Despre politică, cu mâna la nas…

Cetățeanul român vine  acasă și-l vede pe vecinul său, Politicianul X, că se pișă pe grădina sa de legume. Nu, nu-i beat. Mă refer la Politician. De fapt, și la Cetățean.

  • Păi ce faci, vecine, te piși pe legumele mele?!
  • Mda…
  • Păi și-i frumos?!
  • Dragă domnule alegătorule, nu știu sigur dacă-i frumos, sigur însă este sănătos.

Dumneata pari om deștept, este de mirare cum au reușit ăștia, Sistemul, mă-nțelegi dumneata, să te ducă de nas atâta timp. Ți s-a băgat în cap zi de zi, ceas de ceas, că omul trebuie să se poartă așa și așa, că trebuie să vorbească așa și așa… Sistemul  îți spune ce haine să porți, cum să mănânci, cum să bei, cum să te piși… Nu știu dac-o fi americanu’, evreu’ sau masonu’ la mijloc, dar fum fără foc nu se egzistă!

Acuma te întreb eu pe dumneata, că te văd la fel de inteligent ca mine: este americanu’ mai deștept decât Dumnezeu?! Este evreul mai curat ca japonezu’ și chinezu’?! Este masonu… nu este dom’le!!

Adică dacă Dumnezeu a lăsat omu’ pe Pământ despuiat și i-a zis să nu se rușineze, să se pișe unde vrea el și pe ce vrea el, cine-i americanu’ să ia în deșert ordinu’ expres al Celui de Sus și să-ți ordone el cum și când să te duci la budă? Și-ți mai comandă și la tine-n țară, în casa ta!

Și pișatul, adică urina cea de toate zilele, că te văd la fel de educat ca mine, știi că japonezu’ și chinezu’ o folosesc ca îngrășământ la plantele lor, să crească mari și frumoase? Gratis, moca. Ei, știi ce face evreul? Îți bagă-n cap ție, cetățeanule cu drept de vot, că urina-i un lucru urât, scârbos, și corect și civilizat ar fi să cumperi îngrășăminte de la magazin. Păi da, să facă el avere! La tine-n țară!!

Iar masonu’… la fel face!

Acuma, cred că ai înțeles, că te văd om deștept, peste medie: vrei libertatea de a decide la tine-acasă cum îți crești grădina sau te lași călărit de stăpânii de-afară?

  • Vecine Politician X, așa oratorie mai rar, chiar pare că semănăm un pic la vorbă…ce să mai zic… dar ceva treabă mare nu te trece?!

 

Cam așa stă treaba cu politicianul român, cel care a pus pe liste oameni dovediți c-au furat, cel care a dezincriminat conflictul de interese, care a lăsat în funcție primari condamnați cu suspendare, care face parte dintr-o castă ce se vrea pe vecie privilegiată.

Și cam așa stă treaba și cu cetățeanul nostru român care îl votează conștiincios în continuare pe politicianul cu pricina, sub privirea zeflemitoare a celor mai nocivi (scuze, n-am găsit un cuvânt mai soft) dintre cetățeni: cei care nu votează niciodată, pentru că sunt așa de buni încât nimeni nu se ridică la nivelul lor de așteptare. Le dau o veste proastă ”deștepților”: ei votează de fapt prin votul celor care se duc la vot, adică prin votul celor care votează urina din grădină. Și, îmi pare rău pentru precizare, și ei mănâncă de-acolo.

Cetățeanul nostru român sau, mă rog, o bună parte din alegătorii români, trăiește după principiul mafiot adaptat: ”Cine-i orb, surd și tace, mănâncă o mie de ani legumele pișate în pace.”.

Dar mănâncă, asta-i important, nu?

 

 

 

This entry was posted in General. Bookmark the permalink.

37 Responses to Despre politică, cu mâna la nas…

  1. Nando says:

    Eroare, d-le muschetar sef: politicianul a fost, pur si simplu, confundat cu altcineva. Si stiti de ce spun asta? Fiindca specia asta de politicieni e in stare sa stea pana la miezul noptii in parlament ca sa voteze legi, fix atunci cand in joc e vorba de pus umarul si ridicat mana pentru bunastarea prietenilor, cunostintelor si rudelor, deci nu avea cum sa ude gradina vecinului, la ora aceea cand se intorcea cetateanul de la slujba…
    Noi avem un parlament foarte saritor si plin de evlavie: deputatii si senatorii nostri sunt fruntasi la pupat moaste, mai ales, daca se si televizeaza evenimentul respectiv. In plus, solidaritatea de breasla este mai evidenta decat oricand: poate sa faca orice vreau muschii lui alde ponta, corlateanu, ghita, si a intregii pleiade de pcr-isti(scuzele mele, vroiam sa ma refer la psd-isti, urmasii acestora in linie dreapta), ca DNA cea bagacioasa nu se poate atinge de ei.
    Statul de drept, in vizuina psd-ista, nu inseamna ca trebuie sa respectam principiul suprematiei legii, ci tocmai ca toata lumea, incepand cu avocatul poporului pesedist si pana la vladica, trebuie sa stea drepti si neclintit cand mafiotii astia isi fac de cap si …. se pisa chiar ei pe legi.

    P.S. Stely, stiu si eu ca femeile isi schimba optiunile, la fel de des precum rochiile si sutienele, dar credeam ca scripta manent si nu poate fi interpretata azi intr-un fel si poimanine, in cu totul alta cheie. Altfel, cum sa inteleg acel “nu va e teama ca as putea accepta?”

  2. Stely says:

    @D’Artagnan ,
    Aparent, articolul d-voastra (de altfel bine facut ) este putin depasit , atat prin trecerea momentului , cat si ca efecte (rezultate ) Este vorba despre alegerile care s-au dus si rezultatele pe care le stim. Dar, daca il citim in cheia evenimentelor de azi (rezultatul referendumului din Anglia ) putem sa gasim destule asemanari- in primul rand privind modul cum au votat cetatenii ( varsta ,educatie, responsabilitate ,etc ) si in al doilea rand ce i-a determinat pe unii dintre ei sa voteze iesirea din UE., iar pe altii , dimpotriva, ramanerea .As vrea insa , ca d-voastra ( daca vreti sau daca puateti ) sa-mi spuneti de ce parte va situati ? Au facut bine sau nu (britanicii) ca au votat “Brexit”? Eu m-am pronuntat inca de acum cateva zile . Am spus :”sa la fie de bine !!”(in cazul in care ar fi votat “brexit”. Acum , dupa ce vad ce s-a intamplat , am alta parere. Adica , imi pare rau :mi-e teama , am un sentiment de insecuritate . 😦 Asadar, d-voastra , ce spuneti ?
    Aici am adus un articol destul de alarmist . Daca nu l-ati citit , vi-l recomand :
    http://republica.ro/egoismul-national-si-rusia-pasi-inainte

    P.S. @Nando, am sentimentul ca amesteci merele cu perele. In primul rand, faptul ca aduci in discutie ( cam sexist ) un anume obicei al femeilor si, in al doilea rand ,ca rastalmacesti (fortat) intrebarea mea :”“nu va e teama ca as putea accepta?”. Pai, ce legatura are aceasta intrebare cu opiniile mele schimbatoare ? Si cum adica , voi (barbatii) va schimbati rar opiniile, precum lenjeria intima ? 🙂 Eu cred ca nu exista nici o legatura . Intrebarea mea era pusa, special , pentru a te determina sa confirmi (mai clar) : “da sau nu “, fara a ma forta pe mine sa interpretez . Ea (intrebarea)continea ,pentru cine avea “ochi s-o vada ” si “minte s-o priceapa”, o anume temere (neincredere ) adica , invitatia a fost sincera sau doar asa, de forma …stiind(tu) ca de fapt(eu) nu o voi aceepta ,din diverse motive ? Unul dintre ele fiind acela ca habar nu am cine esti si, in consecinta , mi-ar fi teama sa ma intalnesc cu un / o necunoscut. Am eu vreun indiciu ca sunteti barbat/ femeie serios/a ? Te stiu doar din cateva “vorbe “… la un pahar virtual , de aici de la han. Pai eu cunosc pe cineva, din virtual ,de “ăhăăă (mult timp) si nu doar din cateva vorbe, ci de un munte de vorbe. Credeti ca l-am vazut la fata ? Nu ,habar nu am cum arata.

    Pps. Totusi , as crede ca te cunosc. Stiu ca ai un blog ;iti stiu si numele si chiar prenumele. Nu te voi divulga insa… numai daca tu nu ai nimic impotriva … 🙂

  3. Nando says:

    Atunci, daca mi-ati citit, cumva, articolele de pe blog, inseamna ca stiti ceva mai multe despre mine, adica ma puteti cataloga fie de stangist sau dreptaci, apropo de politica, ca sa nu mai vorbim si de alte subiecte….
    Nu incercam sa flirtez doar si eu cu cineva, cand am scris acele randuri, ideea a aparut in momentul in care am constatat ca am ramas singurii “clienti” la han, speriati cumva ca poate hanul da faliment deoartece nu mai trage lumea pe acolo. Eram deci singurii care mai asigurau “venituri pentru apropritarii hanului” si asa s-a nascut invitatia cu “paharul de vorba”. Dar raman in continuare fidel ideii ca doi oameni daca vor sa se cunoasca, dupa ce au constatat ca pot dialoga in mod civilizat, trebuie sa faca pasii necesari in continuare. Cu o singura conditie: daca amandoi vor. Daca nu, nu e nici o parere de rau: vorba lui Mos Teaca iordanescu, “atat se poate in momentul de fata”. Si din nou, constat ca suntem singurii care au iesit de pe autostrada ca sa facem un scurt popas la han….

    P.S. O duminica placuta!

  4. Stely says:

    @Nando,
    Va spun drept ca si eu simt oarece nedumerire pentru faptul ca suntem singurii clienti la han. Ma tot intreb, ce oare s-o fi petrecand cu “hangiul sef “, recte d’Artagnan, de nu cartadicseste sa mai dea un semn viata !? Mi-e teama chiar ca prezenta noastra l-ar putea deranja , in sensul ca i-am stricat linistea la han cu palavragelile noastre . Poate d-voastra nu ,dar eu da . Asta intrucat, recunoasteti , am fost prima care a intrat in vorba cu d-voastra.
    Ba chiar ma astept, din clipa in clipa, sa ma “invite” sa -mi iau zborul , ca doar sunt aici “livrata ” pe post de “porumbitza voiajoare.” Ma astept ,deci, sa-mi spuna pe sleau : gata, hanul a fost candva , dar acumm nu mai e… D-voastra nu stiti, am mai patit o asemenea rusine . 😦 Prin urmare , draga Nando vrem, nu vrem trebuie sa -i lasam pe hangii sa falimenteze in liniste. Si-o doresc , iar noua (cel putin mie ) nu trebuie sa ne fie” teama”.
    P.S. Faptul cu v-as cunoaste nu este chiar batut in cuie. In primul rand, acolo, unde am spus ca v-am intalnit , nu pare a fi blog 100% S-ar putea ca, domnul acela , care se potriveste la numele din buletin cu nickname -le d-voastra sa nu aiba habar de hanul muschetarilor. Asadar , va propun sa ramanem buni prieteni virtuali, in caz ca mai doriti stam la un “pahar de vorba”, in alta parte. Bunaoara pe blogul pe care spuneti ca il aveti …?

    • Nando says:

      @Stely,
      Am reflectat de unul singur si am ajuns la concluzia, dupa multe dispute in contradictoriu, cu mine insumi, ca avem acum cea mai rara sansa de a comunica, fara sa fim deranjati de altii, avem deci sansa sa dialogam ca intr-un chat despre ce vrem noi. E chiar mai bine, decat daca te-as invita acasa la mine(“blogul meu”), fiindca am vazut ca esti reticenta, la intalniri bruste , sau poate nu esti destul de sociabila pentru gustul meu de aventura online( 😀 😀 :D) incat sa accepti fara sa iei pozitia aferenta unei sculpturi brancusiene……
      Nu stiu daca D’Artagnan nu a strambat iar din nas cand l-ai prezentat drept hangiu-sef, fiindca si eu i-am atribuit aceasta functie si a reactionat prompt si dur.(poate ca ai citit acea fraza prin care ma “acuza” ca-i jignesc titlurile de erou Dumasian si aparator al reputatiei reginei si ca functia de hangiu sef este de nasul valetului sau, adorabilul Planchet).
      Si fiindca tot am rams noi doi “stapani” peste intreaga resedinta a hanului, am o propunere: hai sa ne facem de cap si sa comentam cu optiuni personale noul divort din UE., care a devenit stirea stirilor. Apropo, ar fi cazul sa ne dam cu parerea chiar aici pe acest blog, fara a ne certa ca la piata, cum se intampla pe alte bloguri, daca te intereseaza si/sau consideri ca ne afecteaza , pe noi romanii divortul prin care the proud Mary vrea sa se desparta de Hans, Francois, Carlo and all…..
      Astept raspunsul tau la aceasta propunere

      P.S1. Daca vei considera ca am putea ajunge la discutii prea intime, ce nu trebuie sa ajunga la urechile celorlalti, am o idee suplimentara: scrie-mi aici o adresa de mail pentru a duce in continuare conversatii protejate de indiscreti 😀 😀 😀
      P.S. 2 Azi e Marti: sper ca vei citi acest mesaj dupa ce vor fi trecut cele 3 ceasuri rele…..

      • Stely says:

        @Nando ,
        Constat ca sunteti un tip haios si plin de …contradictii . 🙂 Plus de asta imi pare rau ca v-am pus in situatia de a va certa cu sinele d-voastra pentru asemenea nimicuri. Cred ca nu trebuie sa va creati stari anxioase doar de dragul unor prietenii…virtuale, care de altfel se pot spulbera una doua din te miri ce . De fapt nici nu-i bine sa fii statornic , sa devii captiv pe bloguri. Mie mi-a trebuit mult timp sa inteleg ca devenisem la un moment dat un fel de …parazit . A trebuit sa mi se adminstreze cateva doze de cinism ca sa ma las pagubasa (sa fiu alungata , mai bine zis. ) Pe blogul muschetarilor nu am fost niciodata un musafir (musteriu) dorit . Abia dupa ce ati poposit d-voastra aici, am fost bagata in seama. Prin urmare, chiar daca ne-au venit , iata ,ajutoare nu m-as pripasi la han. E clar, hanul muschetarilor , Arca lui Goe sau alte bloguri pe unde fost , sunt pe duca. Sa se duca …deci . Pai nu vedeti ? Unde naibii sunt muschetarii ? Nici urma de ei, de dueluri si dispute verbale. Spadele lor s-au tocit , au ruginit ?!! La fel si Arca lui Goe. S-a priponit intr-o rana, cu catargul indoit ,pe o duna de nisip si … astepta in zadar alt potop ?! Sa vina, dar pe mine n-o sa mai vada pe-acolo nici daca vine Apocalipsa. Sa vina si asta , deci . 🙂
        Bun , fiindca am lamurit povestea cu dialogul “intim”, in vazul lumii ,la hanul muschetarilor, si pentru ca pe blogul d-voastra nici vorba ca m-ati primi , iar e-mailul nu este nicicum o varianta mai buna , va intreb : nu este mai bine sa ne intalnim pe facebook ? Mi se pare cel mai simplu.

  5. lazycat001 says:

    WTF !!

    Cinci comentarii si nimic despre Brexit ?

    Sunt partial de acord cu Stely ca articolul merge citit (si) in cheia votului pro-Brexit insa ideea mea este mult mai simpla. Pur si simplu PSD-ul din Anglia a castigat. Votantii de varsta a treia, mai putin educati au facut legea.

    Ca e corect sau nu asta e alta discutie… 🙂

  6. lazycat001 says:

    M-am grabit ca… Hopa nu e bine sa scriu asa ca o sa fiu etichetat de sexist.

    Corect am dorit sa scriu: “Votantii de varsta a treia si cei mai putin educati au facut legea”

    • Stely says:

      @lazycato001,
      Daca in loc de “Votantii de varsta a treia …” ati fi spus “votantele , etc…” v-asi fi etichetat ca fiind sexist , insa nu sunt de acord nici cu ce spuneti despre varsta ( in cazul acesta, a treia ) precum ca au votat “Brexit” din cauza ca sunt mai putin educati, sau altceva spus in sens jignitor . Ambele sunt prejudecati , sunt generalizari nepermise. De varsta a treia pot fi si parintii d-voastra si n-as crede ca le-ati putea imputa numai lor starea in care ne aflam. Dar , desigur, sunt statistici care au relelevat un procent ceva mai mare de varstnici care au votat la noi in tara cu PSD-ul , iar la ei “Brexit” . Pe ei nu-i mai putem schimba, dar pe tinerii care nu merg la vot sau care voteaza si ei cam la fel, putem. Va intreb, din curiozitate :ati incercat ?

  7. Nando says:

    Caldura mare, mon cher, ar spune eroul lui nea Iancu
    Deci, numai ocazia potrivita sa tragi la han, la o bere
    Dar ce te faci ca @ lazycato001 vrea o dezbatere depre brexit, uitand ca sefii, gazdele adica, sunt in vacanta, ori sunt la Euro 2016, daca nu cumva chiar la Wimbledon si in acest din urma caz, nu-i frumos sa vorbesti de funie in casa spanzuratului
    Cand, ce sa vezi, nu fu de ajuns ca nationala Romaniei s-a facut de bacanie la Euro 2016, nu fu de ajuns ca circarului de Farage i-a iesit pasienta, chiar daca el incasa niste lire multe, de ordinul miilor pentru lenea lui din parlament, doar fiindca avea calitatea de europarlamentar, mai sosira pe capul nostru si niste inundatii.
    Dar,colac peste pupaza, ieri, 30 iunie, adica taman de ziua invatatorului, decretata nu mai stiu de cine si cand, CNADTCU a pus pe masa romanului inca un aperitiv: “ponta e plagiator”. Cei care au spus asta inca din 2012 se bat acum cu pumnul in piept: “V-am spus eu ca Tonta e dottore, cum sunt eu papa de la Roma?”, in timp ce o parte a presei(vezi si Cotidianul) denunta faptul ca nu e politically corect ca sa se inceapa curatenia academica cu Ponta, cand mai sunt pe teava si un Oprea, Negoita, Toba, s.a
    Ce reactie avu Ponta la decizia CNADTCU, nici nu stiu daca merita discutat. Cred ca ar trebui intrebat Adrian Nastase daca Ponta e singurul, primul sau ultimul care si-a luat “doctoratul” cu o asemenea lucrare
    Dupa cum vedeti, subiecte de discutii sunt garla, problema arzatoare este ca hanul a intrat in in revizie generala, adica in renovare(?!) sau, poate, silenzio stampa(???) si lipsesc musterii, iar fara musafiri si fara gazde, ce viata mai e si asta la han???

    @Stely
    Nu stiu cat de haios am fost cand am scris ceea ce tu ai citit zilele trecute, dar iti multumesc ca mi-ai pus totusi un epitet acceptabil… 😀 😀 😀
    Eu zic ca putem continua discutiile si aici, renuntand binenteles la intimitati nedorite, mai ales ca eu fiind un tip mai circumspect m-as feri sa te inoportunez de frica sa nu fiu dat in judecata pentru hartuire……Si mi-ar fi rusine sa fiu acuzat ca vin la han doar pentru a agata femei tinere si frumoase ……

    P.S. Brexit-ul ne va da ocazia sa schimbam multe , de exemplu, nu vom mai pune retorica intrebare despre existenta, in engleza(To be or not to be)ci o vom inlocui cu Pour être ou ne pas être sau, daca vreti, cu Sein oder nicht sein.
    Oricum, englezii au bagat-o pe maneca, nu degeaba ii desparte un Canal, cu acest nume, de Europa 😀 😀 😀

  8. Stely says:

    @Nando ,
    Este “caldura mare, mon cher “, dar cred ca nu trebuie sa ne lasam coplesiti de ea, intrucat s-ar putea ca noua sa ne provoace somnul (sa dormim mult si bine) in timp ce altora sa le produca mintea( cuprinsa de somn) planuri monstruoase . “Somnul ratiunii naste monstri”…
    Nu stiu inca daca am dreptate , dar instinctul ,intuitia mea au fost inca de la inceput (vedeti mai sus ) in alerta. Spuneam , inainte de Brexit , ca nu-mi pasa ce se va intampla cu britanicii (daca vor vota Brexit ) dar dupa ce am vazut ca au facut-o, mi-am revizuit atitudinea. Mai bine zis, am spus :” acum mi-e teama , am un sentiment de insecuritate .”
    Ca sa nu mai lungesc vorba cititi( aici) si sa vadem impreuna daca trebuie sa ne temem sau, dimpotriva… ?.

    Televiziunea Poloneză TVP – postul de stat – a făcut public astăzi un document pe care Frank-Walter Steinmeier, Ministrul de Externe al Germaniei îl va prezenta în cursul acestei după-amiezi la Praga reprezentanților țărilor din Grupul de la Vișegrad (Polonia Cehia, Slovacia, Ungaria).

    Documentul are 9 pagini și a fost publicat în întregime, în limba engleză, pe site-ul TVP .
    Pe scurt, el prevede ca, în urma Brexit, UE să devină un superstat.
    – Țările membre vor renunța la armata proprie, la serviciile speciale.
    – Vor adopta un cod penal comun și un sistem fiscal comun.
    – Vor renunța la valuta proprie (cei care nu au renunțat deja) și la banca națională a fiecărui stat.
    – Politica în privința imigrației și granițelor va fi comună, „refugiații” vor fi distribuiți țărilor membre.
    – Politica internațională față de terțe țări și organizații internaționale va fi și ea comună.
    Dar cea mai gravă parte a documentului o reprezintă viziunea germano-franceză privind securitatea și politica de apărare în UE.
    NATO NU ESTE MENȚIONAT NICĂIERI, dar UE devine o „UNIUNE DE SCURITATE”
    În acest sens, documentul de poziție al Franței și Germaniei nu menționează nicăieri NATO, definind în schimb UE drept o „uniune de securitate”.

    Mai mult aici:
    http://inliniedreapta.net/jurnal/tvp-dezvaluie-planul-germaniei-ue-superstat-tarile-renunta-complet-la-suveranitate/#comment-113617

    P.S. Faptul ca v-am facut haios este consecinta celor ce ati scris si ce am dedus (eu) din manifestarile d-voastra (emoticoane ,in cascada, etc .)
    Poate veti fi crezut ca am fost ironica . Va spun acum ca nu. A fi haios echivaleaza la mine cu a avea umor. Trebuie sa stiti ca judec oameni (in virtualitate) numai dupa ceea ce gandesc , valorile (principiile) lor, pe care le detectez cu “antenele” mele din scrierile si manifestarile lor. Cred ca si d-voastra procedati la fel , iar ce ati spus aici , …eu fiind un tip mai circumspect m-as feri sa te inoportunez de frica sa nu fiu dat in judecata pentru hartuire……Si mi-ar fi rusine sa fiu acuzat ca vin la han doar pentru a agata femei tinere si frumoase …… face parte din gama manifestarilor d-voastra de om glumet .
    Stiti de fapt ca nu aveti cum sa vedeti in virtual nici varsta si nici cum arata persoana respectiva. Dar daca asa v-o inchipuiti , este riscul d-voastra. 🙂 Va atentionez ca nu trebuie sa credeti , in caz ca imi voi exprima sincer si liber sentimentele ( fata de ceea ce scrieti) ca m-am “amorezat” de d-voastra . Spun asta intrucat sunt unii care pesemne asa se intampla cu ei , si nu se feresc sa atribuie chiar si conotatii sexuale , acestor manifestari (gesturi) de apreciere , admiratie, bucurie , de prietenie sincera si cihiar unor dedicatii facute cu drag , etc …

  9. Nando says:

    Tu ce fel de Europa ai vrea sa devina noua constructie dupa finalizarea brexit-ului? Eu inclin pentru o Europa federala in sensul strict al conceptului de sistem federal. O anumita uniformitate in legislatie nu face decat sa conduca la sudarea frontierelor actuale. Partajarea competentelor intre noua UE si statele membre, respectand filosofia federalismului, este mult mai recomandabila, nu doar din perspectiva solidaritatii europene ci si prin relatiile cu state terte: a avea o voce unica este infinit mai important decat a ne torpila reciproc in cazul unor crize internationale. Crezi ca SUA ar fi devenit ce este daca ar fi ales sistemul confederatiei in locul federalismului? Doar egoismul si nostalgia imperiala ii mana pe englezi sa se opuna federalizarii europene. E drept ca nici De Gaulle nu era adeptul federalizarii dar dupa retragerea acestuia din viata politica, se putea ajunge treptat la o integrare politica, nu doar economica.
    Si ar fi devenit astfel daca Pompidou si cancelarul vestgerman W Brandt, nu ar fi acceptat intrarea Marii Britanii in CEE in 1973. Britanicii nu aveau de gand sa devina europeni sui-generis, ei vroiau doar sa impiedice consolidarea continentului european sub coordonarea franco-germana. Tot timpul au fost cu un picior inafara UE, indiferent daca a fost vorba de spatiul Schengen, SME, moneda euro, sau orice alta initiativa prin care au considerat ca-si vor “compromite” blazonul imperial, ei au cerut statut separat. Greseala a fost a binomului franco-german ca a acceptat cererile impertinente ale englezilor. Trebuiau dati afara inca din 1985-1987 cand s-au opus federalizarii europene.
    Sper, din simetrie cu Iugoslavia, apropo de similitudinea arogantei sarbilor si englezilor fata de ceilalti parteneri din federatie, sa aiba si ei parte de un Scottexit, Eirexit si sa-si schimbe adjectivul din Marea in Mica Britanie.

    P.S1. Stely, nu cred ca mai traim in vremea lui Fabricio del Dongo si a Cleliei incat sa ne “amorezam” instant doar citindu-ne mesajele adresate pe acest site. Nu sunt un glumet de felul meu, dar fiindca eram doar noi doi prin toata curtea hanului, mi-am permis sa fiu mai degajat. Daca as fi un don juan eram mai indraznet si cine stie unde ajungeam….:D 😀 😀
    Oricum, sper sa ma consideri un prieten virual de nadejde care nu te lasa sa astepti cu zilele/saptamanile raspuunsurile

    P.S. 2 Un tanar merge intr-o zi acasa la prietena sa si-l intalneste pe tatal fetei
    – Am venit sa va cer mana fiicei dvs, ii spune acesta dupa salutul de rigoare
    – Cea mica sau cea mare?
    – Pai, nu le are la fel? 😀

    O zi buna!

    • Stely says:

      @Nando ,
      Sunt intru-totul de acord cu viziunea d–voastra in ce priveste noua constructie (federalizarea) a UE, dupa Brexit . Inteleg ca respingeti pozitia Germaniei si Frantei (prin reprezentantii lor) de creare a unui “superstat” . Ma sperie, mai mult ,faptul ca vor un sistem de aparare unic din care va fi exclus NATO. Ideea ca cei doi semnatari ai documentului vor sa excluda SUA din sistemul de aparare , ma duce la gandul ca de fapt vor sa-i faca pe plac Rusiei. De asemenea, asta chiar ma revolta , ca Romania nici macar nu este intrebata. Daca -i asa , ce mi-e Anglia care vrea sa se separe de UE ,din cauza emigrantilor romani, si ce mi-e restul UE, care incearca sa trateze Romania ca pe un statulet marginal ce nu merita sa i se acorde nici macar atentia cuvenita ?
      PS. Deja am inceput sa va consider un bun prieten din blogosfera. Insa nu trebuie sa va angajati ca imi veti raspunde fara prea mare intarziere. Nu este bine sa ne cream constrangeri. Suntem doar niste clenti la han, care, daca nu mai au bani de bere , stau linistiti acasa. si se uita la tenis . 🙂 Apropo, cred ca suportati usor infrangerea lui Djoovic la Wimblendon. O surpriza colosala ce va umple mult timp paginile ziarelor. Parca nu-mi vine sa cred :Djokovic eliminat inca de din turul trei !?
      Ei, va trece si el peste asta asa cum au trecut si altii/ altele. Ma bucur pentru Simona Halep , care a invins-o pe nazdravana Kiki Bertens si va merge astfel in faza urmatoare. Sa vedem cu cine. 🙂

      • Nando says:

        Am citit si eu in presa chestiunea cu presupusul “superstat”, dar am unele rezerve privind seriozitatea proiectului. Aici trebuie luate in calcul animozitatile referitoare la relatiile ruso-poloneze, accentuate de cel de al doilea eveniment tragic de la Katyn, cand au murit nu doar presedintele Poloniei Lech Kaczyński, ci si membri ai Guvernului , inalti magistrati, comandanți ai Forțelor Armate, precum și alți demnitari polonezi, Iar ceatza deasa din jurul acestui nefericit “accident” pe care o intretine kaghebistul Putin nu este de natura sa calmeze atmosfera. Polonezii au un dinte impotriva liderilor UE care sunt prea umili in relatia cu Rusia dar isi arata mereu coltii cand vine vorba de SUA. Nu e de mirare ca Polonia a acceptat instalarea pe teritoriul sau a elementelor sistemului de aparare antiracheta, nici ca asta il intarata pe karatistul de doua ruble de la kremlin….
        In concluzie, eu cred ca era vorba mai mult de o tatonare a terenului si o eventuala atragere a Poloniei in cercul celor mari, stiut fiind faptul ca Polonia, ca intindere geografica si demografica ocupa un loc de frunte in UE, iar datul pe goarna a acestei variante a rezolvat problema includerii Poloniei in cercul celor 4-5 mari din viitoarea UE post-brexit.
        Cu NATO situatia este mai complexa, discutii despre diverse reasezari si relocari dureaza de cateva decenii. iar Rusia est cea mai interesata sa-i vada pe americani dati afara de pe continent. Doar prostii pot sa puna botul la o asemenea diversiune. In plus, se stie ca francezii au o adevarata obsesie antiamericana si asta o spune nu doar JF Revel, in cartea sa cu acest titlu, ci si toti analistii in domeniu. Totusi, Hollande nu va reusi sa-si faca damblaua, daca ne gandim ca Franta n-a prea jucat in ultimele decenii vreun rol major in NATO iar o discutie la nivel UE in acest context, pe tema NATO, risca sa acutizeze si mai mult tendintele centrifuge.
        Referitor la Djoko, eu inclin sa cred ca a fost ca in povestea cu Burdulea, cel care a tot halit(in cazul lui Nole, e vorba de trofee) pana cand era atat de satul incat nu mai avea chef de nimic. Visul cel mare al lui Djoko a fost RG 2016, recte completarea salbei cu cele 4 GS-uri. Dupa implinirea acestui deziderat, s-au relaxat toti muschii mintii, nu doar cei ai picioarelor. Nu se va face gaura in cer….Ce e prea mult nici nu e sanatos, nu-I asa?( vezi si “Consumul excesiv de alcool, dauneaza grav sanatatii!” 😀 😀 😀 )

  10. Stely says:

    Da, asa este . Polonia nu se va lasa atrasa intr-un demers care in loc sa limpezeasca apele dupa Brexit, le va tulbura si mai mult. Explicatiile d-voastra , clare si bine documentate, mi-au spulberat aproape toate temerile . Adica, cei doi socialisti nu vor avea succes in demersul lor si nici Romania nu va fi lasata de izbeliste, asa cum de fapt a mai fost de-a lungul istoriei.
    In ce priveste “Europa federalizata”, constructie ce in viziunea d-voastra ar fi cea mai buna solutie , ar fi de de stiut ca ideea a fost lansata pentru prima data (tot )de un roman . Iata :

    Discuţii la New York pentru o Mişcare Europeană.
    În anul în care a fost condamnat în România, Grigore Gafencu răspundea invitaţiei de a conferenţia la două prestigioase uni – versităţi din Statele Unite.

    Discuţiile legate de sferele de influenţă în Europa şi de o Europă federalizată au început după ce Grigore Gafencu, stabilit deja la New York, şi-a pus la dispoziţie apartamentul din Park Avenue pentru o serie de întâlniri săptămânale cunoscute drept conferinţele la “Tuesday Panels”, la care participau personaje-cheie ale exilului românesc, dar şi americani, printre care şi Allen Dulles, primul director civil al CIA (care, de altfel, îl şi sprijinise financiar, potrivit anumitor surse, după ce averea sa fusese sechestrată de regimul comunist), sau fratele acestuia, John Foster Dulles, secretar de stat în administraţia Eisenhower. Grupul format în America în jurul lui Grigore Gafencu milita pentru Mişcarea Europeană, sâmburele ideii de federalizare a statelor europene şi rădăcină teoretică a Uniunii Europene de astăzi.

    http://www.evz.ro/grigore-gafencu-reactionarul-care-a-dat-voce-exilului-romanesc-912383.html

    P.S. Sa stiti ca, pe mine , Djokovic incepuse sa ma cam plictiseasca .Ce naiba , prea ii batea pe toti.!! 🙂 Era ca un robot . Acum este si ei un om care greseste si care sufera in urma unui esec de asemenea maniera. Sa vedeti ca ,data viitoare, va fi intampinat cu o mai mare simpatie. Cum de fapt se intampla cu Nadal. Eu i-am dus dorul , la Wimblendon. Abia astept sa-l vad .

  11. Nando says:

    @Stely,
    Eu n-as fi atat de sigur ca Gafencu ar fi lansat ideea federalizarii Europei, eventual as spune ca el a fost printre singurii oameni politici romani ai vremii lui, care au inteles avantajele unei constructii de natura federala a Europei. Si cand spun asta ma gandesc, in primul rand, la asa zisa Miscare
    pan-europeana din anii 1920. Initiatorii acesteia, Richard Nikolaus von Coudenhove-Kalergi si Otto von Hamburg au lansat asa zisul manifest Paneuropa in 1923, deci cu circa 2 decenii mai devreme decat Gafencu…Ideea Paneuropei a fost receptata prin 1930 si de catre Aristide Briand, care a pus problema unificarii Europei, in cadrul discursurilor tinute la Liga Natiunilor. In Romania, ideea lui von Coudenhove-Kalergi , in special, dupa ce a avut loc declaratia lui Briand, la Geneva, a fost dezbatuta de catre Nicolae Titulescu si prim ministrul de atunci, Iuliu Maniu. Discutiile s-au invartit in jurul ideii de MittelEuropa, adica redesenarea spatiului central si est european prin crearea unei federatii de state. N-au existat, insa, nici o masura la nivel guvernamental in statele europene in directia aplicarii ideii, data fiind conjunctura internationala neprielnica si mai ales aparitiei crizei economice din 1929.
    Cat despre problema NATO as spune ca problema nu e atat de simpla cum cred unii fiindca deciziile deosebit de importante se iau doar cu unanimitate de voturi, cee ce este foarte greu de realizat in privinta unoe chestiuni cum ar fi, de exemplu, crearea unei armate paneuropene, fara componenta atlantica….
    In materie de sport, nu se poate aplica teoria votului pentru parlamentari sau primari: daca lumea se plictiseste sa tot voteze pe X si Y care nu vin cu idei noi, in sport filosofia este cu totul alta, dupa parerea mea. Un sportiv, indiferent de disciplina pe care o practica, poate sa castige cate titluri vrea el, daca adversarii nu-l pot impiedica in mod corect pe teren. Nu ar trebui sa le cerem acestora sa lase locul altora, ci outsiderilor sa le cerem sa devina mai competitivi. Pe mine nu m-a “obosit” faptul ca, de exemplu, Federer a castigat 5 titluri consecutive la Wimbledon sau ca Nadal a reusit sa castige 9 titluri la RG din 10 participari. Doar satietatea sportivului insusi, poate
    contribui la schimbarea figurilor de pe podium….

    P.S. Cu cine vor tine diseara romanii, avand in vedere ca francezii ne-au batut la Europene? Care ar fi procentul celor care vor striga “Hai Islanda”???

    • Stely says:

      Eeee, m-ati dat gata !! Nu mi-am inchipuit ca veti ajunge atat de departe cu stabilirea adevarului istoric, privind ideea (initiativa) federalizarii europene . Hmm , ma gandesc ca trebuie sa avem ( totusi)motive de mandrie pentru cei care, in exil fiind , au reprezentat cu cinste si devotament tara. Ce bine ar fi daca si acum s-ar ivi cineva, dintre personalitatile din tara sau strainatate, care sa preia ideea cu indrazneala si curaj , s-o lanseze taman acum, cand iata cum se grabesc altii sa initieze proiecte ce ar dezbina si nu ar uni Europa. As indrazni sa spun ca stiu pe cineva care a lansat ideea inca din timpul mandatului sau de Presedinte al tarii. Daaa, si mai stiu inca pe cineva , auto-intitulat rege al hyperpatziului , care si-a revendica initiativa SUE . 🙂
      P.S. Va rog sa nu mi-o luati in serios . A fost pomenit ca fapt divers. Ma refer la ultima .
      PPS . Da, ma voi uita cu multa placere la meciul de diseara. Pe cuvant, as vrea castige Islanda . Cred ,asadar, ca romanii de pe Stade de France vor striga, “Hai Islanda”!! . Ar fi un miracol sa castige. Mi-a parut rau de italieni. Ce final dramatic !

      • Nando says:

        @Dear Stely,
        Daca ultimele mele doua mesaje pe care le-am postat, au avut, cumva, darul sa provoace “iritare” sau “disconfort” prin faptul ca am facut apel la stilul, oarecum,didacticist de prezentare a lucrurilor, as veni acum cu o explicatie: Imi place adevarul asa crud, cum este, nu-mi place sa infrumusetez lucrurile doar de dragul conversatiei, ori dintr-un patriotism inteles pe dos.
        N-am avut deloc intentia sa tin o lectie despre istoria integrarrii europene, dar mi s-a parut putin
        cam exagerat sa pretindem ca Gafencu ar fi fost initiatorul federalizarii europene.. Am citit si eu textul indicat prin link-ul atasat, dar e ceva distinct de ceea ce se petrecea in occidentul european. Eu am scris ca Gafencu poate fi privit drept unul dintre putinii oameni politici ai vremii sale care a inteles avantajele unei Europe unite.Si cu asta cred ca am spus ce era esential.
        Deci, nu am slabiciunea de a scoate in evidenta cu orice pret meritele romanilor chiar si unde ele nu sunt evidente ori chiar nu sunt vizibile. Patriotismul, pentru mine, nu inseamna sa preamaresc faptele compatriotilor, sau sa ascund sub pres, nereusitele si esecurile ci, dimpotriva, sa le recunosc asa cum par ele la o analiza cat de cat obiectiva. In felul acesta ma feresc si de ridicol si de deziluzii, vreau sa spun, cu alte cuvinte, ca sunt un tip mai temperat.
        P.S. Vad ca si @lazycato001 s-a retras repede si ne-a lasat iar singurei ca “doi porumbei”, Probabil, ca ne-a citit mesajele si s-a gandit ca n-are cu cine comenta brexit-ul, mai mult, ca erau subiecte neinteresante, cum ar fi sportul sau politica damboviteana….
        In alta ordine de idei, islandezii o luara cam urat pe cocoasa, aseara, cu toate sustinerile suporterilor din tribune si a presedintelui lor….

        • Stely says:

          De acord cu tot ce ati spus . Mi-ar fi placut sa va contrazic, dar nu am cum. Pe mine m-a cam luat valul “mandriei patriotice” si nu aveati cum sa nu observati . De fapt nu m-am simtit prea bine cand mi-am recitit comentariul. Asadar , disconfortul pe care il invocati mi l-am produs chiar eu . Interventiile d-voastra au fost fara cusur. Insa, daca cineva ( dintre potentialii cititori ai hanului ) ar fi avut ceva de obiectat, ar fi trebuit sa intervina in discutie . Abia s-ar fi incins putin atmosfera, ce este iata in “pericol” sa devina prea linistita . 🙂 Poate nu stiti, odinioara, aici la han, aveau loc dueluri verbale destul de aprinse . Se cam lasa si cu victime . Eu m-am ferit sa intru in lupta . Acum , se pare ca ajutata de d-voastra, am pus stapanire pe el. 🙂
          Da, ma mir si eu ca “lazycato001” ne-a parasit asa de repede. Ma gandesc insa ca fara D’Artagnan si ceilalti vechi musterii ai hanului nu s-a simtit in largul lui/ei.
          Hmm… am sentimentul ca domnii hangii au conspirat sa ne lase singuri. Nu stiu daca eu, ca “porumbitza”, am vre-o contributie la mentinerea hanului in viata , dar d-voastra sigur aveti. Daca nu m-ati fi bagat in seama m-as fi retras si eu . Mi-e teama insa ca am exagerat cu vorbaraia. D-voastra , ce spuneti ?
          P.S. Ma asteptam ca Islanda sa ia bataie de la Franta, dar nu asa de rau. Dar, faptul ca este singura echipa care a marcat doua goluri in poarta Frantei , este totusi o consolare.
          PPS. Vad ca nu pomeniti nimic de meciul Simonei de azi, de la Wimblendon . Va juca maine in sferturi cu Angelique Kerber . Sper s-o bata si pe ea. Doamne ajuta! 🙂

          • Nando says:

            @Stely,
            Nu te-ai rugat de ajuns si de aceea a pierdut Simona. 😀
            Glumesc. N-am adus vorba pana acum de Simona tocmai pentru ca aveam dubii privind calificarea ei mai departe. Degeaba pariez pe ea fiindca pierd mereu: si azi am pierdut pariul privind rezultatul meciului ei cu Angelique. Acum, cred ca-ti dai seama de ce ieri n-am scris un cuvant: am postat mesajul inainte de meciul ei cu Keys si mi-era teama ca pierde daca imi exprimam optimismul. Sper sa castige urmatorul turneu la care o sa participe: WTA Bucuresti
            Sper ca d’Artagnan sa nu ne injure ca am pus stapanire pe han si facem ce vrem noi, sau aproape ce vrem: discutam orice inafara de tematica articolului sau.
            O seara buna

            • Stely says:

              @Nando,
              Faptul ca nu v-am raspuns (pana acum) se datoreaza unei asteptari ( gandite de mine )cu scopul de a ma dumiri daca prezenta la han ar fi avut darul sa-i starneasca orgoliul lui D’Artagnan ,fata de asa- zisa intentie a noastra de a pune stapanire pe han ( de altfel singurul proprietar al lui ,recunoscut (si)de istorie) Dupa cum vedeti nici vorba de vre-o suparare, generatoare de injuraturi, a domnulului muschetar .
              Marturisesc insa ca am banuit ca ideea injuraturilor a fost introdusa de d-voastra pentru a-l starni pe D’Artagnan sa iasa din tacerea auto -impusa pe care nici eu nu o intelegeam. In fine , acum sunt in masura sa spun ca am inteles pe deplin ce sta la baza parasirii hanului de catre “hangiul sef”(proprietar ). Dumnealui a plecat sa se distreaze cot la cot cu …dar mai bine vedeti aici : 🙂

              Din surse sigure am aflat ca- s-a adeverit si ceea ce spusesem mai sus -precum ca blogul muscheatarilor ( de altfel impreuna cu alte bloguri ) este pe duca. .Cineva a reactionat vehement , spunand ca spun prostii ( ca nu stiu pe unde umblu ) deoarece am bagat la gramada si Arca … (blogul sau). Trebuie sa recunosc insa ca am gresit . Arca este pe val , iar autorul sau ( recte Dl Goe,)a ramas tot asa cum l-am cunoscut , in ciuda faptula ca alt-cineva , mult mai “amorezata “de dumnealui , mi-l tot descrie cu lux de amanunte … 🙂
              Aici vedeti cum :

              Eu imi adjudec doar fragmentul din melodia de la final. Am fost si raman o fidela admiratoare a Arcei . Pe aceasta cale transmit Arcei si autorului sau , sa traiasca multi ani . 🙂

              P.S. @Nando , mi-e dor de d-voastra . As vrea sa stiu de ce ati disparut fara urma. Stiu , poate v-ati suparat pe D’Artagnan. Cred si eu ca aveti dreptate. Faptul ca a plecat de” acasa” (la vecini )lasand musafirii singuri , este jignitor. Eu nu am fost atat de afectata, dar am sentimentul ca d-voastra ati fost.

              • Stely says:

                😀 😀 😀 Ah, nici nu stiti de ce rad … Hai – fiindca sunt oarecum incantata de coincidenta afisarii comentariului – sa va spun . M-am sculat de dimineata cu o stare de bucurie copilareasca in urma unor vise foarte ciudate pe care nu le-am avut niciodata .
                In prima instanta visam ca aveam in grija un copil de varsta prescolara, al unei femei de rang inalt . Nu -mi amintesc prea bine cine era, dar stiam ca nu este oricine. Eram foarte atenta cu el , il tineam strans de mana, ca sa fiu sigura ca nu-l pierd . Ei si, de ce mi-a fost frica nu am scapat . Copilul a disparut, fara urma , deoarece plecasem de langa el sa iau ceva din casa . Cand am iesit am inceput sa-l caut disperata. L-am strigat , am intrebat in dreapta si-n stanga si el nicaieri. Atat de mare era disperarea mea, incat nu -mi venea sa cred ca chiar mi s-a intamplat. Ei bine , dupa nici o secunda , incet, incet m-am trezit , dandu-mi seama fericita ca a fost doar un vis…
                Al doilea vis a fost si mai ciudat. Se facea ca fac niste acrobatii in aer , agatata de capatul unui elastec lat, iar acesta , la randul lui , era agatat de undeva , parca din cer, Puneam piciorul in pamant ca sa-mi iau avant si asa ma ridicam sus , cat mai sus., odata, de doua ori ,etc , incat simteam o incantare imensa , dar si oboseala . In urma acestui vis nu m-am trezit , insa imediat am intrat in alt vis. Si , da , poate nu veti crede, dar in visul acesta dansam ,undeva , intr-o gradina cu flori si iarba deasa. Eram desculta si dansam cu patos ,dupa o muzica populara foarte cunoscuta . : ))) Ma intrebam, ce m-o fi apucat?! Dansam singura, muzica venea de undeva, de langa mine, fiind foarte puternica . Si asa m-am trezit…
                Acuma, ma veti intreba ce m-a apucat sa va povestesc aventurile mele din vis. Pai , pentru ca toate visele mele au un corespondent in realitate . Pe unele le aflu imediat, pe altele ceva mai tarziu. Primul se adevereste ,iata, exact acum cand va scriu :” o fetita a cazut in gol de la etajul trei intr-un bloc din Dej. Fetita a avut zile .” Doamne , ce bine !!
                Al doilea , cu saritura (in fond un fel de exercitiu sportiv ) l-as putea interpreta in sensul ca m-am bucurat de surpriza placuta , facuta de tenismena noastra , Ana Bogdan (loc 124 wta )care a invins-o la Florianopolis pe prima favorita a turneului , Jelena jankovic (loc 21 ). 🙂
                Al treilea vis , decurge iata, din surpriza afisarii comentariului , pe care nu speram sa-l mai vad. Marturisesc , ca veneam din cand in cand sa vad ce si cum, insa ceva mai tarziu. Acum , tot gandindu-ma la vis (ce semnificatie sa aiba) am intrat cu gandul ca as putea sa gasesc vreo legatura aici. Va las insa pe d-voastra sa spuneti daca am interpretat bine visul , in care dansam pe muzica populara. Ceea ce pot sa va spun , este faptul ca video-clipul cu muschetarii , dansul si muzica se potrivesc de minune. Muzica, da , este cred (asa o percep) aceea din video -clip. Deci, cum s-ar zice astept , sa inceapa balul , sa cante muzica , aici la hanul muschetarilor. Va provoc la dans, domnilor, daca la duel n-ati binevoit sa primiti provocarea . 🙂

  12. lazycat001 says:

    @Nando & Stely

    Scuze de absenta, am profitat si am tras o mica tura la munte, intr-o regiune minunata a Apusenilor care are si un avantaj extraordinar: telefonul meu nu are semnal si conexiune de net cu atat mai putin …:)

  13. lazycat001 says:

    Revenind la Brexit, eu am spus cateva lucruri pe care doresc sa le reiau poate cava mai strcturat:

    1. a castigat PSD-ul lor
    2. au votat preponderent pro Brexit persoanele in varsta
    3. au votat preponderent pro Brexit persoanele mai putin educate

    Clare, dragilor?

    • Nando says:

      @lazycat001,
      Eu nu te-am contrazis in nici un fel cu brexit-ul.Parerea mea este ca a fost un mariaj nefericit: perfidul albion era nostalgic si, mai este inca, dupa vremurile vechi cand Soarele nu apunea niciodata in vastul imperiu britanic, construit prin cuceriri sangeroase si mentinut cu forta armelor. Am scris acum cateva zile aici ca UK a fost tot timpul cu un picior afara din UE. Si daca ne gandim ca AELS ai carei membri fondatori erau, printre altele, UK, Danemarca si Suedia, a fost infiintata in 1960 ca o replica la CEE, ne dam seama ca britanicii erau invidiosi pe francezi si germani pentru modul in care gestionau evolutia continentul european…..
      Intrarea lor in CEE in 1973 a fost facuta cu scopul de a bloca Franta si Germania in drumul lor spre patronarea si consolidarea unei Europe unite, integrate economic si politic. Si le-a reusit, din pacate, fiindca au speculat tot timpul pe linia suveranitatii nationale….
      Desi pierderile pricinuite de brexit nu se vor contabiliza doar intr-o parte, sunt sigur ca daca Frankfurtul va prelua cei 2000 de angajati de la Londra , in materie de operatiuni financiaro- bursiere, plus restrictionarea circulatiei marfurilor engleze pe piata unica, fara sa recurga la impunerea de taxe vamale asupra marfurilor engleze, pierderile Angliei vor fi mai mari, poate chiar greu de suportat, chiar si daca Scotia nu paraseste UK-ul, pentru a ramane in UE.
      Dusul rece al scenariilor economice si sociale cauzate de votarea brexit-ului l-a trezit atat pe ziaristul Johnson(gura mare, minte mai putina) cat si pe circarul Farage, ambii incercand sa treaca in umbra dupa ce si-au facut damblaua. Poate ca sunt nu doar demagogi ci si lasi, nedorind sa suporte mai tarziu ura si dispretul conationalilor cand vor veni zile tulburi peste Tamisa. Catavencii britanici, care au fluturat in mod demagogic drapelul independentei fata de Bruxelles au gasit “pesedeii” care sa-i aduca voturile necesare, ceea ce dovedeste ca uscaturi se gasesc in orice padure.
      Nu sunt foarte sigur dar inclin sa cred, totusi, ca un rol important in votarea brexit-ului, l-a jucat comunicatul SKY TV, pe tot parcursul zilei de 23 iunie, conform caruia adeptii brexit-ului erau in minoritate(48% fata de cei 52% ,care doreau ramanerea in UE) si, mai ales ca afluenta la vot era mai mult decat consistenta. Asa ca nu e exclus ca multi dintre cei care nu doreau brexit-ul sa se fi decis sa nu mai mearga la vot, considerand ca soarta brexit-ului era deja pecetluita.

      • Nando says:

        Erata: din viteza si nebagare de seama la timpul potrivit, am “scaldat-o” cu cateva acorduri gramaticale:
        “i-a trezit….” in loc de ” l-a trezit pe ziaristul…..”
        “care sa le aduca voturile…..” in loc de “care sa-i aduca voturile….”

  14. Brexit, dovadă a conformismului englezului care face ceea ce i se indică. N-o spun eu, ci o tânără româncuță isteață și creativă care lucrează (cât mai?!) într-o instituție din Londra. Am auzit-o „live”. Mai mult nu comentez, nu am heliu de hanuri.

  15. lazycat001 says:

    @Nando

    Foarte de acord cu multe din cele exprimate de dumneavoastra.

    Intr-un fel cred ca votul pro-Brexit nu le convine deloc politicienilor eurosceptici din UK, Au crezut ca vor obtine un vot de 48% (sa spunem) cu cre ar fi santajat iarasi UE si ar fi cerut eternele tratamente preferentiale pentru UK.

    Iata insa ca s-a votat pro-Brexit si acum nu mai stiu pe unde sa scoata camasa… Si mingea e aum ridicata la fileu pentru UE care cred ca doreste sa demonstreze ca nici o tara nu este suficient de mare ca sa se bata cu UE. Au facut o prima demonstratie cu Grecia care a cazut in genunchi in urma ideii tampite de iesire din UE si acum cred ca i se va intampla si Marii Britanii ceva destul de similar…

  16. Dl.Goe says:

    Am trecut pe aci, desi n-am vazut lumina, nutrind (prosteste) speranta ca din obscuritatea de dupa obloanele trase, pot razbate discutii aprinse, purtate la lumina lumanarii. Nadajduiam s-o aud pe Isabel A. peorand cu patos despre Erdogan, Nisa si alte goepolitici… S-a stins faima falnicei Venetii… Nu vezi lumini, n-auzi cantari de baluri… San Marc sinistru miezul noptii bate. Cu glas adânc, cu graiul de Sibile, Rostește lin, în clipe cadenţate: Nu-nvie morţii, e-n zadar, copile … Dintre toti cei morti (din liste) se pare ca numai Adrian Nastase cel Mare mai da semen de viata, miscand ritmic din buric. Incolo, nimeni, nimic. Marete umbre, Porthos, conul Dorin, ITM, Tiberiu cel Batarn, Dl.Nimeni cel Cumplit, AVP (majestatea), Neamtzu Germanul, Nicolae Tesla Elecktric Blue, Mita Baston (Biciclista), Didina Mazu si atatea alte copile. Deh, trecute vieti de doamne si domnite. Tin deschisa degeaba lista prietenilor dusmanosi. Cu totii au murit si ne-am impacat. Si in sine impacate, reincep eterna pace. Pace, pace… Isabel A., Isabel A., pe unde oare mai dezvolti tu programe, studii, proiecte? Ce universitati de prestigiu s-or mandri cu rezultatele prestatiilor tale, intelectuale toate? Noi, nu vom sti-o poate niciodata.

  17. Radu Humor says:

    După ce te-ai compromis până la fundul ridicolului cu alde Stely, în zadar încerci sărmane să găseşti alte rime la săgeţile tale boante !
    Când ştii că toţi cei enumeraţi şi imploraţi astfel de tine să se mai oprească o clipă în dreptul mizeriei tale, definitiv împotmolită în derizoriu, ţi-au dat cu flit, mai devreme, sau mai târziu, după cît le-a fost atenţia de/mai perspicace, sau răbdarea de lungă, ar trebui să admiţi că problema se află la tine !
    Ce trist sfârşeşti şi părăsit de toţi ?!
    Yazâc !

  18. Pingback: 1 Aprilie (pe stil vechi) « (b)Arca lui goE

  19. Stely says:

    Ufff … comentariul meu s-a dus fara urma. Ma gandesc insa ca este la loc sigur ( la spam. ) Cand si daca v-a fi scos la vedere ramane de vazut. Sper ca D’Artagnan sa procedeze cum va crede ca este bine pentru el sau pentru cei implicati in comentariu. 🙂 Ce pot sa spun este doar ca, acesta (comentariul ) ii era adresat lui “Nando “.

Leave a Reply

