Propaganda inventarii raului

Inventarea raului, demonizarea adversarului, blamarea exclusiva a unui grup, manipularea prin ricoseu, sunt doar cateva dintre strategiile de marketing politic utilizate încă din timpuri imemoriale. Sunt strategii care țin si astazi, singura diferenta fiind populatiile mai puțin numeroase carora li se aplica acestea ( si asta mai mult din cauza informatiilor extrem de variate si a vitezei cu care circula acestea decat din cauza ca oamenii s-ar fi desteptat) .

Daca nu apare nimic spectaculos, vom vota din nou la prezidentialele de anul acesta conform teoriei “raului cel mai mic” .Fiecare va vota impotriva “propriului rău” . Pe de o parte îl avem pe Ponta si masinaria (monstruoasa, dar eficienta) de propaganda a PSD. Victor Ponta s-a pozitionat deja vorbind despre Johannis, si l-a etichetat drept neoprotestant si etnic german, subliniind într-o intorsatura de fraza in care pare ca se apara faptul ca Johannis este ( pana la urma) un străin. Textul in care se referă la Johannis este o mostra de propaganda tipic bolsevizanta in care fara a ataca direct adversarul ii pui in spate etichete care nu au legatura cu dezbaterea in sine, dar denatureaza discutia in folosul celui care declara(Ponta recurge la o manipulare stravezie, dar care trece la marea masa).Nici nu va mai fi nevoie ca Ponta sa reia discutia cu ” Johannis neoprotestant si german” ( in antiteza cu el, ortodox si roman) pentru ca militantii si trepadusii de partid ai PSD-ului vor sti sa încălzească, sa denatureze si sa foloseasca “argumentul” . Dupa Ponta si PSD , Johannis este deja “omul lui Basescu” , reprezentantul unor grupuri nenumite, etc. Basescu va fi principalul adversar ( de fapt cal de bătaie) a lui Ponta, iar campania sa va fi axata pe doborarea lui Basescu ( prin ricoseu si a omului sau, Johannis) si a “raului” basist. Ponta nu va avea o campanie in care sa se promoveze pe sine ( ca pe un campion al unei Romanii mai bune) , ci o campanie din care va rezulta ca in comparație cu el ,toți ceilalti sunt ” rai” .
De cealaltă parte îl avem pe Johannis, persona politica notorie dar relativ necunoscuta, cu un background politic între modest si onorabil. Campania lui se va concentra pe demontarea lui Ponta ( plagiator, iresponsabil, slab prim-ministru, nepriceput la economie, etc) , pe tema statului de drept ( care va fi promovata in antiteza cu desconsiderarea de care se “bucura” statul de drept in tabăra PSD-ului, si nu prin idei reformatoare , noi, pozitive) , si pe tema coruptiei ( baronii locali, istoricul incarcat de corupți al PSD, etc) . Argumentul cu ” neamtul nostru” ( sa avem si noi neamtul nostru) , cu ” neamtul care vine sa facă treaba” ( adică e harnic, serios, nu vorbeste mult dar face-uite ce a facut la Sibiu, etc) nu merge in campania prezidentiala, cursa electorala prezidentiala nu e o primărie de municipiu sau un colegiu de deputat. Argumentatia ” etnicizanta” va fi folosită in subsidiar, de propaganda marunta din teritoriu ( gen promovarea om la om) si numai acolo unde are priza. In genere Johannis nu va veni nici el cu un mesaj pozitiv, concluzia masinariei de propaganda a dreptei fiind aceea ca ” oricine , dar nu Ponta” , prezentandu-l pe Johannis drept unica alternativa la ” dezastrul, cosmarul Ponta” .
Cam aceasta va fi in linii mari campania prezidentiala. Adică nimic pozitiv, aproape nimic constructiv, si prea putina dezbatere de idei, de reforma, de proiecte.

Ne-am obișnuit cu acest tip de abordare , si nu cred ca va fi ușor sa ieșim din acest stereotip. Punctualizarea raului, inventarea ” adversarului demonic” fac parte din viata politica romaneasca de dupa’89. Putem regasi strategia si la demonizarea lui Ceausescu ( la adapostul acestei propagande au putut scapa mai toti responsabilii politici comunisti , o parte din ei preluind puterea si imbogatindu-se dupa ’89) , si la “vinovatul de serviciu” Ion Iliescu ( cal de bataie si adapost politic pentru incompetentii si coruptii de dupa’90) , si la “basismul” lui Traian Basescu ( utilizat pentru a explica neputintele actualei guvernari, pentru a oferi indulgente publice unor infractori de drept comun, si pentru formarea USL-ului, dupa parerea mea una dintre cele mai catastrofale construcții politice pentru Romania dupa 1989) . Pana cand vom renunța la ideea fixa a “raului cel mai mic” , Romania va fi ce a fost ( si mai mult decat atat) .

This entry was posted in General and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

134 Responses to Propaganda inventarii raului

  1. Isabel.A says:

    @Aramis,
    As fi vrut sa scriu ceva mai consistent referitor la discursul lui Ponta de azi (l-am vazut live pe net, din curiozitate profesionala+personala 🙂 ) care pur si simplu mi-a zgariat urechea prin limba de lemn si folosirea nerusinata (si infantila pe de alta parte, pentru ca tipul nu e autentic,si nici nu poate avea o traire reala) a unor cuvinte/simboluri gen “mandrie”, “romanism”, “biserica”, etc
    Dar cum sunt foarte obosita si cum prioritatea mea de acum e campania din Turcia pentru prezidentiale (pe asta o urmaresc 🙂 , caci mizele sunt enorme) o sa scriu mai mult zilele urmatoare.
    In fine, cel mai mult m-a enervat incheirea discursulu si confiscare lui Tudor Gheorghe: astfel, Viorel a recitat celebrele versuri “Acolo este țara mea/Si neamul meu cel românes/Acolo eu să mor aș vrea/Acolo vreau eu să trăiesc”
    C’est représentatif pour son électorat, n’est pas ? Dar mai Viorele, nu ziceai tu de curand ca esti alabanezo-italian? (naum-ponte, conform explicatiilor tale). De unde “neamul meu cel romanesc”? -ori esti “roman” doa ca sa subliniezi ca un alt posibil contra candidat e neamt, deci nu “roman”? Hotaraste-te o data, ca incepe campania. Si mai europeanule, “care te lauzi” ca esti “cel mai tanar prim ministru din istoria tarii” si “cel mai tanar premier din UE”, de cand multiculturalitatea este un defect? Te-ai gandit cum ar fi privita o astfel de atitudine (aratarea cu degetul a celorlalti pentru ca nu sunt “romani”) de catre “colegii” tai, sefii de guverne din UE? (in afara detizul tau ungur).

  2. Dintotdeauna oamenii au avut nevoie de imaginea dușmanului, ca de coșul de gunoi unde descarci tot ce nu-ți place. Așa a apărut Satana, din necesitatea de a-l arăta pe celălalt cu degetul. Discursul inaugural amintit dovedește slabiciunea candidatului, dar și genul de electorat caruia i se adresează.

  3. Radu says:

    Eu n-am urmarit ce a spus Ponta dar daca a pronuntat cuvintele “roman, ortodox” si “german, neoprotestant” a gresit. Spun asta din prisma omului care crede sincer ca PSD nu are cum sa piarda functia de presedinte decat daca isi sapa singur groapa.

    De ce zic asta ?

    1. Un negru nascut in Hawaii la cativa ani dupa intrarea Hawaii in SUA a devenit presedintele SUA. Puteti spune ca nu e acelasi lucru, Romania nu e SUA. E drept, dar noi vorbim aici de un neamt adevarat, nu de genitalul neamtu tiganu. Si-apoi uitati-va la romanul neaos Traian si KO-ul pe care l-a primit cand s-a legat de sirianul (si probabil musulmanul) Arafat.

    2. Nu doar ca sugestia “roman, ortodox e mai bine decat german neoprotestant” nu prinde la romani, dar risca sa faca prapad si printre neromani (unguri), si printre neortodocsi. Nu se plangea Nastase ca a pierdut el alegerile pentru ca a asuprit yoghinii lui Bivolaru ? Sunt mult mai multi neortodocsi in Romania decat sunt bivolarieni.

    Daca Ponta reuseste sa convinga toata maghiarimea si secuimea + toti greco-catolicii si neoprotestantii romani ca el are o problema cu ei, atunci cred ca meciul la prezidentiale va deveni echilibrat. Pentru asta va trebui insa sa insiste, sa bata toba pe tema ortodoxiei lui verzi si sa insiste pe tema neoprotestantismului lui Johannis.

  4. Kain says:

    Nu prea ai ce sa ii reprosezi lui Johannis, e o figura relativ noua. Are reputatia de bun organizator, bun primar, nu poate fi asociat cu USL-ul si atacul din in 2012, nu vorbeste prea mult.
    Ponta a pus etichetele si ca sa testeze apele, sa vada daca prinde la public. Johannis e crestin, si asta conteaza mult, chiar daca nu e ortodox, si e mai roman decat e domnul albanezo-italian Ponta.
    Singurul lucru care poate fi imputat lui Johannis(si in fapt ACL) este lipsa unui proiect, adica alternativa ACL la PSD nu pare a fi o imbunatatire majora,inca nu dispare ideea “raul mai mic”.
    Cateva comentarii pe baza acestui subiect gasiti aici: Grigore Cartianu, despre uniunea PNL-PDL şi „calificările“ pentru Cotroceni dureaza destul de mult, cam o ora si ceva.

    • Aramis says:

      Din profilul pe care i-l faci este candidatul perfect pentru a pierde alegerile ( in Romania) . Nu îl descrii ca pe genul pe care sa-l voteze romanii. Sa speram ca va reuși sa treaca peste acest minus.

  5. Radu Humor says:

    Pornind chiar de la titlu, Aramis a scăpat bisturiul ceva mai încolo de rană !
    Ce rău să mai inventezi în România, când el este peste tot şi o sufocă, pur şi simplu ?!
    Dintre toate celelalte gogomănii electorale, lui i s-a părut cea mai de neiertat, că la alegerile din România, nu din SUA, Israel sau Palestina ( că tot ţin pagina întâi, iar primele două sunt chiar mai îndrăgite decât România de către unii de pe aici 😉 ) , cineva are curajul să afirme că este român, culmea şi ortodox !
    Hai, siktir !

    • Radu Humor says:

      Propagandiştilor ăştia, cum sunt Radu, sau iată doctorii ăştia plini de arginţi, eu nu le-aş plăti mai nimic din moment ce primesc mutările în plic şi nu fac decât să le distribuie pe bloguri 🙄
      Cine a urmărit, chiar involuntar, cum am făcut-o eu, parcursul unuia ca Radu, observă imediat că tipul este un simplu papagal care repetă mot-a mot cele primite odată cu cei câţiva bănuţi :mrgreen:
      Halal anal -işti 😆

    • Aramis says:

      Disecandu-te pe tine, pot afirma ca ești public ținta perfect pentru discursul bolsevic al lui Ponta.

      • Radu Humor says:

        Bolşevic, ai spus ? Ioi, vei, dar tu dai deja în ei 😆
        Mare pişicher eşti moncher !
        Ori n-ai auzit că alde Tismăneanu, Roman, Patapievici, Oişteanu, Cornea şi ceişlalţi corifei intelectuali pe care- veneraţi atâta voi, sunt odrasle de veritabili Bolşevici ( cu B).
        Sosiţi pe tancurile sovietice să împlementeze prin crimă şi teroare Comunismul, visul lor de aur, care s-a dovedit o tinichea ordinară :mrgreen:
        Te pomeneşti că nu ştii cine au foct odioşii
        Leonid Tismineţţky, Walter Neulander, Denys Patapiewicz, Mihail Oigenstein, toţi evrei, proveniţi din teritoriile unde sovieticii şi-au pregătit acţiunile criminale împotriva României ?!
        După 1964, toţi şi-au romanizat numele pentru a-şi ascunde originea, dar mai ales crimele săvârşite în perioada de bolşevizare a României, toţi au ajuns cu spijinul NKVD-ului pe trepte înalte ale ierarhiei de partid şi de stat, toţi şi-au lăsat urmaşi cărora le-au transmis atitudinea lor ostilă faţă de români şi misiunea de a continua să-i duşmănească !
        Şi tu mă faci pe mine bolşevic ?!
        Ori habar n-ai pe ce lume trăieşti, sau eşti şi tu o coadă de topor de-a lor !
        Ruşine !

  6. neamtu tiganu says:

    Radu says:
    July 29, 2014 at 9:11 pm
    ………………..
    iar tiganul genital, well el nu e convins cat de mult trebuie sa-si bage nasul in curul lui Putin ca sa vada lumina,

    Sugi Dragule, iar n-ai inteles nimic!

  7. neamtu tiganu says:

    Radu says:
    July 29, 2014 at 10:13 pm
    Nu taie nici un gaz, si asa Ro plateste cam cel mai mare pret pe gaz, si oricum contractul e contract,
    **************************
    Si tocma ma hotarisem sa fiu civilizat, da nu pot sa nu profit de ocazia minunata pe care mi-o ofera RRadu de a-l injura… Si pt. armament sau alte categorii de produse exista contracte valabile, contracte care insa prin sanctiunile contra Rusiei devin nule.

    • Isabel.A says:

      Nu devin nule. Spre exemplu, Franta va livra navele Mistral (una e in curs, a doua va fi livrata in toamna).

      • Isabel.A says:

        Si vom vedea cum vor reactiona aceste companii europene si americane cand iis vor vedea profiturile afectate drastic de sanctiuni
        http://www.bloomberg.com/news/2014-07-29/energy-companies-gear-up-for-more-pain-in-russia-with-sanctions.html

        PS: Rusia a anuntat deja ca pretul energiei in Europa ar putea creste datorta sanctiunilor. Va fi show la iarna.

        • neamtu tiganu says:

          bravo isabel-mabel, asa cred si eu.
          De fapt cind doi se cearta cistiga al treilea, China. Aceste sanctiuni inseamna practic sfirsitul programelor spatiale mondiale. Europa a trimis azi ultimul transport catre statia orbitala ISS, nu mai sunt bani, USA trage NASA pe dreapta, rusii!!!?

          Se spune ca dupa WW2 a existat un embargou strict adresat germaniei si austriei. Printre altele nu aveau voie sa produca tabla de otel decit de anumite dimensiuni considerindu-se ca table mici nu pot fi folosite pt. armament. In acest fel atit germania cit si austria si-au dezvoltat teribil tehnologia sudurii facind din table mici, mari.

          In germania de est era embargou la anumite tipuri de tabla, mai ales cea din care se fac automobile. Si astfel s-a creeat Trabantul, prima masina de serie din materiale composite. Dupa jde ani au inceput au ajuns si altii sa foloseasca materiale composite la caroserie, evident la un alt nivel.

          Traducere pt. Aramis and frends, nu mor caii cind vor ciinii!

          P.S Ieri a fost bombardata o scoala de fete, undeva in lume, au murit fro 20, nu am auzit de nici o sanctiune, de nici o luare de pozitie, nimic, liniste! Nici Domnul Tismaneau nu spune absolut nimic de acest subiect!

          • Aramis says:

            Apropo de școala bombardata in Gaza. Subiectul este prea complex pentru a-l expedia într-un comentariu ( nu ajung nici cateva articole) .
            Personal deplang ceea ce se intampla acolo si nu cred ca dreptatea este ( doar ) de partea Israelului( nici nu se poate stabili de partea cui ar fi aceasta dreptate, adevarul daca vrei). Hamas este insa o organizație terorista.

            Citește asta insa, e interesant:
            http://en.m.wikipedia.org/wiki/Avi_Shlaim
            Si in general citește despre ” new israeli historians” si ai sa vezi ca nici in Israel lucrurile nu sunt chiar atat de clare. Oameni de-ai lor contesta actuala politica a Israelului ( de fapt linia politica adoptată din 1947 incoace) si cred ca exista ( si) alternative.

  8. neamtu tiganu says:

    La tema…
    multi ani s-a spus ca USA vor deveni o adevarata democratie de abia cind unu de culoare va deveni presedinte. Multi ani s-a spus ca Germania isi pierde imagiu de rasista atunci cind un colorat va juca in nationala. Mult timp s-a spus ca toleranta adevarata va exista de abia atunci cind o muiere va deveni cancelar sau un homosexual in pozitii politice importante.
    Toate aceste lucruri s-au intimplat deja, cel putin in vest. E oare pregatita Romania sa parcurga acelasi drum? Vad ca cu muierile stam bine, da unde ne sunt homosexualii, unde ne sunt negrii, sau macar tiganii?
    Exista un pericol, pericolul discriminarii pozitive, aleg pe unu DOAR pt. ca-i neamt.
    Privind noul presedinte, nu-mi fac griji, oricare va fi mai bun decit basescu, asa ca va fi un pas inainte!

    • Aramis says:

      Discriminarea pozitiva este destul de puțin prezenta in Romania, si un slab pericol pentru viata publica.
      Spui:
      “Exista un pericol, pericolul discriminarii pozitive, aleg pe unu DOAR pt. ca-i neamt.”
      Nu mă așteptam la tine neamtule, dar din fraza asta se deduce la tine,subliminal, un complex de inferioritate.

      • neamtu tiganu says:

        te-nseli, am spus-o de mii de ori, romanii au multe talente da nu au fost la impartirea talentului de manager, sau invers, nemtii sunt oameni absolut normali, succesul lor consta in organizare geniala. Asta nu-nseamna ca TOTI nemtii sunt manageri geniali, habar n-am daca Johannis e bun sau rau, de altfel nici nu prea-i neamt, cred ca-i sas sau svab, ca si nemtii au oltenii lor!?

  9. lazycat001 says:

    @ Aramis

    Ce ne facem insa daca vom vedea ca majoritatea electoratului roman reactioneaza doar la genul acesta de propaganda, axata pe persoana si nu pe dezbaterea de idei?

    Mi-e teama ca la noi democratia este prea tanara inca si sufera de cateva boli ale copilariei printre care si cea descrisa in postare.

    Si tot fiindca democratia este tanara in Romania cred ca Johannis trebuie votat pur si simplu pentru ca nu este Ponta, la noi, in momentul actual, este absolut suficient !

    In paranteza as spune ca sa ceri audienta (in sensul de disponibilitate mentala) la o dezbatere ideologica intr-un moment in care Antena 3 face audiente record si la fel defunctul DDTV.. este prea mult. Si apoi ce ideologie ? De la PSD? Niciodata !

    • Aramis says:

      Perfect de acord, in contextul dat. Ideea era insa ca cercul vicios pe care-l reprezintă ” raul cel mai mic” este una dintre principalele cauze pentru care Romania nu evolueaza. Sigur, ramane un colț de rai natural, o tara frumoasa, bogata, cu oameni minunati, dar daca mergem pe acest drum vom deveni o rezervatie medievală buna ca obiectiv turistic.

      • lazycat001 says:

        De acord cu ce spuneti, insa nu vad la momentul actual o iesire din acest cerc vicios. Mai exact pot doar sa sper ca nu este un cerc vicios ci o spirala lenta ce se va accelera in timp… Ideal in timpul vietii noastre 🙂

  10. pierre says:

    Nu cred ca “propaganda inventarii raului ” va functiona identic pentru cei 2 presupusi finalisti ai cursei electorale din toamna aceasta.
    Din ce am mirosit pana acum, eu cred ca Johannis nu va merge pe “demontarea lui Ponta”, cum o numeste Aramis.Motivele nu tin de vreun subtil si elaborat joc electoral, ci sunt cele mai banale cu putinta :Johannis nu stie lupta, nu tine la tavaleala, habar n-are nici sa loveasca si nici sa incaseze, nu are verb si nerv, nu are clont, ii repugna lupta corp la corp,arata mai degraba ca o maiestuoasa lebada-n chiuveta decat ca un competitor in arena.S-a vazut asta clar in iesirile publice de pana acum, Johannis il evita pe Ponta si alege calea cea mai facila, lupta cu fantoma lui Basescu.In discursul de la recenta desemnare ca prezidentiabil PNL, lipseste cu desavarsire Ponta, dar apare cu asupra de masura Basescu.Johannis pare un boxer urcat in ring, care in loc sa infrunte adversarul din ring, prefera sa se certe cu unul dintre spectatori.
    In coltul opus, in sort rosu, Ponta va mirosi imediat slabiciunea adversarului si va ataca sustinut, cu serii scurte la figura si ficat.Cand arbitrul nu va baga de seama,loviturile vor cobora mult sub centura.Sarmanul Johannis va fi lovit dur atat la “6 case”, cat si la “traficul de copii”, dar mai ales la “luteranism”. Nu cred ca cineva de pe aici subestimeaza lipsa de scrupule, voracitatea si indarjirea cu care pesedistii vor duce poate cea mai importanta batalie politica pentru ei in ultimii 20 de ani, cea de care depind, la propriu, direct, libertatea si prosperitatea multor dintre ei. PSD-ul va lupta aprig in toamna, nu se va da in laturi de la nimic, iar bietul neamt parasutat din luna cu curul direct in centrul musuroiului de termite va intelege intr-un tarziu cine-i oponentul real.
    Ramane de vazut in ce repriza a meciului o va face…oricum, eu unul raman optimist. 🙂

    • Aramis says:

      Sigur ca balanta nu va fi echilibrata. Din start Ponta are avantaje si puterea propagandei ( inclusiv, sau mai ales a raului- de gustibus) PSD-ului. Chestiunea cu “neoprotestant si german” este prima lovitura sub centura, si denota o lipsa de scrupule ce va marca campania lui Ponta.

  11. Aramis says:

    @All

    O excelenta recenzie si o recomandare de lectura:
    http://www.contributors.ro/cultura/visele-revoluționare-ruse-utopie-teroare-cataclism-social/#comments

    La comentarii găsiți si o trimitere a lui Vladimir Tismaneanu la un articol despre Ponta . Merita 🙂

    • neamtu tiganu says:

      wow, esti preten cu Domnul Tismaneanu? felicitari, banuiam eu ceva!
      Si cind ma gindesc ca cindva am avut o impresie buna despre tine! Sa-mi fie rusine!

      P.S Fata teroristului Putin traia in Olanda avind un prieten olandez. Deunazi a fost gonita din Olanda deoarece e fata lui ta-su. Nimeni nu a luat pozitie, nici macar cei care considera ca pacatele parintilor nu se transmit copiilor, da asta, nu asa, e valabil doar la anticomunisti, la comunisti, nu!

      • Aramis says:

        Dar eu sunt prieten si cu tine 🙂
        Cu cine “ți-ar fi placut” sa mă vezi prieten?

        • neamtu tiganu says:

          io apreciez enorm oamenii imprevizibili, cei care ma surprind, cei care ma incinta, pe tine te-am citit, as putea sa-ti dau in plic raspunsurile pe care le vei da.

      • Aramis says:

        Resentimentul este o emotie umana normala in aceasta perioada. Sunt insa sigur ca-si va gasi o alta locatie placuta, tocmai pentru ca e “fata lu’ta’su” .

        • neamtu tiganu says:

          nu-mi fac griji pt. fata lui Putin, imi fac griji pt. tine… esti departe de ceea ce s-ar putea numi un ginditor liber, esti absolut aliniat.

      • Radu Humor says:

        Se aude că doar pentru a-i putea expulza odrasla lui Putin din Olanda, au suit în avion nişte olandezi 🙂
        Mai mult morţi, decât vii…. :mrgreen:
        De frică, binenţeles ! 😆

  12. Aramis says:

    @Radu

    Nu o “urmăresc” pe Ioana Petrescu, dar am găsit aceasta interpelare pe un blog pe care-l vizitez. Mi se pare foarte pertinenta:
    http://cristianpreda.ro/2014/07/30/solicitare-adresata-ioanei-petrescu/

    • neamtu tiganu says:

      si cu dinsu esti preten? Gata, profilul tau e clar, mi se face rusine de mine ca m-ai putut pacali o perioada, cred ca-ncep sa-mbatrinesc!

    • Radu says:

      Bun, am mers unde ai facut tu trimiterea, acolo am gasit o alta trimitere la un fisier .doc si ala nu se ezista. Inainte sa ma gandesc sa incep sa inteleg ce vrea Preda as fi vrut sa stiu, rectificarea asta bugetara, in masura in care e adevarata, reprezinta ce procent din buget ? 893 milioane lei, adica vreo 300 milioane $ inseamna ce 0.1%, 1%, 10% din buget ? Ca sa stim daca merita sa ne batem capul.

  13. Aramis says:

    @ Observator

    Eram dator. Spui:
    “Si Aramis, intrebi ce ar trebui sa facă Rimania in contextul internațional actual ca sa fie o tara mai buna. O tara mai buna pentru cine? Pentru cetățenii ei? Pentru politicienii ce o conduc? Pentru SUA, UE sau Rusia? Pentru cine?”

    Romania a pierdut sansa de a fi unul dintre jucătorii regionali in contextul conflictului din Ucraina. A pierdut oarecum in favoarea Poloniei, care îl are pe Sikorski. In lipsa unui Sikorski roman, oportunitatea a trecut pe langa . Puhabul si transpiratul Corlatean ( chiar așa e) este perfect incompetent, iar Basescu e mult prea imprevizibil, lipsit de substanta si greutate internationala, nestatornic si prea grobian pentru a avea succes de durata in diplomatie.

    Dar șanse vor mai fi. In acest context, Romania ar putea deveni mai buna pentru ea insasi, pentru romani, pentru vecinii ei, pentru UE, si daca vrei ( si poți visa cu ochii deschisi) pentru lumea larga. Dar nu aceasta era intrebarea/invitatia la presupunere . Se referea la oportunitatile si sansa pe care Romania le are in context. Daca va sti sa le descopere si sa le foloseasca.

    • Kain says:

      Sanse? fructificate de cine, pana acum de bine de rau, Basescu a iesit la inaintare. Da, asa tare in clanta cum a fost, s-a facut remarcat, spre deosebire de Corlatean care tace admirabil, un exemplu de incompetenta. Poti spune ca Romania nu are ministru de externe, pe plan extern Romania e un simplu nume pe harta?
      Deci chiar daca ar mai fi ceva de fructificat, cine e o va face? Viitorul presedinte ai putea spune, si atunci ai de ales intre vai de mama noastra Ponta si sasul Johannis fara plan si cel mai important fara experienta, bine ca experienta utila nu are nici Ponta, cum iese din tara cum ne face de ras.
      Nu cred ca schimbam ministrii in decembrie, cat de optimist trebuie sa fiu sa cred ca lucrurile merg intr-o directie buna?

    • Observator says:

      Aramis, draga, banuiesc ca tu nu iti inchipui ca nu stiam unde bati? Insa Romania fiind o tara cu oameni atat de saraci, atat de rupti de stat, in sensul ca foarte putini romani se mai identifica cu statul roman, intrebarea mea nu facea decat sa spuna ca e putin probabil sa-I pese romanului de rand cat de bine se pozitioneaza statul roman in regiune atata vreme cat lui ii merge rau.

      Si acum sa revin la idee, Romania joaca in momentul de fata un rol minor in regiune si pentru ca am avut mereu politicieni mici care s-au pozitionat pe o treapta inferioara fata de ceilalti asteptand sa vada reactia marilor puteri pe baza careia sa incerce apoi sa-si defineasca pozitia.

      Pe de alta parte nu am vazut niciodata in acesti 25 de ani o reactie a Romaniei care sa puna laolata interesele Romaniei si ale romanilor, oriunde s-ar afla ei. Am vazut doar pozitii care vorbeau despre romani si dreptul lor de a circula, de a munci sau declaratii mai mult sau mai puti timide despre Romania ca tara strategica din bazinul Marii Negre, de tara de granita a NATO, etc, etc, deci declarii care pozitionau statul roman mai mult din punct de vedere militar si, din pacate, nu cred ca suntem o forta militara. Nu am identificat nicio strategie pana acum care sa vorbeasca despre Romania in contextul economic al regiunii. Fara o astfel de strategie slabe sperante de putere regionala.

      Insa ca tot vorbim de acest aspect, al implicarii Romaniei in regiune, am citit ieri pe Adevarul despre protestele romanilor din Cernauti si despre faptul ca romanii sunt cetateni de mana a doua in Ucraina. http://adevarul.ro/international/europa/adevarul-live-ora-1400-responsabil-criza-romanilor-ucraina-chemati-lupte-estul-tari-1_53d8bb130d133766a8dd0026/index.html. Pana la a ajunge o putere regionala Romania ar putea negocia mai bine interesele romanilor de peste granite. Se pare ca nu o face. Nici Corlateanu si nici Basescu. (apropo cine poate negocia asta la UE? Ce zice Curtea Constitutionala? :-).
      Romania a stiut sa acorde cetatenie romana la sute, mii (cine știe cati or fi) de non-etnici, cetateni ai Republicii Moldova numai din interes electoral, insa a uita cu desavarsire de romanii din Bucovina sau Serbia. Acolo nu se pot face trocuri politice. Nu intelege de aici ca nu sustin acordarea cetateniei romane, etnicilor romani din Basarabia.

      Si ca tot vorbeai de propaganda inventatrii raului, ce spui de un exercitiu – daca toata acesta miscare anti Putin si anti Rusia s-ar incadra la o astfel de inventie? Intreb doar.

      • Kain says:

        @Observator
        Cum se poate incadra Putin si Rusia in propaganda de rau inventat? care ar fi argumentele.
        Pana acum rusii sunt cei care au pus mana pe arme. Cand anexezi un teritoriu care nu e al tau(Crimeea) si acum duci un razboi subversiv hibrid in Ucraina cu trupe si armament greu, faci bine numai tie. Deci cum poti sa vezi ca Rusia e victima?
        Uite, eu nu pot sa fac acest exercitiu, imi lipsesc informatii, sau poate nu ma duce capul, te rog sa ne ajuti un pic.

        • neamtu tiganu says:

          e clar ca rusii ii sustine pe separatisti, incl. militar, nu ar fi prima data, si basescu le-a dat cetatenie in prostie basarabenilor conform principiului imi ajut fratele, le-ar da si pusti da e fra-su-n puscarie, asa ca ramin doar pustoaice.

          Dar cine-i ajuta pa ucrainieni, ca dupa cum stim cu totii sunt falimentari? Cine le da bani de ciorapi militari, pusti, benzina de avion? Nu cumva ailalti, parca zicea barossanu ca le-ar da fro 11 miliarde, da desigur acesti bani nu sunt pt. armata, nu, sunt ajutor umanitar, asa cum se-mpart miliarde de ajutor umanitar in Africa, Gaza, America Latina, Asia.

          Sa presupunem ca parteneru de criza al Ucrainei ar fi, sa zicem tara Xland, nu Rusia, credeti ca aceasta tara, Xland, ar fi sanctionata, credeti ca i-ar pasa cuiva de criza aia, credeti ca ar fu sustinuta Ucraina?
          Imi pare chiar rau ca m-am hotarit sa devin civilizat, da trebuie sa fii complet cretin sa nu vezi ca umflarea conflictului din Ucraina chipurile din motive democratice, drepturile statelor, bla, bla, bla, nu e altceva decit o ocazie sa loveasca-n rusi!

          • neamtu tiganu says:

            picant https://beta.congress.gov/bill/113th-congress/senate-bill/2277
            americanii vor sa-i inaremeze pe ucrainieni? wow, ce surpriza? De unde bani?

          • Kain says:

            Conflictul din Ucraina a prins proportii din cauza expansiunii UE. E vorba de expansiune economica, toata lumea stie lucrurl asta. Ucraina, cu speranta unei vieti mai bune, a vrut sa schimbe tabara, sa treaca de sub influenta Rusiei in UE. E un lucru rau? eu nu cred ca a vrut sa iasa din influenta Rusiei pentru ca nu mai putea de bine acolo, pur si simplu a sperat la o viata mai buna, la fel cum speram si noi in anii 90. A vazut tari ca Polonia, cum se dezvolta in UE si normal ca a fost tentata. Ce vreau eu sa spun e ca UE nu a fortat Ucraina sa semneze nimic, nu a venit cu trupe sau armament. Pe de alta parte Rusia i-a taiat gazul ca o ultima masura de constrangere, apoi au venit trupele si anexarea unor teritorii.
            Daca Rusia nu poate sa duca o campanie castigatoare in noua economia globala, asta se datoreaza unor probleme interne, are resurse vaste, dar nu le fructifica eficient. Fiindca uraste ca pierde la “jocul economic”, ce face? recurge la forta bruta.
            In concluzie, daca Rusia nu reuseste sa convinga prin vorbe, te “convinge” prin arme, sau mai bine spus, te anexeaza. Si atunci, putem spune ca e tot victima? din ce punct de vedere?
            Cand cineva nu e de acord cu tine, nu inseamna neaparat ca e cretin. Iti explici puntul de vedere, incerci sa completezi zonele goale. Daca persoana respectiva nu vede lucrurile la fel, nu le apreciaza in acelasi fel, poate ca are simpatii diferite. Ar fi de dorit ca limbajul civilizat sa fie pastrat si cand doi oameni nu se inteleg.
            Eu cred ca atunci cand se discuta ceva in contradictoriu e foarte bine, pentru ca atunci e o sansa sa vezi lucrurile prin alti ochi, si e posibil sa intelegi lucruri noi si poate sa iti imbunatatesti perceptia asupra lucrului din discutie. Un limbaj urat nu face decat sa te izoleze, nu stiu daca asta e de dorit.

            • neamtu tiganu says:

              Conflictul din Ucraina a prins proportii din cauza expansiunii UE. E vorba de expansiune economica,
              ***************
              complet gresit, UE nu are absolut nimic de spus, nici macar ucrainienii, licuriciul cel mare trage sforile, printre altele, mai nou, a spus ca daca rusii taie gazu sunt ei gata sa livreze gaz obtinut prin fracking, nu a spus insa si la ce pret il vor livra!? Americanilor nu le iese nimic in ultima vreme, Obama e la pamint, un conflict undeva cit mai departe de ei le prinde f. bine, mai ales daca reusesc si ei sa vinda ceva, ca daca ar fi pe bune de mult nu mai sunt competitivi, inafara de computere nu au absolut nimic.
              Ca vor muri citeva sute, mii, nu conteaza unchiu sam boxeaza.

              P.s Totusi cred ca esti idiot 🙂

              • Kain says:

                Bun, acum am inteles cum vezi lucrurile. Ma mai si urechezi.
                UE s-ar putea sa nu fie chiar atat de slaba, cine stie ce ar putea face cateva reforme bine puse. Revenind la ce ai scris, cum reuseste SUA sa domine UE?
                SUA a venit cu oferta de gaz natural lichefiat, dar e scump rau, si ai nevoie si de ceva infrastructura, nu cred ca UE ar putea accepta. Sunt cantitati importante de gaze de sist si la noi in tara, acum ar fi o oportunitate sa le exploatam si sa le valorizam. Mai degraba UE va merge in directia asta, da drumul la fracking in UE. Trebuie sa il legalizeze cumva intai, e cam toxica tehnica. ITER va schimba multe lucruri cand va fi gata, mai sunt cam 30 de ani pana atunci.
                Conflictele alimenteaza “masinaria de razboi” americana, nu stiu ce sa cred aici, imi e teama sa ma gandesc ca e posibil ca din lacomia catorva familii sa moara atata lume, dar s-a mai intamplat.
                Au computere, ca au cumparat oameni de stiinta, corporatiile racoloeaza constant specialisti, si din acuza asta vor fi tot timpul departe cu tehnologia. UE nu e departe totusi, noi avem LHC, ei nu.

                • Radu Humor says:

                  Aşa, mă K(H)aine, dă-le mă tu gaze de şist, că kresc (ova) la mă-ta-n grădină :mrgreen:
                  Şi chiar aşa să fie tot jewsronii vor încasa banii şi voi veţi rămâne cu solul şi pânza freatică distruse !
                  Mare dreptate are Herr 😆

                • Kain says:

                  @Radu T(H)umor
                  Tu esti un nesimtit, nu esti roman, nu ai cum sa fii. Pana si modul de adresare te da de gol, “voi veţi rămâne cu solul şi pânza freatică distruse”, adica tu nu ai treaba, nu te afecteaza.

                • Radu Humor says:

                  Era vorba de tine 😉
                  Că dai impresia că prin grădina voastră “cresc” gazele de şist 😆
                  Te pomeneşti că şi aur, sau diamante, ca-n reclama cu Belgragestanul … 😆
                  P.S.
                  Mai mult ca sigur că-ţi vin şi ţie ideile cu elicopterul, dar n-au unde ateriza 🙄
                  Prea mică suprafaţa ! Cu circumvoluţiuni ….. 😉

                • Kain says:

                  Atat te duce capul tataie, sa vorbesti de mama. Ce sa ceri unui rus spurcat.

      • Isabel.A says:

        Cum, si profesor (conducatorul lucrarii de doctorat al lui Viorel) Adrian Nastase a fost un “politician mic”?! Nu pot sa cred asa ceva…

  14. Radu says:

    Citat din Bulache:

    “Propagandiştilor ăştia, cum sunt Radu, sau iată doctorii ăştia plini de arginţi, eu nu le-aş plăti mai nimic din moment ce primesc mutările în plic şi nu fac decât să le distribuie pe bloguri ”

    1. Toarasu’ roman ortodox, am inteles, “Radu” e un fel de persoana intaia imperiala, ceea ce explica pluralul, dar cu acordul cum ramane daca tot te dai roman ?
    2. Cacaia doctori ? Esti in delir ?

    • Radu Humor says:

      Ştii cum ai făcut tu acuma ?!
      Ca-n bancul ăla când unuia îi vine soţia acasă după miezul nopţii, beată şi moartă de oboseală ( se va vedea că nu doar de oboseală 😉 ) :
      – Unde ai fost dragă până la ora asta , că acuşi te dau de toţi pereţii ? :mrgreen:
      – Cum unde ? La f..tut ! 😳
      La care el :
      – Poftim ! Ce întreb eu şi ce-mi răspunzi tu ?!
      Oricâte dezacorduri aş fi făcut eu ( dar n-am făcut, deoarece oricât de neinsemnat ai fi tu, împreună cu doctorii tot reprezinţi ceva mai mult(i) 😉 ) principalul subiect era cu totul altul .
      P.S.
      Cel puţin eu aşa ştiam, că doi dintre muşchetari sunt doctorii, sau te pomeneşti că or fi medici ? 🙄

  15. neamtu tiganu says:

    poate cineva sa-mi explice cum vine…
    in germania au fost citeva demo protestatare impotriva razboiului din Gaza, au degenerat un pic in manifestatii antisemi.. stiti voi, politicienii au intrat in panica, antisemi… in Deutschland, ca mi-e si frica sa pronunt, sunteti nebuni, vreti sa primim sanctiuni?
    Ieri s-a organizat si o demo pt. Israel, evident reportaje de la fata locului, steaguri, un reporter inimos umbla printre demonstranti, saracu de el, a avut mari greutati sa gasesca printre nemtii care participau si unii care sa vorbeasca germana, picant e ca a gasit pin-la urma, unu mai in virsta, cu mutra de intelectual, asta a inceput sa vorbeasca extrem de vehement, dar, tineti-va bine, in lb. rusa, da ati inteles bine, in ruseste, ca chiar ii spuneam nefestii, al draq putin asta, si-a trimis spionii si la demo pro Israel.

    Am auzit ca Israel colcaie de rusi, deci de ce sa nu fie si astia sanctionati?
    Io nu mai pricep nimic, cred ca a innebunit lumea?
    P.S de ce tace Domnul Tismaneanu?
    De ce tace Plesu?

  16. pierre says:

    Si a mai trecut o inundatie peste tarisoara…si l-am auzit din nou pe premier impartind bani si ajutoare si materiale de constructie pentru refacerea caselor duse pe apa sambetei. Bani de la bugetul nostru, al tuturor, ca doar nu de la ma-sa de-acasa.
    Din ce vedeam pe la tv, casele construite chiar in buza apei, in mijlocul luncii.Cele mai multe dintre ele, fara autorizatie de construire, unele chiar si fara racord legal la reteaua electrica.Cum iesi din lunca raului, dai de coastele chelite ale muntelui din apropiere.Urangutanii care populeaza zona au defrisat salbatic padurile si acum, cand toata apa stransa de pe munte le cade puhoi in capetele lor seci, cer ajutor si pomana de mine, de la noi toti.Sa ma ierte Dumnezeu,am constatat zilele astea lipsa oricarei empatii.M-am uitat la imaginile de la diluviul oltenesc exact cum m-am uitat la stirea ca Dolce a scos din grila Look tv si nu se mai transmite Liga 1.Sau ca CEDO a condamnat Rusia, sau ca Halep va ajunge nr 2 mondial.Adica zero, niente,nada compasiune.Ar trebui oare sa-mi fie rusine ?
    PS Ca veni vorba de inundatie…Guvernul romaniei este o mini-cireada de boi si vaci.Un bou spunea ca “avem aproximativ 2 morti”…o vaca nostalgica spunea ca “nici inundatiile nu mai sunt ce-au fost pe vremuri “…iar altul, boul-boilor, zicea ca “apa aduce noroc la romani, poate de data asta ( candidatura lui Ponta -nota mea ) o sa fie cu ucces “

  17. Radu Humor says:

    FRANȚA
    ROMÂNIA
    GERMANIA
    Populația
    64 milioane
    22 milioane
    82 milioane
    Guvernul
    Prim ministru
    Prim ministru
    Cancelar

    25 miniștri
    25 miniștri
    8 miniștri

    9 secretari de stat
    58 secretari de stat

    Total
    35
    84
    9
    Parlamentari
    925 (1 la 72.000)
    588 (1 la 32.000)
    611 (1 la 134.000)

    Luați aminte și votați în consecință.

  18. Radu says:

    Bulache,

    Nu te zgarie urechea ? Nu suna mai romaneste “propagandistilor astora, … sau iata doctorilor astora” Panimaiesi cum e cu acordul ?
    N-am pritipit, “doctorii plini de arginti” sunt Aramis si d’Artagnan ? Si ei sunt platiti tot de o conspiratie evreiasca internationala ?

  19. neamtu tiganu says:

    Domnu Kain,
    intotdeauna treb sa ne-ntrebam cum zice latinu CUI (QUID) PRODEST? sau cui bono, nu ca sunt cult in cap?
    UE are numa dezavantaje din sanctiunile contra Rusiei, chiar si englezii care se dau rotunzi, mai sug si ei cite un caviar de la rusi, e suficient sa ne uitam la Chelsea! Si sa fim sinceri pe cine, dintre europeni, ii intereseaza ce-i cu Ucraina?
    Picant e, tare-mi place sa folosesc acest adjectiv, sau poate e adverb, nu, nu poate fi, ca Gabriel al nostru, mare politician, mare vizionar, zice ca firmele care sufera dupa urma sanctiunilor ar trebui despagubite! Cine plateste?

    In schimb guvernu de dreapta ucrainian a hotarit sa mareasca impozitu, mai ales la bogatasi, vor chiar sa introduca un impozit “de razboi”. Desigur au nevoie de bani sa cumpere de la americani. Ar fi frumos din partea Romaniei, a lui basescu sa ajute poporul frate ucrainean in lupta lor dreapta impotriva teroristilor.

    • Radu says:

      Nu stiu ce are de castigat Anglia, ei au avut intotdeauna interes sa nu se ridice vreo tara in Europa prea mult, poate ca acum se gandesc sa echilibreze putin balanta militara pe continent si Rusia e cea mai puternica. Pe de alta parte daca ar putea destabiliza Germania economic (pentru ca aici Germania e liderul) nu ar fi prea rau (pentru ei) iarasi, asa ca daca-si baga coada putin in Ucraina si din asta pierde Rusia (militar) si Germania (economic) impusca doi iepuri dintr-o data. Si in final daca ar putea sa dea un bobarnac si Frantei, s-o determine sa nu mai trimita mistralurile in Rusia (si bineinteles sa nu mai primeasca banii) n-ar fi rau iarasi.
      Germania nu s-ar supara prea tare daca Campionatul Mondial s-ar muta in 2018 de la Moscova la Berlin, SUA bineinteles ca nu s-ar plange daca Europa ar inlocui gazul rusesc cu gazul lor lichefiat, samd.
      Toate astea sunt speculatii mai mult sau mai putin credibile. Romania insa are in mod cert interes ca Moldova sa intre in EU. Nu cred ca e vreun politician atat de tembel incat sa nu-si doreasca unirea cu Moldova, daca nu cu formarea unei noi tari, macar in cadrul Uniunii Europene. Daca Rusia reuseste sa rupa o bucata din Ucraina, sau daca reuseste sa permanentizeze conflictul in est, Moldova nu va indrazni in veci sa se gandeasca serios la intrarea in UE. Daca insa Rusia o ia in barba anul asta si Ucraina recucereste Donetskul si Luganskul, Moldova va putea in cinci-zece ani sa inceapa negocieri de aderare la UE. Nu le va face neaparat, depinde si de cum va merge economia UE si daca vor invidia soarta Romaniei, dar vor putea alege.

      • Isabel.A says:

        E mai complicat, zau asa: inaintea Moldovei la coada la UE sta cine alta? …. Ucraina. Moldova NU poate intra inaintea Ucrainei (nu cred ca e nevoie sa explic de ce). iar integrrea Ucrainei in UE va fi, cum sa spun ….. ingrozitor de grea, cu costuri imense economice pentru UE: este oare UE ready sa isi asume aceste costuri? Dar cetatenii europeni, mai ales in consitiile economice ale tarilor din sudul Europei? (care nu s-au ameliorat prea mult de la criza).

        • Kain says:

          Am inteles ca ar exista totusi o portita pentru Moldova… ca tot vine vorba de unire. Acum numai daca am avea un presedinte si un guvern competent, stai un pic, totusi traim in Romania, deci asa ceva e exclus.

        • Radu says:

          Totul depinde de cum va merge economia UE, aici suntem pe aceeasi lungime de unda. Care depinde pas mal de cum merge economia SUA, care depinde de China, etc. Si sigur eventuala negociere a intrarii in UE depinde de Moldova, de Ucraina si poate in primul rand de UE. Exista insa o sansa. Daca insa Moscova reuseste sa inghete conflictul din estul Ucrainei pana si sansa asta va disparea.

          • Isabel.A says:

            Repet: Moldova nu va intra inaintea Ucrainei. Iar economia Ucrainei e a big, big mess. Daca ii mai tin rusii si cu gazul taiat la iarna, se suoca. Vor dura ani pana Ucraina va intra inUE ca membru.

  20. Isabel.A says:

    Rrom(ulus)
    Acuma m-am uitat pe Memorandumul Urainei cu FMI: vai mamitzica lor ce-i asteapta: spre ex, tarifele la consumatorii casnici vor creste cu 40 la suta anul acesta (1 iulie e prevazut); anul viitor inca 40 la suta, iar in 2015-2016 inca 40 la suta :)). Ii vor astepta ierni grele….

    • Isabel.A says:

      E vorba de tarifele la gaz. Dar si cele privind utilitatile de incalzire vor creste, tot cu 40 la suta anul acesta (pentru anii urmatori nu e nimic prevazut)

    • neamtu tiganu says:

      Marele avantaj a lui Putin e ca are timp, mult timp. In timp ce vestu, in dinamica lui, se uita zilnic la bursa, la indicatori economici, la somaj, Putin n-are aceasta problema. Nici nu s-au sters urmele crizei provocate de bankditos, ca se intrevede alta criza la orizont. Oare vor rezista si de data asta popoarele, deja in Europa partidele extremiste sunt in inaintare?

      Privind Ucraina nu m-as mira ca dupa ce s-or imbata cu apa chioara in sticle de whiski sa ceara singuri unirea cu fratele mai mare.

  21. Isabel.A says:

    All,
    Ce parere aveti despre intentia guvernului de legalizare a HOTIEI ? Ce populism gretzos…. nu pot sa cred
    http://www.mediafax.ro/social/dupa-sinuciderea-unor-pensionari-guvernul-vrea-aministia-celor-care-trebuie-sa-returneze-bani-13012575

    • pierre says:

      Noaptea mintii…

    • neamtu tiganu says:

      si totusi nu-i chiar asa de gretos, in Germania e o lege care reglementeaza falimentul privat… si sunt destui care apeleaza la ea.

      • Radu says:

        Si ce, in Romania nu exista legea falimentului personal ? Dar asta nu are nici o treaba. E vorba de oameni care au facut fals si uz de fals pentru obtinerea unei pensii mai mari, n-are nici o treaba cu falimentul personal. Mie nu-mi pare o legalizare a hotiei ci mai degraba o amnistie a unor hotii.

        ” El a precizat că va susţine acest proiect de lege în Parlament şi că speră ca toţi parlamentarii să înţeleagă că este vorba de un “efort mic” şi de un ajutor pentru cineva care “probabil a greşit, dar nu a făcut-o ca să se îmbogăţească”.
        Presa a relatat că, în ultima lună, cinci bătrâni s-au sinucis, speriaţi că vor ajunge după gratii, din cauza anchetei Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA) în dosarul pensiilor falsificate. În acelaşi timp, mai mulţi medici, acuzaţi că au eliberat ilegal decizii de pensionare, au fost trimişi în judecată pentru luare de mită.”

        Ma scoate din sarite atitudinea asta a lui Ponta de a fi marinimos pe banii altora. Dar nu de a fi marinimos cu toti, nu e o lege de genul toti care au furat sau inselat prima data sunt iertati. E capriciul lui: se aplica doar unor pensionari, ca asta simte el ca e important. La fel cum a simtit Iliescu ca era corect sa dea apartamente pe bete de chibrituri nu tuturor cetatenilor ci cui se intampla sa fie locatar la acel moment. Daca ar fi mosia lui as intelege, dar e marinimos cu unii pe banii altora.

        P.S.: Sper din suflet ca Ioana Petrescu sa nu aiba nici o treaba aici, mi-ar fi imposibil sa-i iau apararea si vreau din suflet sa cred ca Romania poate sa aiba si chiar are ministri competenti, educati si cinstiti.

        • Isabel.A says:

          Tu speri ‘din suflet’ cum si dra Petrescu sustine ‘din suflet’ ( citat exact) masura sustinerii CAS. Singurul absolvent din lume cu studii la Harvard care este un guvernul unui plagiator. Asta cu ‘competenta’ drei- a dovedit-o din plin pana acum. No doubts.

    • Isabel.A says:

      Foarte ilustrative reportajele Gandul. Surprind perfect realitatea votantilor PSD. Am avut un mare sentiment de tristete dupa ce le-am vazut…Si unul de pesimism accentuat cu privire la sansele de evolutie a societatii romanesti.

    • Kain says:

      Astia sunt din cei peste 7 mil de romani care au votat in 2012. Se strang si anul acesta sa voteze, fiindca sunt constiinciosi, nu inteligenti.

  22. athos says:

    Neamtu Tiganu

    Ce legatura este intre faliment, privat sau nu, si fapta penala? Ai o inclinatie naturala spre confuzie, ceva de speriat.

    • neamtu tiganu says:

      scuze, am citt printre rinduri si le-am confundat.
      De vina e si faptul ca in discutiile purtate nu exista un fir rosu, se sare de la un subiect la altu fara legatura intre ele. Initial am crezut ca linku e cumva un apropos la falimentu Ucrainei.

      Inca odata va rog din suflet sa ma scuzati, a fost din partea mea o eroare regretabila, pe care nu stiu daca voi reusi vrodata s-o indrept.

      Traiasca lupta pt. pace!

  23. Ghita Bizonu' says:

    Pai cine a inceput cu “neamtul care vine sa facă treaba”? Cu cestrii ca cum si CArol I a fots nemat si ne-s scos din hazna samd samd. Ca Kaus era pzoitov uma ptr ca era NEAMT!!
    Ori daca este cestia ca cum Votati Johanis ca e neamt! de ce nu ar mege cestia cu Votati-ma ca sunt roman si ortodox?!

  24. athos says:

    Ghita

    desi nu sunt foarte sigur de cele ce ai vrut sa spui, intrucat varianta ta de limba romana este una absolut bizara, presupun ca faci o paralela intre invitarea lui Carol de Hohenzollern de a deveni domn al Tarilor Romane unificate, si candidatura lui Johannis la presedintie. In acest context, este poate semnificativ sa ne aducem aminte ca miscarea separatista de la acea vreme, care dorea mentinerea in despartire a Tarilor Romane, a fost si ea romana(moldoveneasca) si ortodoxa, fiind sustinuta pe fata de Mitropolitul Moldovei, aflat la ordinele Bisericii Ruse.

    Dar chestiunea ortodoxism versus alta religie este doar un om de paie. Ea nu defineste in vreun fel profilul moral al candidatului. Din pacate, pe majoritatea celor care vor vota nu ii va interesa profilul moral, este un aspect irelevant pentru ei. A se vedea link urile postate de mine mai sus, surprind nu un moment de exceptie, nu un fenomen izolat, ci insasi mentalitatea nucleului electoral pesedist. Suntem condamnati la pesedism sau la orice alta forma de promiscuitate politica din motivul dimensiunii impresionante a acestui nucleu.

    • Isabel.A says:

      Unirea Principatelor a fost conditionata de marile puteri de la inceput de aducerea unui print strain. Unionistii au ‘fentat’ aceasta conditionalitate si l-au pus domn pe Cuza. Dupa ce ‘monstruoasa coalitie’ l-a faut pe Cuza sa abdice s-a repus problème unei conduceri ‘neutre’ pentru Principate adica a unui print strain. Marile Puteri chiar au amenintat vu desfacerea unirii. Pana la Carol tronul a fost propus membrilor mai multor case regale-Franta; Belgia. Refuz pe toata linia nu vroia nimeni sa isi petreaca restul vietii intr-o tara uitata de lume si subdezvoltata. Cum timpul presa-Marile Puteri amenintau cu desfacerea unirii-i s-a propus tronul unui ofiter prusac-de origine nobila dar mai sarac-care a acceptat sa isi lege destinul de cel al Principatelor-devenite ulterior Romania. O intamplare fericita pentru aceasta tara.

  25. athos says:

    “Am reusit ca intotdeauna, cand o institutie sau o companie nu e in stare sa rezolve o problema simpla, CNADNR a reusit sa faca tot o catastrofa la bariera de la Fetesti. Oamenii cred ca nu se mai duc in vacanta de groaza ca…nu stiu cum s-au gandit orele alea, poate gandesc eu mai bine si ii anuntati ca de vineri pana luni nu se plateste acolo, la Fetesti. Tinem oamenii pentru 13 lei, ne batem joc de ei si faptul ca CNADNR e atat de incompetent incat nu e in stare sa faca un sistem sa poata oamenii sa treaca mai repede, sa plateasca, nu e vina oamenilor”, a declarat Ponta joi, in sedinta de guvern.

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-17794100-taxa-podul-fetesti-cernavoda-fost-eliminata-vineri-ora-13-00-pana-luni-ora-13-00.htm

    Nu exista de fapt decat o singura solutie simpla: o rovigneta speciala si o camera de luat vederi. Toate celelalte sunt foarte costisitoare si nu reduc decat partial aglomeratia in WE.

  26. athos says:

    Doamne, omul asta este incredibil!! Ar fi de ras, daca n-ar fi de plans, cum se spune.

    http://economie.hotnews.ro/stiri-finante-17794768-victor-ponta-legea-amnistiei-fiscale-pentru-persoanele-obligate-restituie-bani-din-erori-administrative.htm

    Si cica omul asta este jurist de profesie… Cum poate cineva sa fie amnistiat pentru fapte pe care nu le-a comis, numai Ponta si publicul lui pot probabil sti.

    Ce este de presupus aici? Ca se PREZUMA greseala administrativa in cazul acestor cereri de restituire? Iar daca nu se prezuma, ci este vorba de cazuri izolate in care ea a aparut si s-a dovedit ca este greseala, de ce ar fi nevoie de aministie? Halucinant.

  27. panda1949 says:

    J`accuse !

    – Intreaga clasa politica romana, ce de 25 ani asupreste un popor iubitor de pace si care a dat omenirii o pleiada de oameni de mare valoare.

    – Este formata din oameni, fara suflet si caracter, pusi permanent pe imbogatire, cu orice pret si prin orice mijloace.

    – Nu s-a admis Punctul 8 de la Timisoara si din aceasta cauza fostii nomenclaturisti au ajuns sa de-a lectii de moralitate si democratie.

    – S-a permis intrarea in partide a unor oameni certati cu legea si care au continuat, nestingheriti, activitatea lor infractionala.

    – Parlamentul, format din aceeasi oameni, nu permit trimitere in judecata a celor, dovediti, ca au incalcat legea.

    – Prin legaturile oculte, cu anumiti lideri de mari Confederatii sindicale, s-a instrainat patrimoniul Sindicatului si in acest fel oamenii cu situatii materiale mai precare nu mai pot sa-si faca concediile la un pret acceptabil.

    – S-a vandut, uneori pe sume derizorii, intreaga industrie pe care o aveam si in acest fel
    capitalistii din Vest pot beneficia de munca foarte ieftina si calificata.

    – S-a creat o enorma discrepanta intre pensionari prin legi date numai in favoarea celor cu pensii care deja intrec bunul simt iar in schimb unii pensionari cu pensii mici pur si simplu mor de foame, fara mancare sau medicamente.

    – S-a distrus industria romaneasca de medicamente pentru a importa de la alti, cu costuri inzecite medicamente, iar medicamentele cu preturi mici, dar cu acelasi efect terapeutic, dispar din farmacii.

    – In numele “omeniei” s-a renuntat le pedeapsa cu moarte, deoarece stiau prea bine ca ei vor primii aceasta pedeapsa pentru ceea ce fac si asa s-au asigurat.

    – Au abolit fosta Legea 18 care prevedea confiscare averii celor care au obtinut-o ilegal.

    – Prin simulacrul de “asa-zisa dreptate“ si tot circul aferent, se incearca prostirea romanilor prin judecarea unor fosti conducatori de inchisoari comuniste, dar se uita, cu buna stiinta, ca la acest proces de exterminare a celor care se impotriveau noi oranduiri comuniste au participat si : militieni, procurori, judecatori precum si fostii conducatori de partid si de stat. Acestia stau linistiti la pensie, cu pensii extrem de mari, ca rasplata pentru aportul adus de fii si nepotii acestora, infiltrati in toate partidele politice.

    – Au infiintat posturi TV asa-zise “independente” dar care fac o politica partizana si manipuleaza, prin neinformare corecta a lucrurilor, dezinformare permanenta, pe cei dispusi sa creada ca poporul roman de 25 de ani o duce extrem de bine prin grandioasele realizari de cand conduc dansii tara.

    – Vin la televiziunile dansilor si mint ca vor face si drege, iar cand te duci in piata constati , cu durere, ca iar sau scumpit toate alimentele de folosinta zilnica.

    – Nu fac nimic pentru stoparea coruptiei in domeniile sanatatii, traficului de legume si fructe, administratiei din Primarii, Politiei, Justitiei etc.

    – Prin trafic de influenta dintre avocati verosi, platiti cu zeci de mii euro pentru a scapa de inchisoare, prin diferite tertipuri pe cei, care incalca legea si judecatori, sa ajuns ca sentimentul de dreptate cand se apeleaza la Justitie sa nu mai aibe sens.

    – Si-au facut averi care le ajung pentru multe generatii de acum inainte si nu se mai satura de atatea bogatii pe care le tot aduna, pe spatele celor multi si necajiti.

    – De 25 ani dau vina permanent pe “mostenire” dar uita, cu buna stiinta, ca au fost impreuna sau pe rand fiecare la putere si ciolan.

    – Au distrus padurile care acopereau o mare suprafata a tarii iar in felul acesta indundatiile au ajuns catastrofale.

    – Circula in masini luxoase, cumparate tot pe banii celor multi, iar prostimea se inghesuie ca sardelele in mijloacele de transport in comun in conditii de lumea 3-a.

    – Au pervertit sufletul natiunii dand nastere la lichele puse permanent pe tradare iar faptul ca trec de la un partid la altul, de la o doctrina la alta, fara nicio responsabilitate arata “caracterul” acestora.

    – Au transformat Biserica intr-un SRL pus pe capatuiala si nu pe spiritualitate iar rapacitatea clerului intrece orice imaginatie. Deasemeni construirea a peste 18.000 de biserici si numai 4500 de scoli arata spre ce nivel de cultura se doreste a se impune unei mari parti a societatii romane tinuta in obscurantism de Ev mediu.

    Pentru cele de mai sus inca o data J`accuse !
    Trezeste-te romane !
    P.S. Multumesc muschetarilor pentru ceea ce scriu pe acest blog !

    • Radu Humor says:

      Felicitări, domnule T.P !
      Un mesaj de o deosebită actualitate, dar mai ales de o dureroasă realitate !
      Sper ca situaţia internaţională să producă de data aceasta modificări importante nu numai în România, ci şi în lume !
      Doamne Ajută !

  28. pierre says:

    Dna ministru Petrescu a grait din nou azi :

    “Au fost discuţii cum se acoperă măreţul gol de 5 miliarde de lei. Să fim foarte clari, acea gaură de 5 miliarde de care s-a discutat nu are cum să fie de 5 miliarde, decât dacă niciun angajator nu angajează pe nimeni în plus, decât dacă niciun angajator nu foloseşte banii pe care îi are in plus să creeze investiţii, decât dacă acel angajator ia acei bani în plus şi îi pune la saltea. Da, în cazul acesta, vom avea o gaură de 5 miliarde, dar nu va fi atât, va fi mult mai puţin pentru că există efecte pozitive în economie”

    Buuun ! Sa trecem peste candoarea (eufemistic vorbind) cu care o prea-fina si suava tanara domnita aduce in discutie ” acea gaura de 5 miliarde “…Sa trecem si peste nivelul de susa, de taclale relaxate la care duduia intelege sa poarte o discutie in fata unui auditoriu de specialitate (o conferinta pe teme fiscale organizata de Ziarul Financiar), unde dsa ar fi putut sa-si etaleze competentele teoretice mai degraba decat aburelile de politician obscur.
    Macar un lucru esential putea totusi duduia sa explice : cei 850 de milioane lei cat se estimeaza impactul reducerii CAS in ultimul trimestru 2014, preconizati a fi acoperiti din taxa de stalp colectata pana acum in 2014, au fost deja prinsi in schema de rectificare bugetara, ceea ce inseamna ca ei nu mai pot fi alocati acoperirii deficitului de incasari la CAS. Ar mai fi putut explica si altceva duduia Petrescu : hocus-pocus, cum vorbeste Ponta despre “rectificare pozitiva” cand, conform unei analize emise de Consiliul Fiscal, ea este “negativa” toata ziua ?
    Urmarind din ce in ce mai intrigat evolutia personajului si mai ales slugarnicia cu care gireaza toate minciunile, porcariile, mizeriile si aberatiile plagiatorului, ma intreb : ori duduia este toba de carte dar face joc politic peste orice principiu si probitate profesionala, ori este o impostoare, o habarnista penibila despre orice are legatura cu finantele unei tari europene.
    Nu stiu in care ipostaza merita mai mult dispret.

    Documentul care prezinta impostura economic-fiscala a guvernului Ponta-Petrescu, aici :

    Click to access document-2014-07-31-17786687-0-opinie-r1-2014.pdf

    • Isabel.A says:

      Da, dar ce procent din electoratul cu drept de vot are capacitatea de analiza aceste lucruri? In Romania actiunile politice si politicienii se judeca in functie de emotie (cel mai mult), de prejudecati (un procent insemnat), de clisee (tot un procent important) si de pomeni (si acesta un procent important). Gandirea critica, convingerile personale sunt prezente intr-o masura nesemificativa. De aici si incapacitatea de a discuta pe marginea politicilor/actiunilor publice : totul se reduce, in momentul actual, la a fi “pro” sau “contra” unei persoane, ca ea se numeste TB sau Gigel, tot una e. Actiunea politica e judecata in functie de cat de mult il loveste pe Gigel, nu de efectele produse.

  29. Radu Humor says:

    Se pare că în Gaza se face doar o repetiţie generală :mrgreen:

    UCRAINA – Bogdan Boutkevitch la Hromadske TV: 1 500 000 de locuitori din Donbass SUNT DE PRISOS. O categorie ce TREBUIE EXTERMINATA. Televiziunea este finantata de GEORGE SOROS

    Iata si transcriptul conform Ukrainian Journalist Openly Calls for Genocide on Hromadske TV, Financed by US, Netherlands and George Soros:

    Transcript: Boutkevitch: “You need to kill 1.5 million people in Donbass”

    Bogdan Boutkevitch: It’s perfectly simple. 1.5 million people living in Donbas have to be killed.

    Translation by Valentina Lisitsa (Note: Updated from the Initial Translation by the Team of the Vineyard of the Saker)
    Conform Out Of Ukrainian Protests, A New Media Outlet Is Born, Hromadske TV este finantat si sustinut cu echipamente de catre International Renaissance Fund fondat de George Soros, Ambasada SUA si … Ambasada Olandei.
    Orașul Donețk este considerat capitala informală a Donbasului. Regiunea se mărginește cuRusia (regiunea Rostov) în est.

    Din punct de vedere etnic și lingvistic Donbasul, adică cele două regiuni componente, deține cea mai numeroasă populațierusofonă din țară;

  30. Radu says:

    E drept, Ioana Petrescu graieste la un nivel de precupeata de piata. Pentru cei care n-au avut curiozitatea sa citeasca textul lui Pierre va dau o mostra de gandire adevarata (ultima pagina, concluziile):

    “Consiliul fiscal consideră proiecțiile curente ale veniturilor bugetare ca fiind în general realiste,
    formulând însă rezerve față de proiecția veniturilor din fonduri europene și a celor din impozitul
    de profit, în acest din urmă caz în contextul diferențelor semnificative existente între evaluarea
    sa de impact expusă în opinia din 8 mai 2014 și cea a MFP. ”

    Traducere: nu-i rau, da’ avem si noi ceva de spus, fiti antena mai jos …

    “În fine, Consiliul fiscal remarcă faptul că revizuirile negative de estimări de venituri bugetare
    sunt concentrate la nivelul unor agregate al căror nivel din acest an sunt de natură să
    influențeze proiecțiile acestora din anii următori, iar majorările compensatoare de venituri
    o măsură semnificativă temporare – legislația cu privire la impozitarea suplimentară a
    veniturilor din liberalizarea prețului gazelor naturale expiră la finele anului curent, iar veniturile
    din vânzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră sunt prin definiție temporare (engl.
    . Acest fenomen este de natură să creeze presiuni suplimentare la nivelul construcției
    bugetare din anii următori în vederea încadrării în țintele de deficit, mai ales dacă luăm în
    calcul și impactul nefavorabil la nivelul încasărilor bugetare pe care este de așteptat să
    genereze măsurile discreționare asupra cărora Consiliul fiscal și
    speță scutirea de impozit a profitului reinvestit și reducerea CAS la angajator).
    execuția bugetară la 6 luni și propunerea de rectificare conțin extrem de puține elemente
    care să poată conduce la optimism cu privire la posibilitatea ca o acoperire a minusurilor de
    nituri generate de modificările legislative mai sus menționate să poată fi realizată pe
    seama îmbunătățirii eficienței colectării.”

    Traducere: Imposibil de tradus, s-ar pierde tot talentul limbii de lemn. Ce-i drept nu oricine poate sa digere 15 randuri separate de un singur punct, da’ nu pentru ca bate campii fara sa spuna nimic, ci pentru ca suntem emotivi, avem prejudecati, clisee si primim pomeni.

    Isabelle si Pierre, voi ati citit concluzia “studiului” cu pricina ? Vreti voi sa faceti abstractul rezumatului diareei verbale citate de mine mai sus PE ROMANESTE ? Fara “agregate”, fara subordonate, o principala cu subiect, predicat si maxim trei linii.

    • pierre says:

      @Radu,

      in primul rand, ma bucur ca ai citit textul.
      In al doilea rand, nemultumirea ta o gasesc mai degraba stilistica, pentru ca altfel materialul, in corpul lui, abunda in date precise.
      In al treilea rand,nu trece asa usor peste urmatorul pasaj :
      “execuția bugetară la 6 luni și propunerea de rectificare conțin extrem de puține elemente care să poată conduce la optimism cu privire la posibilitatea ca o acoperire a minusurilor de venituri generate de modificările legislative mai sus menționate să poată fi realizată pe seama imbunatatirii eficientei colectarii ”
      In al patrulea rand, ceea ce numesti tu “limbaj de lemn” este un stil de exprimare standard pentru institutiile care opereaza analize de acest gen ;
      In al cincilea rand, raspunsul meu la intrebarea ta este urmatorul : Sunt varza ! (guvernul, adica )
      In al saselea rand si ultimul, in Romania s-a facut tarziu, asa ca ma retrag. 🙂

  31. Radu says:

    Bulache ne vorbeste de niste chestii fermecatoare, auzi la el, din punct de vedere etnic si lingvistic …
    Sa vedem ce-i caca mintea:

    “Orașul Donețk este considerat capitala informală a Donbasului. Regiunea se mărginește cu Rusia (regiunea Rostov) în est. Din punct de vedere etnic și lingvistic Donbasul, adică cele două regiuni componente, deține cea mai numeroasă populație rusofonă din țară;”

    Bulache se da roman, da, ce pana mea inseamna ca “o regiune se margineste (?!!) cu Rusia”,
    sau ca din punct de vedere etnic si lingvistic Donbasul contine cea mai mare populatie rusofona ?
    Hai sa vedem ce inseamna rusofon:
    RUSOFÓN, -Ă adj., s. m. f. (vorbitor) de limbă rusă. (< rus + -fon2)

    Deci, altfel spus conform limbii romanesti gavarite de humorean, din punct de vedere etnic (!?) Donbasul contine cei mai multi vorbitori de limba rusa (?!!). E clar, da ?

    • Radu Humor says:

      Tu nu te mai faci bine, băi kknadiene !
      Poate doar din sticlă 😉
      Indiferent ce ai citi pus de mine, tu ajungi inevitabil la “crastavete” !
      Băi ….., cum vă zice cu duioşie Herrul, acolo-i vorba de lucruri extrem de grave, de genocid, şi tu măi tembelule ( uite că nu m-am mai putut abţine !) te trezeşti să explici ce înseamnă “rusofon” ?!!!
      Eu înţeleg că la mintea ta, fără google ai fi “nime-n drum”, cum se spune pe la noi ( n-ai să găseşti expresia pe internet, dar uită-te în oglindă şi o să înţelegi 😉 ), dar să dai tot timpul cu bâta-n baltă, de dincolo, de peste baltă, crezând că provoci ceva neplăceri cuiva care nu dă nici măcar doi dolari canadieni pe tine, sau ceva extaz unora la fel ca tine, este prea de tot !
      Eşti ca râia, când ţi se dă un subiect, te ţii de el până-i dai gata pe toţi cu tâmpeniile tale ! Să ştii că eu aveam impresia că traiul printre străini îţi forţează dezvoltarea anumitor calităţi fără de care n-ai putea să răzbaţi în jungla aia capitalistă ( e drept că în Canada se mai poate vorbi de oarecare lejeritate socială, altfel unul ca tine s-ar sătura de cărat tomberoane 😉 ), dar ţie ţi s-a dezvoltat doar pupincurismul şi obedienţa !
      Aaa, şi o oarecare suficienţă, că dragă Doamne, vorbeşti în cunoştinţă de cauză ( cu care din păcate nu te-ai întâlnit decât rareori 🙄 )
      Urât îţi mai câştigi pâinea de toate zilele, măi amă râtule :mrgreen:
      P.S.
      Caută ce înseamnă GENOCID, uită-te ce se întâmplă în Gaza şi caută să-ţi imaginezi ( ştiu că-ţi cer prea mult 😉 ), cam ce vrea să spună oficina lui Soroş din Ucraina.

      • Radu says:

        Mai boule, daca paragraful legat de rusofoni nu avea nici o legatura cu ce incercai tu sa transmiti si in plus era intr-o romaneasca stricata, la ce ai mai facut copy-paste paragrafului aluia dobitocule ?
        Te pasioneaza Gaza ? Ai ceva de spus in afara de pasaje copy-paste ? Poti sa o faci in romana ? Fa-o, nimeni cu siguranta nu te impiedic eu.
        Bai cretinule, tu iti dai seama cat esti de ridicol cu propaganda ta putinista copiata de pe paginile unora care au invatat romana ca limba straina ? Realizezi macar cat de absurda e fraza “Din punct de vedere etnic și lingvistic Donbasul, adică cele două regiuni componente, deține cea mai numeroasă populație rusofonă din țară” ? Daca nu, inseamna ca ori esti un analfabet, ori nu esti roman. Pur si simplu. Oi fi eu plecat din Romania de aproape jumate din viata mea, si mi-oi fi castigand existenta in mod lamentabil cum iti spune tie intuitia de doua parale, dar gandesc, vorbesc si inteleg romaneste de zece ori mai bine decat tine, care te lauzi ca ai fi roman verde si ca ti-ai petrecut toata viata in Romania.

    • Isabel.A says:

      E o greseala de editare in titlu. Correct e ‘lâcher les chiens’. Sau ‘dezlantuiti cainii’. Am o idee despre cum poate fi batut Ponta cu armele lui chiar pe teritoriul asta al ortodoxiei si nationalismului de sec 19. E simplu:) trebuie putina imaginatie doar. Revin zilele urmatoare cu explication acum imi bat capul cu ce se intampla prin alte locuri.

  32. Lucifer says:

    Voi poposi și eu pe aici fiindcă blogul Contelui de Saint Germain a fost invadat de ”paraziți”.Mă primiți?

    • Aramis says:

      Cred ca pot vorbi si pentru ceilalti muschetari. Sunteti binevenit. Suntem deschisi la atitudini si pareri chiar si atunci cand nu coincid cu ale noastre, si nu judecam pe nimeni pentru delicte de opinie.
      In timp ce contele de Saint Germain pare ( nu am aprofundat nici personalitatea contelui, nici blogul sau, sunt doar pasager acolo, din cand in cand) o persoana educata si inteligenta, mi se pare putin explicabila relatia sa cu Antena 3 ( care pare o sursa de inspiratie cotidiana). De multe ori am impresia ca este un propagandist. Alteori nu.

  33. Radu Humor says:

    “Revin zilele urmatoare cu explication acum imi bat capul cu ce se intampla prin alte locuri.”
    Măi, ce repede vă apucă pe voi durerile de cap, când vine unul şi vă spune în faţă că ceea ce faceţi voi în Gaza este Genocid curat, şi că Israelul este stat terorist !
    Dar las-c-o să-ţi treacă 😉
    Era vorba de Erdogan, pe care vă strofocaţi din toate putorile să-l daţi jos 🙄
    Altfel, ce-ar căuta una ca tine pe-acolo ? 😉

    • Isabel.A says:

      Raducule, tataie draga, de unde stii tu unde sunt eu? Daca vrei sa stii unde sunt eu, sunt la mine acasa pana plec in concediu (ma rog, una dintre ele, ca sa nu spuna dupa aceea tot felul de ipochimeni ca ma laud ca am “mosie”-cum imi reprosa celebrul personaj Iepurasul, “par egzampl”). Asta nu ma impiedica sa observ ceea ce se intampla in Turcia.
      Si baga la capsoul tau micutz, Raducu draga, ca eu cred ca Erdogan va castiga alegerile-opozitia CHP si MHP are un candidat care nu e inca acceptat total de electoratele celor doua partide seculare (MHP are si o puternica componenta nationalista), iar candidatul krzilor, adica al HDP, desi foarte charismatic si cu un program clar, nu are sanse sa treaa in turul 2.

      Problema este, mai Raducule, mai tataie draga, ca daca pe plan intern Erdogan a avut rezultate (mai ales economice), pe plan extern poliica lui din ultimii ani a fost un dezastru pentru Turcia-ultimii doi ani mai ales. A reusit sa se certe cu toata lumea: cu Egiptul (cu care are relatii doar la nivel de chargé d’affaires, si-au retras ambasadorii de doua ori, a spus ca Sisi e un tiran si ala a spus ca Erdogan se baga in pol interba a Egiptului), cu Siria (s-a certat cu Assad si apoi s-a apucat sa sprijine tot felul de grupari Sunnite, unele din ele extremiste-filiera al-Qaeda in Siria, spre ex), cu Iraqul (Maliki, premierul, a declarat Turcia “stat ostil” Irakului), cu Iranul (pt ca acesta il sprjina pe Assad), cu Israelul :))
      S-a certat si cu SUA (a spus ca “nu ii mai raspunde la teefon lui Obama”). Si cu UE are probleme stii de ce , mai Raducule, mai tataie draga? : pentru ca, in ultimele luni, a intrat cu boancii in justitie (judecatori mutati, legi schimbate pentru a facilita controlul guvernului asupra puterii judecatoresti), in politie (aici e teroare: ofteri arestati si detinuti fara probe pentru ca au indraznit sa ii aresteze pe cei implicati in cel mai mare scandal de coruptie de cand e AKP la putere, in Decembrie 2013) si a dat atac asupra liberatatilor civile (control asupra internetului, Youtube si Twitter banate-Curtea Suprema a ridiat interdictiile).

      Ca sa concluzionez, ca totusi timpul meu e pretios, Erdogan va castiga (m-am si disputat cu un amic turc din diaspora pe tema aceasta, ca el isi doreste o Turcie fara Erdogan-tipul e highly educated, secularist si il enerveaza izolarea externaa Turciei datorata actiunilor astuia). Dar stii ce se va intampla dupa ce Erdogan va castiga? -Turcia va deveni o tara si mai polarizata decat este ( a se citi ca vor urma proteste imense), iar pe plan extern se va adanci si mai mult in fundatura in care este. Ca sa nu uit, singurii prieteni ai Turciei din regiune a ramas, paradoxal, KRG (adica kurzii din Iraq) 🙂

      PS: Ai primit o analiza gratis (f short, e adevarat, si scrisa pe nivelul tau, ca s o intelegi). Sper ca apreciezi acest lucru 🙂

      • Isabel.A says:

        “singurii prietenii au ramas”; restul nu mai corectez: sa faca si Raducu un efort sa citeasca.

        PS: Ce vrei sa spui cu sintagma “una ca mine”, mai Raducule, mai tataie draga? Eu cred ca tie ti-ar placea viata pe care o am eu: un om liber, cu provocari intelectuale pe care incearca sa le duca la capat, etc. Inainte de a “da drumul” la idei, fa un exercitiu; incearca sa gandesti 5 secunde.

        • Radu Humor says:

          Mulţumesc pentru că te-ai deranjet, măi Isabel, măi băbăciune dragă, 😉 să explici (şi) pe înţelesul meu ceea ce nici tu înţelegi prea bine 😆
          Erdogan nu corespunde tiparului ocultei mondiale, una din sclavele căreia eşti, băbăciune dragă, cu sau fără ştiinţa ta ( la cît eşti de perversă bănuiesc că nu prestezi doar gratuit, băbăciune dragă 😉 ), dar în schimb a făcut din Turcia o forţă pe care n-o pot controla la vedere sau din umbră, nişte sforari ca cei pe care-i slujeşti tu, măi băbă…slujnică dragă !
          Este prototipul conducătorului care-şi slujeşte cu abnegaţie poporul şi Ţara :
          Dar ca să înţelegi asta, băbăciune dragă, trebuie mai întâi să ai o Ţară şi apoi un popor pe care să-l meriţi, dar mai ales să te merite şi el !
          Cam asta ar fi, explicat pe înţelesul meu, că pe al tău dragă Isabel, scumpă băbăciune, n-o să reuşesc niciodată .
          Eşti prea îndoctrinată …. 😉
          Şi dacă ai fi doar pe banii lor, n-ar fi nimic, dar am impresia că şi pe banii mei 😉
          Că astea ca tine, dragă băbăciune, pun botul la mai multe ţâţe şi uneori le mai şi confundă !
          Că uneori, mai şi seamănă 😳
          P.S.
          “Eu cred ca tie ti-ar placea viata pe care o am eu: un om liber, cu provocari intelectuale pe care incearca sa le duca la capat, etc. ”
          Hai, că de data asta ai făcut-o fără bani :
          m-ai bine dispus gratis, de data asta !
          Care libertate ?! 😛
          Cât despre încercări, mai încearcă :
          Deşi se ştie că uneori, iese mai puţin decât intră, n-ai observat ? 😳

          • Isabel.A says:

            Tataie draga uiti un lucru: as pu te a sa iti fiu fiica un ce priveste varsta. Faza cu babaciunea nu tine. Restul nu mai comentez pentru ça ar insemna sa imi pierd timpul. Se vede ça nu ai citit un rand din ce am scris altfel ai fi inteles ça cel putin pe plan extern Turcia are o problema mare si nu din cauza americanilor ci din cauza si. PS: De ce mi-am pierdut eu deja timpul ça sa iti raspund nu inteleg….dialogul cu tine sau referirile la tine automat te legitimeaza ça interlocutor. Ceea ce nu e cazul. De acum inainte ‘ignore’ pe toata linia. Baci : )

            • neamtu tiganu says:

              tare-i place isabelei_mabel sa joace rolu bunaciunii june, d-aia care piriie. Precis poarta fuste scurte si bluze mulate. Nu stie fatuca ca muierile se trec repede, al draq de repede, pa la 40, cred ca cam p-aici se misca, deja are un trecut glorios in spate, da un viitor subtire.
              Mai mult, crede ca tineretea, de care se pare ca-i f. mindra, ar fi chiar un merit!?
              ******************
              Din multimea paradoxurilor, pe care-mi place sa le studiez, e si Turcia, e prima data cind turcii din Germania au drept de vot, si sa vezi traznaie, f. multi turci-nemti il vor pe Erdokan, cum draq?

              Se pare ca aceia care mai dau cite un bobirnac arogantei vestice cistiga electorat, o chestie asemanatoare basescu cind da bobirnace rusiei!

              • Isabel.A says:

                Mai Rromulus. Daca tôt te dai ‘analizd’ afla ça turcii din Germania au avut intotdeauna drept de vot pt alegerile parlamentare din Turcia. Diferenta tinere Rromulus este ça acum turcii-din Turcia si diaspora- voteaza pentru prima data presedintele. Pana acum presedintele era ales de parlament. De anul acesta va fi ales prin votre DIRECT. Cel mai probabil Erdogan va schimba si Constitutia ça sa impuna un regim prezidential-anul acesta sau dupa alegerile parlamentare de la anul. Daca o face anul acesta trebuie sa le faca kurzilor (HDP) concesii care vor irita electoratul nationalist. Plus multe alte lucruri. Ai mérita sa iti spun ça esti ‘varza’ -auzi au ‘prima data drept de vot’. Dar nu iti spun pentru ça nu imi pun mintea cu tine. Faza cu ‘muierile care se trec’ nu dovedeste decat o mentalitate post rurala de taran inapoiat si neurbanizat un ciuda timpului decat la suprafata.

                • neamtu tiganu says:

                  ia de vezi http://www.bild.de/politik/inland/tuerkei/erste-tuerkische-wahl-in-deutschland-beendet-37095426.bild.html
                  prima data cind turcii voteaza in germania…
                  ***************
                  P.S “Faza cu ‘muierile care se trec’ nu dovedeste decat o mentalitate post rurala de taran inapoiat si neurbanizat un ciuda timpului decat la suprafata.”
                  Si totusi muierile se trec, se trec al draq de repede, cam la fel de repede ca trandafirii mei.
                  PPS. oare unde se-ncadreaza aceia/acelea care atunci cind sunt incoltite si nu mai au argumente, trec pe atac de genul “tataie”, “ramolitu”, etc.? Se poate spune ca ar fi rurale? Nu, ca taranu are respect pt. cei batrini. Urbane? Poate, urbane de la mahala.

                • Isabel.A says:

                  Sigur, tinere tataie Rromulus, esti ranit, in gingasia ta, de exprimarea “tataie”. Te inteleg perfect si te rog sa maierti pentru neajunsurile pricinuite. Pentru ca, tu nu-i asa, esti un model de politete, eleganta, cultura, etc, care se exprima intotdeauna, dar intodeauna la un nivel inalt, care acorda infita consideratie si respect celor din jur, in cazul de fata colegilor de blog.

                  Acuma, tinre Rromulus, ia spune tu care este diferenta intre urmatoarele fraze:

                  1. “Turcii au pentru prima data drept de vot in Germania” : propos, “dreptul de vot” nu tine de tara unde votezi, ci de cea la ale carei alegeri votezi. In cazul de fata, cum alegerile sunt pentru presedentia turca, Turcia ofera drept de vot in cazul de fata. Si tot raportat la situati la care ne referim, este prima data da, dar prima data cand Turcia instaleaza birouri de vor in Germania pentru un scrutin eelctoral (si asta pentru ca Erdogan isi dreste sa iasa din primul tur sau daca nu sa obtina in turul al doilea un scor cat mai mare, care sa il legitimeze in viitoarele actiuni de schimbare a Constitutiei dar si de control al scenei politice).
                  2. “Pentu prima data turcii din Germania au putut sa isi exprime votul pentru un scrutin electoral turc”.

                  E o chestie de logica. Deci, CARE-i diferenta ?

    • Isabel.A says:

      Iar la faza cu Israelul, zau asa….situatia e mult mai complexa decat o percepi tu, din fotoliul din Romanistan.

      • Radu Humor says:

        Păi, văd că şi ONU a ajuns să fie îngrijorată de creşterea antisemitismului în lume, mai ales de când în această organizaţie s-a cam mutat centrul de greutate de când cu BRICSA şi noua Bancă Mondială, în care cămătarilor voştri le-au luat alţii locul 😉
        Aşa că fii pe fază !
        /Re)Orientează-te cât mai ai timp, că altfel rămâi cu analizele “în sertar” , ca Patapievici, Tismăneanu şi ceilalţi corifei ai dezinformării 😉

  34. pierre says:

    O stire interesanta :

    http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-17817578-pdl-iasi-vrea-demita-primarul-gheorghe-nichita-prin-referendum.htm

    Habar n-am daca cererea PDL e justificata sau nu, daca se va realiza sau nu, dar semnalul in sine este dinamita cu fitilul aprins.Dupa ce s-au jucat ani buni cu chibriturile pe langa butelia cu gaz, pesedistii, dar nu numai ei, vor avea ocazia sa se convinga din nou de marea intelepciune populara a proverbului “nu e pentru cine se potriveste, ci pentru cine se nimereste”.
    Dupa ce va intra in vigoare pragul restrans de 30% pentru validarea unui referendum, tarisoara va fi semanata cu tot felul de referendumuri de demitere, ba primari, ba deputati, ba consilieri, ba presedintele tarii.O sa fie distractiv, parca-l vad pe dl Presedinte Victor Viorel Ponta suspendat de Parlament si demis la referendum cu o prezenta de 30%, adica aprox 5 mil votanti. Scenariul nu este deloc fantezist, sa zicem ca in 2016 dreapta castiga parlamentarele, se schimba majoritatea parlamentara, poate mai vine iar vreo criza economica,poate se supara Antenele pe Ponta ca nu-l scoate pe Felix de la bulau si atunci o prezenta de 30% cu 51% vot pentru demitere pare o floare la ureche.
    Ar fi o ironie istorica atat de reusita, incat parca mi-as dori sa castige plagiatorul alegerile din toamna, doar sa-l vad suspendat si demis prin referendum.

    • Radu says:

      Pierre,

      Era de asteptat. PSD o sa revina la pragul de 50%+1, dar n-o sa fie suficient. Si eu cred ca daca noul PNL (actualulele PNL+PDL) castiga in 2016 prima grija o sa fie sa modifice pragul inapoi la 30%, iar a doua sa-l demita pe Ponta. Spun ca asta se va intampla, nu ca as fi de acord, pentru ca practica asta de a schimba regulile din mers aduce numai deservicii pe termen lung.

      • pierre says:

        Imi aduc aminte ca prin vara lui 2012, in plina febra a demiterii lui Basescu, ori aici la Han, ori pe Decablog (nu mai retin exact), intrebam ceva de genul “oare astia nu-si dau seama ce precedent periculos se naste si nu le este frica ca li se poate intampla si lor candva ? ”
        Problema schimbarii regulilor in timpul jocului este reala, dar nu e singura. Cea mai grava este sacrificarea unor principii democratice esentiale, imuabile pe altarul unor interese de conjunctura minora. Acum vine decontul si chiar daca nici eu nu sunt de acord, as fi ipocrit sa spun ca nu o sa ma distrez. Si inca cum !

  35. Radu says:

    Se pare ca procesul lui Voiculescu a ajuns la capat. Repede, cine are curajul sa faca un pronostic ?

    • pierre says:

      Eu curaj as avea, idei nu prea am. 🙂

      • Isabel.A says:

        Va fi condamnare. Bye bye, Varanul.

        • Isabel.A says:

          M-am uitat acum cam 15 minute la Antena 3 (live, pe internet). Din ce spun (fetele lor sunt foarte plouate, btw ) Gade & friends, pot sa fac o predictie deja: vor incerca sa faca miting, un soi de uprising, pentru ssutinerea Varanului. Deja asta fac acum, “pregatirea populatiei”: abuzuri, umilinte la care este supus Varanul: sariiiiiti, ca e “prapad” (am citat eact yultimul cuvant).
          Asta va fi strategia: iesirea in strada pentru Varan, cu Gadea, Badea, Ursu si altii pe pst de mitingisti-sefi. Va fi frumos, show mult, Romania e o tara epica.

    • Radu says:

      Eu pariez (pe o bere virtuala) ca solutia cea mai banala va fi formulata, adica atat recursul lui Voiculescu cat si cel al DNA vor fi respinse. In consecinta sentinta primei instante va deveni definitiva.

  36. mac gregor says:

    Fac eu un pronostic, pe o bere: 7 (sapte). Pariati si voi repede pana se da sentinta.

  37. Kain says:

    Mie imi era teama sa nu fuga din tara, era clar ca are de executat ani de inchisoare, nu e nevoie de nici un pariu.
    Nu inteleg de ce a ramas in tara cand putea sa fuga, doar a vazut ca nu mai poate controla lucrurile, oare la ce s-a gandit?
    Sper ca statul recupereaza tot prejudiciul cu varf si indesat, altfel condamnarea va fi o semi-realizare.

Leave a reply to neamtu tiganu Cancel reply