Să înțeleg că Biserica poate, dar nu vrea?!

Nu învăţaţi dumneavoastră Biserica ce are de făcut…“.
Preafericitul Părinte Patriarh
Departe de mine gândul acesta … Și nici n-aș fi adus vorba de așa ceva, dar tot aștept ca Biserica Ortodoxă să intre în acțiune și să-i salveze pe tinerii aceia ce încearcă să supraviețuiască. Că, Slavă Domnului, au destule mijloace…
Au trecut deja câteva zile de când am aflat din ziare, probabil datorită activității de PR a Bisericii, de existența Sfîntului Nectarie, Taumaturgul, vindecătorul de cancer, la care nu există suferință și nici durere care să nu poată fi alinată. Sunt la curent și cu cea mai puternică rugăciune către acesta: ” (…) Că cine te-a chemat întru ajutor şi nu l-ai auzit? Sau cine, în dureri fiind şi alergând spre ajutorul tău, nu i-ai uşurat suferinţa? (…) Minunile şi ajutorul tău ne-au făcut şi pe noi, ticăloşii şi scârbiţii, să te chemăm să ne vii în ajutor. Ştim, o, alesule ierarh, de mulţimea tămăduirilor pe care le-ai făcut, nou doctor fără-de-arginţi arătându-te. Nu cunoaştem nici suferinţă şi nici durere pe care să nu le poţi alina. Nu cunoaştem nici o boală căreia tu să nu îi poţi aduce tămăduire, dar mai mult decât atât, nu numai că ai tămăduit boli despre care doctorii ziceau că nu pot fi tămăduite, ci şi pe mulţi bolnavi i-ai ajutat să se întărească în credinţă şi în răbdare, şi să ia plată de la Dumnezeu pentru osteneala lor.”

Pur și simplu nu înțeleg. Să fi uitat Biserica că moaștele sfîntului se află la Mânăstirea Radu Vodă, pe partea stângă a bisericii, sub un baldachin?!
Chiar n-am tupeul să învăț Biserica ce are de făcut, dar de ce nu apelează totuși la Sfânt?! Și, după umila mea părere, au pe puțin un pluton de Sfinți tămăduitori cu moaștele de rigoare. Bun, or fi tinerii ăia niște păcătoși, or fi greșit cu trupul și cu sufletul, n-or fi ajuns prea des la biserică și probabil n-au trecere la sfinți și la Dumnezeu, dar, mă gândesc, dacă toți preacurații preoți ce au linie directă cu Divinitatea s-ar uni într-o singură rugăciune, la comanda Patriarhului…phiiii!!, să sparie gândul de ce minuni s-ar putea întâmpla!!
Așa că nu înțeleg această apatie instituțională. Sau poate sunt eu mai exaltat și uit de birocrația inerentă unei administrații serioase: invitație scrisă sau cerere în trei exemplare dintre care două copii legalizate, aprobări, demersuri, registraturi, casierie, chitanță fiscală…
Poate au dreptate, știu ei mai bine care-i mersul Tainelor, să nu învățăm noi Biserica disciplina organizatorică, că poate, Doamne Ferește, se enervează și ne lasă cu mortu’ pe masă, așa cum mi-a spus mie odată un preot la nervi, pe motiv de renumerație după buget mică, familie mare…

This entry was posted in General. Bookmark the permalink.

95 Responses to Să înțeleg că Biserica poate, dar nu vrea?!

  1. pierre says:

    athos,

    poate merita continuata discutia despre (de)zicerile lui Basescu din ultima perioada, mai ales cea de ieri.
    Pe tine ce anume te-a deranjat cel mai mult ieri ? Dupa aceea, iti spun si eu deranjul meu.

    • athos says:

      Ce m-a deranjat? Sa-l ia naiba de fraier, nu stiu daca deranj e cuvantul potrivit. Sunt doar stupefiat de viteza cu care isi desfiinteaza propria imagine, prin afirmatii ce pana ieri stateau bine in gura celor care i-ar fi vrut si lui pielea. Nu stiu exact ce vizeaza si ce spera, dar daca pe observatorii obiectivi i-a pierdut deja mai de mult ca sustinatori fie ei si ocazionali, acum risca sa-si piarda si electoratul fidel, care i-a stat alaturi tocmai datorita imaginii sale de sustinator al Justitiei, nu de prieten al lui Ponta.

      Si ar mai trebui sa stie ca in Kovesi isi va rupe dintii, oricat de tare se crede. Sansa lui in trecut a stat si in faptul ca sprijinit-o, iar asta i-a adus si lui sprijin extern puternic, fiind vazut ca factor important in lupta anticoruptie.

      • pierre says:

        Cred ca ai/avem asteptari de moment prea mari de la un politician care intre timp a retrogradat intr-o liga inferioara, joaca la matineu si face pe teren tot felul de spagaturi si foarfece acrobatice, doar-doar o mai atrage ceva spectatori in peluzele acum goale. Omul incearca sa-si incropeasca un nou fagas politic, din ratiuni mai mult sau mai putin obscure, numai ca joaca la mize mici, potrivite noului lui statut : dosarele Udrei, ale fratelui, ale ginerului, poate ale lui personal, poate salvarea de la inec a unui proiect personal-PMP si cam atat. De fapt nu mai intereseaza pe nimeni si aici il includ pe Basescu insusi , cat de multi si cat de fideli sustinatori mai are. Si, paradoxal,. din punct de vedere istoric, asta nu va conta catusi de putin, pentru ca oricat de multe ” nefacute ” va mai produce in era post-Cotroceni, judecata mandatelor sale, cu bune si rele, va ramane aceeasi. Basescu poate fi oricum, numai idiot nu, asa incat sa nu ne asteptam ca ar putea crede ca o va clinti cumva pe Kovesi sau ca nu realizeaza cat de aiurea este acum sa latre la americani sau ce furie poate starni unora ca mine auzindu-l spunand ca ” Ponta s-a retras cu demnitate “. Este doar politica, una minora, facuta cu mijloace modeste , de conjunctura , iar marea ratare a tipului este ca a acceptat sa joace din nou la matineu dupa stagiuni intregi la nivel inalt.

        • d'Artagnan says:

          ”… doar-doar o mai atrage ceva spectatori in peluzele acum goale.”
          Păi înseamnă că-i prost de-a binelea. Șpagaturile și foarfecele lui acrobatice merg la alți spectatori, ăia de sunt suporteri Antena 3, PSD, ceva gen. Chiar crede că poate să spliteze turma?!

  2. Radu says:

    Mi-am propus sa tac ca de, omul n-are chef de harta. Dar cand il aud incercand s-o faca pe avocatul diavolului cu niste explicatii care contrazic logica nu pot sa stau deoparte.

    Deci s-o luam pe rand: Basescu est un geniu. Joaca bine la nivel inalt, mai ales cand isi regizeaza intalnirile cotroceniste si isi catalogheaza biletelele pe culori. Cand joaca insa in stagiuni mai marunte omul se incurca in calcule, in mici detalii cum ar fi pe cine linguseste si la cine latra: la ambasadorul SUA sau la dottore Ponta. Ei da, asta e o observatie profunda pe care eu n-as fi putut s-o fac oricat as fi cautat-o in DEX, nu-i nimic s-a gasit cine s-o emane.

    Sau poate ca geniul marilor s-a rablagit si nu mai stie ce spune. Azi. Anul trecut si acum doi ani, samd insa era insa marele aparator al justitiei, asta stim cu siguranta, al justitiei ca principiu nu ca bata cu care sa-si cafteasca adversarii politici, nu ! Si la fel cu SUA si cu UE: ce declara azi e doar dovada genialitatii trecute, trebuie vazuta doar ca o umbra care scoate in evidenta lumina care pana ieri rasarea si apunea la Cotroceni. Sigur, el a fost trup si suflet pentru o justitie puternica, pentru care a cerut sustinere din partea SUA si UE. Nu, nu pentru caftirea lui Nastase si protectia lui si a Udrei. Ca azi aceeasi ambasadori s-au transformat in niste demagogi si ca UE si SUA sunt azi niste “demagogi ne iau mii de doctori, mii de ingineri IT, mii de specialiști în orice alt domeniu” nu trebuie vazuta decat ca o dovada de ramolire, noroc ca nu s-a petrecut prin 2012 sau Doamne Fereste prin 2009 ca atunci am fi murit prosti fara sa aflam ce-i zace in capatana geniala.

    Eu as avea insa o explicatie mult mai simpla. Momentul 2005 al rapirii jurnalistilor a fost echivalentul momentului 21 August 1968 pentru Ceausescu. Vizitele si plimbarile cu caruta atat cate au fost prin capitalele Europei au fost pentru satisfacerea orgoliilor personale. Intamplarea Macovei si DNA a fost echivalentul neamestecului in treburile interne, lozinca prin care el intelegea castrarea adversarilor politici iar Occidentul intelegea cu totul altceva. Din toate astea azi nu a ramas decat neamestecul SUA, UE si mai recent DNA in anii lui de stagiune la nivel inalt. Urmeaza etapa “nu recunosc decat in fata Marii Adunari Nationale”.

    • Observator says:

      Bine ai venit acasă! Intr-un final! Nu fi supărat pe pierre. Fiecare are câte-o slăbiciune:-)

      • pierre says:

        O, simpatica doamna Observator, ii ureaza un emotionant ” bun venit ” fiului ratacitor intors acasa. Acasa, unde , doamna Observator ? Intreb asa, de curiozitate… 🙂

        • Observator says:

          In grupul din ce in ce mai numerous al celor ce l-au citit pe Base, draga!

          Te asteptam si pe tine! Nu ne dezamagi!

          • pierre says:

            Vai, doamna, mi-e teama ca am sa va dezamagesc. Nu ma numar printre cei care mai intai l-au votat cu 2 maini pe Basescu , iar acum il scuipa si-l porcaie si se razboiesc eroic cu fantoma lui, dandu-si pumni in cap exact ca Postelnicu – ” am fost un dobitoc “.
            Si apoi, doamna, ce va face sa credeti ca nu l-am ” citit ” pe Base ? Faptul ca nu-l injuram impreuna ?

            • d'Artagnan says:

              ”Problema” cu Pierre este că i-a citit și pe ăilalți, în special pe Năstase, Geoană, PSD… 🙂

              Cred că este incorect, chiar manipulativ, să-l scoți din contextul general pe Băsescu. Lumea a avut de ales dintr-o ceată de hoți, mincinoși, șmecheri, mafioți, nu dintre Băsescu și maica Tereza.
              Fiecare cum a gândit în acele momente că-i mai bine pentru societate.
              Da, Băsescu este o javră de om, da’ să-i vezi pe ăilalți…

              • neamtu tiganu says:

                Da, Băsescu este o javră de om, da’ să-i vezi pe ăilalți…
                **************
                Ha, ha, ha, asta-mi aduce de ala care a aflat ca nefasta-sa fu curva doar in Braila, da ce Braila-i New York?

      • pierre says:

        Doamna Observator,

        da’ uite ca mi-ati dat o tema de reflectie : ziceti ca-i posibil ca Radu sa se fi suparat pe motiv de … ” slabiciune ” a mea fata de persoana numitului Basescu ? Mai, sa fie, nu mi-as fi inchipuit… Dar nu, nu cred, va inselati cu siguranta, baiatul nu-i prost deloc si-ar fi semn de mare ghiolbaneala sa te superi pe ” slabiciunea ” politica a cuiva, ar fi ca un fel de neamtu-tiganu care una-doua suduie si afuriseste ” basisti “. Nu, nu, daca va preocupa mecanismul supararilor lui Radu, cred ca trebuie sa cautati in alta parte.Nu c-ar avea vreo importanta, da’ va vad inimoasa si bine intentionata.

        • neamtu tiganu says:

          domnu petrre, ti-am mai spus, termenul de “basist” implica fanatism, fanatism care e la baza multor lucruri f. rele atit in societate cit si in familie. Pa mine acest aspect m-a speriat, rastalmacirea unor chestii evidente in numele netarmuitei dragoste pt. fiul poporului, m-a speriat pt. ca mi-a amintit vremurile alea rele.

    • pierre says:

      Radule,

      uite, sa-ti spun ceva : oricat ai baga tu batul prin gard , imi esti fundamental simpatic si nu ma pot supara pe tine. Imi esti cu atat mai simpatic cu cat esti mai navalnic si cu cat esti mai navalnic esti mai sumar in lectura si analiza , dar asta este un aspect secundar pe care tind sa-l tolerez unei persoane pe care o consider in fond bine intentionata si dotata cu un nivel rezonabil de educatie de acasa si de la scoala. Iti vei da seama desigur ca nu am timp si nici nu gasesc vreo utilitate sociala sa-ti desenez tie natura aprecierilor mele fata de ” geniul” Basescu, asa cum nici nu mi-as permite vreodata ( din educatia de acasa, in primul rand ) sa contest/discut/analizez parerile personale ale tale sau ale altcuiva despre unul sau despre altul. Cum te stiu inzestrat cu oarecari pretentii de rigoare stiintifica ( justificate, fara indoiala ), sa spunem doar ca felul in care iti dai cu parerea despre cat de ” geniu” il vad eu pe Basescu …hmmm, probabil si sper ca ai si momente mai bune.
      PS: Daca insisti si cu suficient efort din partea ta, simpatia mea poate deveni o cumsecade antipatie.
      PPS Ce mai stii de Ioana Petrescu ? 🙂

  3. d'Artagnan says:

    Pierre, după cum vezi, se moare și în spitalele din Occident…

  4. Radu Humor says:

    Băi, mustăciosule !
    Judeci exact ca-n povestea cu Ştrul, care era pe cale să se supere pe dumnezeul lui, că nu-i ascultă rugăciunea prin care cere să câştige şi el la Loto . La care, primeşte un răspuns, pe care ar trebui să-l afli şi tu :
    – Dacă vrei să câştigi, dragă Ştrul, cumpără şi tu măcar un bilet la Loto !
    Dacă cineva ar vrea “să-i salveze pe tinerii aceia ce încearcă să supraviețuiască. “, ar trebui să se roage fie ei, personal, când vor putea să o facă, măcar în gând , fie cei apropiaţi lor !
    “Că cine te-a chemat întru ajutor şi nu l-ai auzit? ”
    Ei, dar unii ca voi, n-au nevoie să se roage Bunului Dumnezeu !
    Voi vă rugaţi şi vă închinaţi altuia !
    Care vine rapid. De regulă cu foc şi pucioasă… :mrgreen:
    P.S. Dacă continui să mă moderez, te las în plata celor pe care-i slujeşti 😉

  5. pierre says:

    In mod normal ,intr-o tara normala, tehnocratul lui peste-prajit , dupa ce a servit intre ochi o ditamai flegma eliberata vijelios dinspre toata sleahta de derbedei politici din parlamentul Romaniei , in frunte cu “colegii” liberali, se ducea pas-cu-pas inapoi la Iohannis si-si depunea frumusel mandatul pe un colt de masa. Explicandu-i incet, rar, ca sa poata intelege pas-cu-pas pana si neamtul nostru molcom , ca 1) marirea cu 10% a salariilor in domeniul bugetar este o imensa porcarie si 2) ca a inteles mesajul implicit al parlamentarilor de toate culorile politice, anume ca fac ceva cu mot pe toata tehnocratia lui si in aceste conditii menajul viitor devine imposibil. Dupa care, primindu-i mandatul ramburs, herr presedinte i s-ar fi confesat ca si el este catranit si dezamagit si se simte tradat de liberali, in frunte cu Alina-fufa nationala ,care tocmai ce batusera impreuna cu PSD niste cuie zdravene in cosciugul economiei nationale. Acum se intelege probabil ce inseamna si cat valoreaza in Romania-tara iresponsabilitatii politice, un ” guvern tehnocrat “. Abia astept sa-l vad pe nea Dacian asta configurand un buget pe 2016 caruia borfasii din parlament tocmai i-au dat o gaura de aprox 1,1 miliarde euro.Dar cel mai distractiv va fi cand legea va ateriza spre promulgare pe noptiera lui Iohannis.

  6. d'Artagnan says:

    Eu m-am deconectat puțin de la ”aparate” și m-am uitat la ”Aferim!” al lui Radu Jude. Amețitor!
    Așa TREBUIE să fi fost prin anii 1830 și ceva pe la noi. Cred c-ar trebui băgat în programa școlară. Cred că, înainte să ne dăm buricul pământului sau, din contra, să ne plângem de milă, ar trebui să realizăm de unde am plecat, unde am ajuns, și ce tare ducem cu noi.

    P.S.
    Hm, și totuși am abolit sclavia înaintea americanilor…

  7. Radu Humor says:

    Eu mă deconectez altfel 😉
    Nu vi se pare nimic cunoscut, ba chiar întâmplat şi prin alte părţi ale Lumii ?!

    Acum vorbim de democratie. Care democratie?
    Testamentul lui Gaddafi

    Mesajul Colonelului Muammar al-Gaddafi – testamentul său în faţa poporului, necenzurat şi nemodificat – tradus din limba engleză:

    “În numele lui Allah, binefacatorul şi milostivul …Timp de 40 de ani, sau au fost mai mulţi, nu mai ţin minte, am făcut tot ce am putut să dau oamenilor case, spitale, şcoli, iar când le-a fost foame le-am oferit hrană. Am transformat chiar Benghazi în zonă agricolă din deşert, am înfruntat atacurile de la acel cowboy Reagan, când mi-a omorat fiica adoptată de la orfelinat, el încerca să mă ucidă, în loc de asta el a ucis-o pe sărmana fetiţă inocentă. Apoi i-am ajutat pe fraţii şi surorile mele din Africa, cu bani, pentru Uniunea Africană. Am făcut tot ce am putut să-i învăţ pe oameni ce înseamnă conceptul unei democraţii reale, unde comitetele oamenilor conduceau ţara.

    Dar aceasta nu a fost niciodată de ajuns, aşa cum unii mi-au spus, chiar oamenii ce aveau case cu 10 camere, costume şi mobilier nou, aceştia nu erau niciodată mulţumiţi, aşa egoişti cum erau vroiau mereu mai mult. Ei au spus americanilor şi altor vizitatori că aveau nevoie de democraţie şi libertate, fără să realizeze vreodată că era vorba de un sistem de “tăiat gâtul”, unde câinele mai mare îi mănâncă pe restul, însă ei erau vrăjiţi de aceste cuvinte, fără să realizeze măcar că în America nu există medicamente gratuite, spitale gratuite, case gratuite, educaţie gratuită şi nici mâncare gratuită, cu excepţia faptului când oamenii trebuie să cerşească sau să stea la cozi interminabile pentru o farfurie de supă.
    Nu, indiferent de ce făceam, nu era niciodată de ajuns pentru unii, însă pentru alţii, ei ştiau că eram fiul lui Gamal Abdel Nasser, singurul lider arab şi musulman veritabil care a existat de la Salah-al-Deen încoace, când el a revendicat Canalul Suez pentru oamenii săi, la fel cum am revendicat şi eu Libia, pentru oamenii mei, erau paşii lui cei pe care am încercat să-i urmez, ca să-mi ţin oamenii liberi de la dominaţia colonială – de le hoţii ce vroiau să fure de la noi. Acum sunt sub atacul celei mai mari forţe militara in istorie, fiul meu cel mic african, Obama vrea să mă ucidă, să ia libertatea acestei ţări, să ia gratuitatea caselor noastre, medicamentele noastre gratuite, educaţia noastră gratuită, hrana noastră gratuită, şi să o înlocuiască cu stilul hoţoman american, numit “capitalism”, însă noi toţi din lumea a treia ştim ce înseamnă asta, înseamnă corporaţii ce conduc ţările, conduc lumea, iar oamenii suferă.
    Astfel, nu există alternativă pentru mine, trebuie să iau poziţie, iar dacă Allah doreşte, voi muri urmând calea Sa, cale ce a făcut din ţara noastră o ţară cu teren agricol bogat, cu hrană şi sănătate şi chiar permiţând şi ajutând fraţii şi surorile noastre africane să lucreze aici alături de noi, în Jamahiriya Libiană. Nu-mi doresc să mor, însă dacă se ajunge la asta, pentru a-mi salva pământul şi miile de oamenii care-mi sunt copii, atunci fie. Fie ca acest testament să fie vocea mea în lume, că m-am ridicat împotriva atacurilor cruciaţilor din NATO, m-am ridicat împotriva crudităţii, trădării, împotriva vestului şi ambiţiilor colonialiste şi că am stat alături de fraţii mei africani, adevăraţii fraţi arabi şi musulmani, ca şi o rază de lumină.
    Când alţii îşi construiau castele, eu am locuit într-o casă modestă şi într-un cort. Nu mi-am uitat niciodată copilăria din Sirt, nu am cheltuit nesăbuit banii ţării şi precum Salah-al-Deen, marele nostru lider musulman, care a salvat Ierusalimul pentru Islam, am luat doar puţin pentru mine … In vest, unii m-au numit nebun, dement, însă ei ştiu adevărul, deşi continuă să mintă, ei ştiu că pământul nostru este independent şi liber, nu sub control colonial, ei ştiu că viziunea mea, calea mea este, iar asta a fost limpede pentru oricine, pentru oamenii mei şi că voi lupta până la ultima suflare ca să rămânem liberi, fie ca Allah cel atotputernic să ne ajute să rămânem încrezători şi liberi. Col. Mu’ummar Qaddafi, 2011/05/04
    Tradus în engleză din discursul original, de către Prof. Sam hamod, Ph.D.
    De ce a fost omorât Muammar al-Gaddafi Au trecut aproximativ cinci ani de când a început aşa numita “primăvara arabă” Libia, sub loviturile aeriene ale NATO, raidurile insurgenţilor liberali şi islamişti, s-a transformat din Jamahirie în “tânără democraţie”.
    Să vedem ce nu le-a convenit libienilor, de ce l-au omorât pe liderul lor Muammar al-Gaddafi.
    1. Libia lui Gaddafi nu avea nici o datorie faţă de nimeni în lume.
    2. Preţul unui litru de benzină era de 0,14 $
    3. Preţul unei pâini era de 0,15 $
    4. Învăţământul şi spitalizarea erau gratuite.
    5. Tinerii căsătoriţi primeau în dar 64.000 $ pentru a-şi procura apartament.
    6. Fiecare familie libiană avea propria casă.
    7. Pentru fiecare membru, familia libiană primea anual 1.000 $ subvenţii.
    8. Pentru fiecare copil nou născut, familia primea 7.000 $, ajutor material.
    9. Ajutorul de şomaj 730 $ lunar.
    10. Orice libian, dacă era admis la oricare facultate din lume, primea 2.500 Euro de la stat plus întreţinere plus un automobil.

    11. Salariul unei asistente medicale era de minim 1000 $.
    12. Automobilele în ţară erau vândute numai la preţ de fabrică.
    13. La deschiderea propriei afaceri, Jamahiriya Libiană oferea un ajutor material de 20.000 $, într-o singură tranşă.
    14. Nu exista impozit pe imobil, la apartamente şi casele de locuit.
    15. Impozitele mari erau interzise prin lege.
    16. Cetăţenii libieni primeau creditele fără dobândă din partea statului.
    17. Energia electrică era gratuită pentru populaţie.
    18. În toată ţara era dezvoltată o reţea de magazine pentru familiile cu mulți copii, în care alimentele de bază erau vândute la un preţ simbolic.
    19. Pentru vânzarea produselor alimentare cu termenul expirat – amenzi astronomice.
    20. Pentru falsificarea preparatelor medicale – pedeapsa cu moartea.
    21. Vânzarea şi consumul de alcool – interzis prin lege.
    22. Intermedierea în vânzarea imobilelor – interzisă prin lege.
    23. După venirea la putere a lui Gaddafi, din Libia au fost alungate marile corporaţii.
    24. Doar după preluarea puterii de către Gaddafi, negrii din sudul Libiei au primit drepturi cetăţeneşti.
    25. În 40 ani de “dictatură” populaţia ţării a crescut de trei ori, iar mortalitatea infantila s-a micşorat de nouă ori.
    26. Speranţa de viaţă a crescut de la 51,5 la 74,5 ani.
    27. Gaddafi a luat decizia de a scoate Libia din sistemul bancar mondial şi alte 12 tari arabe erau gata să-i urmeze exemplul. După cum spun americanii, familia Gaddafi avea proprietăţi în valoare de zeci de miliarde, însă dacă luăm în calcul că la noi toate cele mai sus enumerate lipsesc dintotdeauna, iar politicienii noştri totuşi sunt multi miliardari, vă daţi seama ce moarte ar merita ei?
    Acum Libia nu mai are nimic, în afară de „democraţie”. În concluzie ce ar fi de spus? Fiecare şi-o face cu mâna lui…
    P.S. Muammar Gaddafi este una din primele mari jertfe în lupta binelui cu răul din secolul XXI, din păcate nu cred sa fie el ultimul…
    Autor: Teodor Balan

  8. athos says:

    Radu Humor

    Formula este totusi relativ simpla:

    Daca ai o resursa suficient de valoroasa si productiva, pui mana pe ea, si ai grija sa elimini orice fel de oponent, concurent, ce-o fi el, din fasa. E ceea ce a facut Gadhafi.
    Apoi, dupa ce ai redus concurenta la tacere sau insignifianta, ai grija ca poporul sa poata cumpara produsele de baza la preturi mici, mici, dar mai ales sa i se repete continuu cui datoreaza asta. E ceea ce facut Gadhafi.
    Reprimi nemilos orice incercare de resuscitare a rivalilor, controlezi fara scrupule informatia, ucizi, minti, daca este nevoie dobori un avion pentru a-ti sustine minciunile. E ceea ce a facut Gadhafi.

    Nu a fost nimic altceva decat un alt dictator nemilos, care a pastrat controlul unor resurse de care cei obedienti au putut profita. Nu puteai sa-l critici pe Gadhafi si sa traiesti. Dar puteai sa taci si sa traiesti binisor, iar daca il slujeai, foarte bine.
    Poate ca acestor oameni nu le-a trebuit democratia si fara indoiala ca de caderea lui Gadhafi au profitat si oameni de speta similara. Dar asta nu-l transforma pe Gadhafi in vreun campion al libertatii si al luptei cu “terorismul” vestic decat in mintile bolnave sau in textele de propaganda platita, (sau nu).

  9. athos says:

    Piedone a fost eliberat din arestul preventiv, prin decizia unui judecator.

    Iata insa ca Inspectia Judiciara se autosesizeaza. Eu nu stiu sa existe ceva sa-l tina pe Judecator sa nu poata face astfel. As fi curios sa aud care este motivatia acestei autosesizari.

  10. athos says:

    D’Artagnan

    putem sa avem orice parere in legatura cu ce face Justitia.

    Dar singurul resort al actiunii Inspectiei Judiciare trebuie sa fie o ilegalitate savarsita de catre Judecator, nu faptul ca nu convine solutia. Pentru asta exista cai de atac, iar ele stau la dispozitia partilor.

    Un Judecator care nu se simte liber si suveran in a hotari, atata timp cat respecta legea, nu valoreaza doi bani. Nu conteaza daca cei care vor sa-l influenteze, sau intimideze, se cheama Parlament, Prim Ministru, Presedinte, CSM sau Inspectia Judiciara, rezultatul este la fel de prost. Mai bine sa greseasca un Judecator, decat sa fie posibil sa i se puna sub semnul intrebarii, din perspectiva ADMINISTRATIVA, lucrul judecat.

    • d'Artagnan says:

      Asa e cum zici despre Inspecția Judiciară, însă mi-a atras atentia articolul de mai sus pentru ca și eu am dubii mari cu privire la Costiniu. Ca civil, desigur!

      • athos says:

        D’Artagnan, si eu am dubii. Dar un astfel de comportament al Inspectiei Judiciare alimenteaza doar arbitrariul, ceea ce, pana la urma, intareste pozitia celor care ar dori sa poata influenta Justitia…

        Daca vrei sa fii Justitiar, nu intri in sistem, esti prea incorsetat. Te faci Batman. Adica ramai civil, cum spuneai.

  11. d'Artagnan says:

    Nimic nu-i scapă, te poți baza oricând pe el:

    ”Avocatul Poporului s-a sesizat din oficiu şi a declanşat o anchetă la Primăria Municipiului Bucureşti, Regia Autonomă de Distribuţie a Energiei Termice (R.A.D.E.T.), Electrocentrale Bucureşti (ELCEN) şi S.N.G.N. ROMGAZ S.A. cu privire la recentele declaraţii referitoare la posibila sistare a aprovizionării cu agent termic către locuitorii Municipiului Bucureşti. Ancheta are în vedere posibila nerespectare a art.31 din Constituţie privind dreptul la informaţie şi preîntâmpinarea unor stări de panică în rândul populaţiei”, se arată în comunicatul transmis agenţiei MEDIAFAX.”

  12. d'Artagnan says:

    Sunt curios cum se va purta discutia despre refugiati dupa atentatul de la Paris. N-as crede ca opinia publica franceza si germana sa mai fie asa toleranta, pe de alta parte, toti cei care s-au opus vor fi mai vocali acum.

  13. athos says:

    Inamicii trebuie identificati corect, altfel razboiul devine general.

    Inamicii sunt teroristii, nu musulmanii. Nu imigrantii, in general, chiar daca acum tunurile presei si ale politicienilor s-au mutat de pe imigrantii romani si bulgari, a caror invazie a fost totusi mai discreta, in ciuda faptului ca unul ca Nigel Farage se hotarase intr-o vreme sa-i numere la sosirea pe Heathrow parca, sau Luton…

    Atentatul de la Paris, (alaturi de cel de la Madrid, de acum cativa ani, ati uitat?), sau de cel de la metroul londonez, sunt acte de razboi ale unor smintiti. Daca stam sa ne gandim, refugiatii de azi fug de acelasi gen de inamic, care a actionat insa in Occident cu mult inainte ca aceasta criza a refugiatilor sa apara.

    • pierre says:

      Smintiti ? Pai de fiecare data , dupa ce ne vor mitralia pe strada , sau ne vor dinamita blocurile sau se vor autodetona prin autobuze sau trenuri aglomerate , vom spune, in timp ce numaram mortii, ca sunt niste radicali, ca nu toti sunt la fel, ca islamul ca religie este in sine o binecuvantare si o sarbatoare a pacii , ca bietii refugiati fug din calea aceluiasi dusman… N-ar fi oare timpul sa lasam deoparte corectitudinea politica, etica si de care o mai fi ea si sa admitem ca multiculturalismul european este o himera care ne costa tot mai multe si mai multe vieti de oameni nevinovati ? Nu cumva ar trebui sa admitem ca ceva este fundamental in neregula cu religia acestor oameni , cu cultura lor si cu stilul lor de viata si cu valorile lor, in sensul ca toate acestea se dovedesc incompatibile cu valorile europene ? Ar trebui oare sa uitam ca Franta este exemplul viu al acestor diferente insurmontabile, ca musulmani nascuti si educati in Franta, aflati la a doua sau a treia generatie devin inamici de moarte ai propriei lor tari pentru ca nu reusesc nicicum sa se integreze unei culturi diferite de a lor ? Cine ne garanteaza ca dintre refugiatii veritabili , napastuiti de soarta, care au intrat acum in Europa, dupa ce vor fi integrati formal , vor primi cetatenie europeana , eventual dintre urmasii lor, fii si nepoti, nu se vor alege viitorii teroristi ? De ce ne este rusine sa admitem ca acesti oameni, in marea lor majoritate, nu se vor integra niciodata cu adevarat in societatile europene, pentru ca au alt stil de viata, alte valori, alte aspiratii ? Eu unul, spre blamarea mea, citind declaratiile dnei Marie Le Pen, pe care instinctiv o dezavuez cu toata fiinta mea, admit ca cele spuse par perfect judicioase : Franta si cu ea intreaga Europa a dat-o in gard definitiv. Inchiderea moscheilor care propaga fundamentalismul islamic, retragerea cetateniei franceze si expulzarea radicalilor islamisti, stoparea fluxului imigrationist mi se par si mie primele masuri necesare. Dupa aceea putem sa fim din nou corecti politic.
      PS L-am vazut azi pe Orcan la B1 cu cartea ” Supunere” a lui Houellebecq pe masa, sugerand o corespondenta cu fictiunea acestui roman care poate parea surprinzatoare.La prima vedere, pentru ca cei care au citit cartea au vazut ca exista o diferenta fundamentala intre realitatea acestor zile si fictiunea romanesca despre o eventuala dominatie musulmana asupa Frantei si ulterior a intregii Europe. In ” Supunere ” , preluarea puterii de catre islamisti se face perfect democratic, fara varsare de sange, prin alegeri libere , dupa ce poporul francez are de ales intre o dreapta extrema gen LePen si un musulman moderat, in contextul prabusirii tuturor partidelor stanga-dreapta traditionale.

    • Radu Humor says:

      “Doar cu complicitatea și comoditatea noastră răul suprem poate să triumfe. Probabil că suntem prima generație de demagogi pacifiști care vrem să eradicăm războaiele fără a ne da seama că acesta este drumul sigur spre sclavie. Din frică și comoditate amanetăm libertatea copiilor noștri doar să avem noi o viață liniștită și acceptăm creșterea puterii sistemului pentru a ne controla cele mai intime aspecte ale vieții,.
      Ce se va întâmpla când la comanda sistemului va ajunge cel mai rău dintre noi ???.
      Este doar o chestiune de timp până când acest lucru se va întâmpla, pentru-că acest sistem de alegeri(democrația) în care voturile celor deștepți și vigilenți sunt anulate de voturile mulțimii inconștiente manipulate cu tot felul de manevre electorale și mass-media care aparține în totalitate celor puternici și bogați permite accesul la putere doar a celor ambițioși și fără scrupule. Totuși e cel puțin ciudat că se comit atentate în Franța, țara în care musulmanii au cele mai multe drepturi ???, o țară prietenă !!!. Dacă după aceste atentate politicienii vor încerca să întărească politicile de supraveghere în loc să abandoneze ideea multiculturalismului, înclin să cred că adevărații dușmani nu sunt arabii , ci cei care se folosesc de spiritul lor beligerant pentru a subjuga libertățile personale”
      Subscriu întrutotul !

  14. pierre says:

    Am citit acum ca Manuel Valls vorbeste deja despre razboi : ” Franta este in razboi si isi va lovi dusmanul, Statul Islamic, pentru a il distruge. ”
    Asta inseamna interventie armata directa , eventual cu forte terestre.
    Sunt curios daca bietii francezi se vor bizui in atacul lor pe Putin sau vor apela din nou, asa cum au mai facut-o in istorie , la americani, singurii care daca vor, pot transa definitiv problema ISIS. Poate cu ocazia asta, se va trezi si papagalul ala de Juncker , care acum cateva luni avea tupeul sa-l dojeneasca pe Obama pentru modul in care i s-a adresat lui Putin .

  15. mac gregor says:

    Delimitarea dusmanului: religiile wahabi, salafi si ISIS. Nici una n-are ce cauta pe sol european.

    Inceput cu radicalii cei mai vizibili, dupa ce se termina cu ei expulzati radicalii din linia a doua si tot asa

  16. d'Artagnan says:

    S-a anuntat lista noilor ministri! Începe vănătoarea! Ăla a furat o păine când era student, ăla s-a scobit în nas, unu are colon iritabil…e proști, bre, tot un guvern politic era mai bun, vorba lui Tăriceanu!

    • d'Artagnan says:

      Eu din prima spun că Elisabeta Lipă este la baie total ca ministru Sportului… ce dracu are trasu la rame cu conducerea unui minister?!

      • athos says:

        Stiu si eu? Dar Schwarzenegger? Dar Vitali Klitschko? Pana la urma, e vorba de Ministerul Sportului, nu trebuie sa prezumi ca cineva ca ea, care mi se pare ca a ocupat si ceva functii prin Ministerul de Interne, ar fi lipsita de talente ori cunostinte administrative.

    • Radu Humor says:

      Un guvern oha, făcut la mişteaux ! 😉
      Nu m-ar fi mirat să-l văd pe vreunul din voi, pe la orice minister….
      Ce mai contează cine-i ministrul, din moment ce toate dispoziţiile vin de aiUrEa 😉 ?
      Probabil că viitorul guvern va avea cam tot o treime ( acum, demoazele) de miniştri cu altă cetăţenie, ca în Ucraina ( aici îl şi văd pe macac, atârnând de coadă în jos de pe craca vreunui minister), încă o treime, cu altă orientare sexuală ( acum se pare că-s doar unul-două , tot ca şi pe-aici 😆 😳 ) !
      Până la urmă, dacă dai greş cu asemenea tehnocraţi, nu-ţi poate reproşa nimeni, că doar de când e lumea se ştie că nu poţi face din ăla bici şi să mai şi pocnească , dar şi dacă reuşeşte experimentul şi intrăm cu ăştia-n Guinesbook şi nu-n nu ştiu ce belele, să vezi atunci bătaie pe ăştia !
      Dacă dăm câte unul pe an la export , ne redresăm bugetul şi mai plătim şi din datoria de 150 miliarde cu care ne-au cadorisit cei de la Found !
      Cum care 150, că nu-s decât vreo 100 ?!
      Da, dar ăştia ce credeţi că fac, că doar au lucrat cu Foundul şi mai lucrează în continuare cu el 😉
      P.S.
      Dacă până acum, în cei 26 de ani de la aiureala din 89 se zice că România a fost distrusă mai mult decât în cele 2 războaie mondiale şi cei 45 ani de comunism, ăstora le ajunge un mandat şi bucăţica asta, pentru a o pune cu totul pe chituci !
      Binenţeles că nu singuri ( ce-aţi crezut ?! 😉 ), ci ajutaţi de cei care i-au pus, şi chiar de noi, dacă nu ne trezim la timp !

  17. athos says:

    “vom spune, in timp ce numaram mortii, ca sunt niste radicali, ca nu toti sunt la fel,”

    Da, Pierre, asa ar trebui sa spunem. Religia este un alt pretext, teroristii imbratiseaza tot felul de cauze, iar Jihad ul este doar una dintre ele.

    IRA, ETA, RFA, Brigazile Rosii, alte si alte organizatii ale caror initiale ori nume nu-mi vin acum in minte sau le-am uitat de tot, au fost la originea unor atentate teroriste sangeroase in inima Europei, fara vreo legatura cu lumea musulmana.

    Cat despre impactul cultural: intreaga istorie a omenirii, existenta noastra asa cum o avem astazi, reprezinta un rezultat al contactului dintre civilizatii. Rezultatul izolarii il vedem la grupurile umane ramase inafara acestui proces.

    • pierre says:

      Nu vorbeste nimeni despre izolare , ci despre precautie si discernamant. .
      Episoadele ETA, IRA etc au fost rani sangeroase, dureroase , dar au trecut si s-au cicatrizat pentru ca lumea, civilizatia avanseaza , iar recursul la obscurantism religios, la teroare si amenintare continua nu poate fi tolerat nici macar de dragul unor postere umanitare lacrimogene. In plus, nu ti se pare stupid, daca tot amintesti de IRA sau ETA, ca Europa, dupa ce a luptat si a invins proprii demoni, cei domestici, sa-si procure altii de import ?
      PS Cineva spunea ca daca dintre cei 7-800.000 de refugiati barbati , macar jumatate ar fi pus mana pe o arma si ar fi luptat cu IS sau cu orice alta factiune religioasa care le ameninta traiul si casa, problema era demult rezolvata.

      • athos says:

        Avanseaza doar atunci cand comunitatile inteleg sa nu se razboiasca intre ele de dragul unor false idealuri, si ii izoleaza pe fanatici. Altfel, avem conflagratii.

  18. athos says:

    Cred ca Dl Ciolos a facut o treaba a naibii de buna cu nominalizarile pentru noul Guvern, cel putin in marea lor majoritate.

    Toata lumea stie ca in Romania exista totusi si o sursa de experti pe diferite domenii, cu experienta manageriala extinsa, viziune si leadership. Si totusi, pana in prezent in majoritatea cazurilor functiile de conducere in ministere au revenit unor tipi care au stralucit doar prin arivism, clientelism, diplome obscure ori doctorate dubioase. Rezultatul, il traim.

    Fara o piedica politica importanta si cu sprijinul activ al populatiei interesate de o guvernare competenta si curata, un grup de profesionisti poate face diferenta intr-un interval rezonabil de timp. Intrebarea este, le vor avea?

    • Isabel.A says:

      Sigur cu fosile ceausite( care au facut parte si din fosta Secu) ça Lazar Comanescu. L-am auzit la audieri si cred ça si toa’sii Bobu si Postelnicu se exprimau ceva mai bine decat acest ministru(!) de externe.

    • pierre says:

      Ma veti ierta daca pur si simplu nu pot fi suficient de ipocrit incat sa spun ca-mi pasa mai mult de o lume care nu e a mea, nu o inteleg si nu imi place, de o religie pe care personal nu dau 2 bani si o desfid , de niste oameni care se ucid salbatic intre ei, isi distrug casele , orasele si propriile tari in numele unor idealuri care nu ma intereseaza nici cat negru sub unghie. Ma doare mai mult ca 2 romani nevinovati au murit stupid bandu-si cafeaua pe o terasa pariziana sub gloantele unor barbari decat moartea unor oameni in Baghdad care au ales sa-si construiasca o viata dominata de religii stupide, de oroare , ignoranta si necivilizatie. Da, imi pasa mai mult de cafeneaua mea, de strada mea, de aerul pe care il respir si de libertatea mea. Asta cat mai apuc, pentru ca se pare ca viata mea, asa cum o stiu si o doresc, este pe cale sa se schimbe in numele unor indivizi si a unor percepte de orice fel ar fi ele-umaniste, etice, economice etc , care pur si simplu nu ma reprezinta.

      • Isabel. A says:

        Read my lips: daca nu se intampla ceva de genul: Hollande sa prinda cu mana lui un terorist; ‘Fransoa’ (Hollande) sa fie rapit si sa se elibereze singur printr-un act de eroism nemaivazut; etc:) ; Marine Le Pen castiga alegerile prezidentiale. In cuvinte mai seripdr daca nu se intampla ceva iesit din comun/ Fransoa nu va face ceva iesit din comun atunci Marine LP are cale libera-libera catre Élysée.

        • Isabel. A says:

          Cuvinte ‘serioase’ am vrut sa spun

        • neamtu tiganu says:

          are fro importanta daca iese Mariana sau se alege dintre cei doi crai de la vest Holande sau Sarkosi? La France e oricum o mare bascalie, nu sunt in stare de nimic, dupa ce au bombardat vitejeste niste cosmelii parasite acum cer ajutor MILITAR de la EU. De risu curcii, picant e ca EU nu are absolut nici un potential militar, sunt f. tari in conferinte, s-o vezi pa Ursula noastra-n virf da pensula cum se da ia tare, da mitralierele nu functioneaza, elicopterele nu merg pe timp noros, iar Eurofighterelor le ies niturile din cap si oricum s-au terminat rachetele.
          Parca vad ca tot romanasii vor trimite niste MIG 21.
          Unde o fi draguta de Vivienne si Barossanu, aia erau mari heroi!

  19. athos says:

    Pierre,

    Cred ca e normal sa-ti pese de cafeneaua ta, de strada ta, sau de cei doi romani care au murit doar pentru ca au avut ghinionul sa se afle in locul nepotrivit la momentul nepotrivit, mai mult decat de conflicte ce se desfasoara undeva, departe. Se pare ca asta au observat si apologetii crimei si terorii care promit sa aduca razboiul la tine acasa.

    Religia este doar inca un mediu favorabil pentru initierea si extinderea unor conflicte. Daca facem greseala sa judecam nu faptele, nu faptuitorii, ci comunitatea din care provin, servim perfect pe cei care asta si-au dorit atunci cand au fanatizat si instruit o mana de oameni pentru a initia conflictul.

    Uitati-va la ce se intampla acum la declaratiile lui Manuel Vals, si cum stie Szarkozi sa profite de context pentru a indrepta evolutiile intr-o directie dubioasa, si veti intelege poate mai bine pericolul inflamarii generate de politica.

    • pierre says:

      Nu judeca nimeni comunitatea din care provin.
      Nu este vorba de inflamare, ci de auto-aparare. Cel putin in ceea ma priveste pe mine si opiniile pe care le formulez.

    • neamtu tiganu says:

      parole, parole, vorbe.. uneori am impresia ca tragediile, catastrofele sunt doar un prilej minunat pt. unii, precum ziaristi, politicieni, sau oameni de bine, sa spuna si ei ceva, sa-si arate umanismu… desigur cu exceptia basistilor care in fanatismul lor au ramas sa-si miroase rahatul din fundu curtii… cu cafeneau dupa strada lui, cum e petrre din braila de la coana Elvira. Tare le-ar mai place brailenilor sa aiba si ei un act terorist, cit de mic, sa intre si ei in rindul oamenilor sa se vada ca sa combata si ei sa spuna lumea larga Ich bin ein brailean!
      Dar nu prea se aud voci care sa-ncerce sa ofere o solutie cit de cit practica, cum se poate combate terorismul? Unii spun sa impiedice refugiatii, de parca ei ar fi teroristii.. se uita ca-n Europa sunt deja milioane de islamici, la a doua sau a treia generatie in vest, cu acte in regula, din care se pot recruta teroristi. Cum pot fi acestia combatuti, cum pot fi acestia controlati? Ideea europeana ca azi, la ora 12 sa se tina un monument de reculegere mi se pare colosala, chiar ii vad pe braileni cu cinzeaca-n mina cum lacrimeaza la ora 12 in fata steagului.

      • d'Artagnan says:

        Nu poți pur și simplu să te abții, așa-i?

        • neamtu tiganu says:

          azi la ora 12 eram in oras, am auzit niste sirene si undeva un difuzor ne anunta ca sa tinem un minut de reculegere. Mai toata lumea care circula s-a oprit un pic jenata si a incercat sa ia o pozitie cit de cit solemna. Cu exceptia unui neamt mai brunet cu barba, insotit de o doamna imbracata intr-un superb vesmint negru din care se vedeau doar ochii, se pare ca erau tare indragostiti, duamna mergea citiva pasi in urma lui dar asta nu-i impiedica sa ciripeasca si sa rida in hohote, chiar in momentul acela solemn. Of, of, dragostea, mai, dragostea….

        • neamtu tiganu says:

          test

      • mac gregor says:

        neamtu e incontinent.

        Ce sa-i faci, batranetea, fanatismul…

  20. Radu says:

    Dar de ce Franta ? Este Franta atat de slaba, este ISIS atat de tare, este Franta dusmanul nr.1 al statului islamic sau ce ? Aseara m-am uitat la Munich. Dar are Franta ce a avut si ce are Israelul ? Pot ei macar sa puna la punct o peratiune care sa-i omoare pe toti cei care au avut cat de cat o legatura cu mortile de sambata ? Cred ca nu, pentru ca olimpiada de la Munchen a fost echivalentul lui Charlie Hebdo. Si rezultatele le-am vazut.

  21. Radu Humor says:

    Nu vă era dor de el ? 😉
    http://opiniile-tale-conteaza.ro/traian-basescu-transmite-un-nou-mesaj-dur-europa-nu-poate-fi-casa-oricui-europa-este-in-primul-rand-casa-europenilor-casa-crestinilor/
    Ce la obiect vorbeşte gagiul !
    Să-i fi venit mintea la cap, sau i-a ajuns mucul la deget ?!Dacă licuricii nu pun de-o salvare care să-l scoată din ţară, trimiţându-l, aşa cum i-au promis pe undeva pe afară, s-ar putea să sfârşească acolo unde-i este locul . Adică în puşcărie !
    ” Cum a fost posibil ca într-un stat să se organizeze 6 atentate simultan fără ca structurile de securitate ale Franţei să sesizeze acest lucru? (…)”
    Păi, asta e dovada clară că pur şi simplu s-a vrut o asemenea tragedie care va fi folosită, ca şi cea din 9/11 din SUA pentru a declanşa un nou război !
    Ce contează pentru nişte criminali, care stau cu armamentul pe stoc, vieţile a 200 de oameni nevinovaţi din Franţa, sau milioanele de „vinovaţi” doar pentru că stau nu pe grămezi de găinaţ, ci pe mormane de bogăţii naturale, dar vor fi nevoiţi să moară, sau să-şi părăsească locurile natale pentru a face loc corporatiştilor ?! :mrgreen:

  22. mac gregor says:

    planul de atentat de la meciul amical Germania-Olanda e identic cu celalalt: o explozie inauntru, care sa provoace socul, si una mare afara, pentru multimea care iese in val. Reactia de a fugi in asemenea situatii e exact ce nu trebuie facut.

    • d'Artagnan says:

      Și care este reacția bună când îți explodează o bombă la fund? Să stai calm și să ieși organizat? Sau să dezamorsezi bombele?
      Păi nu știu dacă toți spectatorii fac parte din forțele speciale.

      • athos says:

        In Japonia se fac exercitii speciale pentru adpaostirea corecta in caz de cutremur. Una dintre regulile de baza pentru a evita panica, este totusi o minima instruire pentru situatii de acest gen. Nu este deloc inutil, dimpotriva.

        Dupa cum eu cred ca n-ar fi rau ca in toate cluburile sau locatiile aglomerate, sa se realizeze macar odata la cateva luni un exercitiu de evacuare ad-hoc, simulandu-se situatii de urgenta. Exercitiile in conditii reale sunt incredibil de importante pentru a achizitiona minime reflexe de coordonare colectiva. Ca sa nu mai zic ca se identifica puncte nevralgice ce altfel se releva ca atare cand este prea tarziu…

        • d'Artagnan says:

          Și cum vezi lucrul ăsta petrecându-se la Bamboo, de exemplu?
          Băieți de bani gata, gherțoi stimabili, pițipoancelor și voi, dragilor cocalari, atenție la mine vă rog!! Și tu, ăla cu două Rolexuri pe mână! Lăsați vă rog puțin băutura aia de 1000 lei sticla pe masă, facem un exercițiu de evacuare … dă Costi muzica aia mai încet, în gura mă-tii…așa, încetișor, pe tocuri, vă îndreptați fără panică spre ieșire…

          P.S. Eu nu zic să nu se facă, mi se pare doar cam greu să obligi niște clienți să se-apuce de așa ceva sâmbăta, când au băutură și chef în cap.

          • athos says:

            Exista o anume sensibilitate de moment, care poate fi exploatata in acest sens. Oricum, ar insemna mai mult decat sa ceri chestii imposibile de la proprietarii de baruri si cluburi din centrele vechi ale oraselor…

  23. Oarecare says:

    Înapoi la… topic. Biserica este în situația lui Laur, din romanul cu același nume al lui Vodolazkin: Când oamenii nu au mai crezut în el, și-a pierdut puterea de a vindeca. 😦

    • d'Artagnan says:

      Asta așa e…dar a cui este vina?!
      A mea sau a altui enoriaș nu e, că la mine încrederea este sau nu este, nu depinde de mine!

    • athos says:

      Biserica a trecut prin atatea minciuni de la inceputurile existentei ei, incat este de mirare ca mai poate cineva vorbi de incredere…

      • d'Artagnan says:

        ”Biserica a trecut prin atatea minciuni de la inceputurile existentei ei..,”

        Vrei să spui că tu, acum 2000 de ani, nu credeai că Pămîntul este centrul Universului, că-i plat, și că un zeu sau un om sfânt nu poate să facă mici minuni?!
        Da ce, credeai în darwinism?!
        Lumea s-a mai deșteptat acum, doar de câteva secole avem senzația că nu e chiar așa cum zice Biserica…

  24. Oarecare says:

    Trufia, minciuna, lăcomia, suficiența unei părți din clericime, cea care iese în față. Precum peturile duse de șuvoi. 🙂 Incultura, prejudecățile, fandoselile, fițele noastre, pe de cealaltă parte. 🙂

  25. mac gregor says:

    Exista preoti care merita in biserica. Amuzant este ca ceilalti, care sunt majoritatea, le fac viata grea.

Leave a Reply

