “poetul naţional” este G. Bacovia. În 2001, a avut loc o serie de manifestări sub genericul “G. Coşbuc, poet naţional”.

    O excursie prin istoriile literaturilor europene demonstrează cu claritate că formula “X. poet (scriitor) naţional” este folosită, azi, foarte rar şi numai în următoarele cazuri: 1. pentru un scriitor considerat întemeietor absolut al literaturii pre-moderne sau moderne respective, precum Goethe; 2. pentru un autor care, scriind într-o limbă de circulaţie cu totul restrînsă, a aşezat bazele literaturii culte, inexistentă pînă la el, precum finlandezul Johan Ludvig Runeberg (1804-1877); 3. pentru un autor care a scris tot într-o limbă de circulaţie restrînsă, dar în varianta ei populară, precum grecul Aristotel Valaoritis (1824-1877). Uneori, formula este înlocuită cu aceea de “părintele cîntecului”, cînd este atribuită estonianului Reinhold Kreuzwald (1803-1882), sau cu aceea de “părintele fondator”, cînd este atribuită finlandezului Elias Lönrot (1802-1884).

    Aşadar, în Europa, formula “X. poet (scriitor) naţional” a circulat cu deosebire în secolul al XIX-lea pentru a-i denumi cu precădere pe reprezentanţii unor literaturi mici şi foarte mici şi era întemeiată pe criterii extra-literare. Mai precis, pe criterii politice, geo-politice sau de ordinul politicii culturale şi nesemnificativ pe criterii estetice”.
    http://www.romlit.ro/ce_mai_nseamn_poet_naional

    • d'Artagnan says:

      🙂
      E OK să mai postezi o dată linkul, poate îi intră-n cap ţiganului….

      • neamtu tiganu says:

        bhaaa, duceti-va ba la furat, cind ii vad pa pseudointelectualii astia ca nu pricep un lucru elementar, chiar ca-mi vine…
        da de ce fotbalistilor din echipa nationala li se spune “internationali”?
        Vedeti bha cit de prosti sunteti cu pretentiile voastre de rahat sa explicati niste chestii?

        Si sa va intre bine-n cap boilor, Eminescu e poet national, e poet national…

  10. Radu Humor says:

    Băi, pericolul adevărat vine din altă parte 😉
    Băsescu a sesizat pericolul şi i l-a pus drept pe masă lui Rompuy ăla ( n-am văzut om mai urât, în funcţii înalte şi slavă Domnului, sunt destui, că deh…. 😉 )
    – Scoateţi banii, că dacă nu, îi pierdem pe fraţii noştri, care şi-aşa sunt cu-n picior în Rusia.
    Aia de care vă temeţi voi atâta, dar mai ales eu 😉 Nu-i vorba de ăia de la Gazprom. Ce ăia-s ruşi, că-s tot evrei 😆
    Şi dacă nu eram atent, puteau chiar să ieftinească gazele pentru bieţii români 😉

    Clipul chiar merită văzut !
    Mai ales că-i vorba de băutură, care-i place la nebunie marinarului . Clipul, nu băutura 😆

  11. Observator says:

    D’Artagnan, dar de ce zici tu ca Eminescu nu ar fi poetul roman național? Pe Shakespeare ce crezi ca-l face poetul național englez? http://www.britannica.com/EBchecked/topic/537853/William-Shakespeare

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s